Polski, post-apokaliptyczny survival Edengrad, jest już dostępny dla wtajemniczonych, czyli osób które wzięły udział w kampanii na Wspieram.to. I jest nadzieja, że może już niedługo udostępniony zostanie także i innym graczom.
Edengrad się zmienia. Praktycznie każdego tygodnia do gry trafiają kolejne aktualizacje, naprawiające sporo błędów, ale i wprowadzające nowości, takie jak na przykład nowe bronie, czy też dość unikalne emotki.
Jednak po dwóch miesiącach testów, twórcy Edengrad zdecydowali się zmienić system rozwijania postaci w tej grze.
W pierwotnym założeniu gracz, który poświęcił odpowiednią ilość czasu na grę, nie był blokowany limitem profesji czy umiejętności, których mógł się nauczyć w danym drzewku. Minusem tego rozwiązania był jednak brak zależności pomiędzy specjalizacjami.
Przy 14 profesjach, z czego każda miała osobne punkty doświadczenia zdobywane podczas tworzenia związanych z nią przedmiotów, gracze mogli odblokować 600 talentów i rozwijać je jednocześnie. Owszem, wytworzenie co niektórych przedmiotów wymagało rozwinięcia kilku profesji, ale z racji tego, że każda postać stawała się w pełni niezależna, to nie zachęcało to do interakcji z innymi graczami.
I właśnie dlatego twórcy zdecydowali się na wprowadzenie zmian.
W nowym systemie, który trafił już do gry, twórcy wprowadzili ogólny poziom postaci, na którego wpływ ma doświadczenie zdobyte w wybranych profesjach. Gracze uzyskali dostęp do trzech kategorii rozwoju postaci: zdrowie, zręczność i siła, a w każdej z nich znajdzie się kilka umiejętności do wyboru. Gracz będzie mógł osiągnąć maksymalnie poziom 50 i zdobyć 100 punktów rozwoju, które (nie jest to powiedziane, ale podejrzewam, że tak się stanie) będzie mógł wydać na ulepszenie interesujących go umiejętności.
Wprowadzenie tych zmian pozwoli potraktować poziom postaci, jako jedno z wymagań do odblokowywania kolejnych umiejętności, a także odegra istotną rolę w klasyfikacji wytwarzanych przedmiotów. Każdy zdobyty poziom postaci, będzie umożliwiał rozwinięcie jednej z dziesięciu umiejętności podzielonych na trzy kategorie. Będą one wpływały nie tylko na zdolności bojowe postaci, ale przyczynią się również do zwiększenia efektywności rzemiosła.
I co myślicie o tych zmianach Edengradczycy? Podobają się Wam, czy też zmienilibyście coś jeszcze?