Nie wiem czy wiecie, ale w Dzień Dziecka na serwery polskiego Edengrad trafiła spora aktualizacja, która nieco namieszała w tym świecie.

Zacznijmy od dwóch najważniejszych informacji.

Po pierwsze, to 1 czerwca był także i dniem, kiedy po raz pierwszy zresetowano postęp gry dla wszystkich użytkowników. Co to oznacza? Tego dnia wszyscy gracze Edengrad rozpoczęli swoja przygodę z gra od nowa. Wszystkie postacie, umiejętności oraz ich wyposażenie zostało wykasowane, podobnie zresztą jak i miasta tworzone przez graczy.

Druga natomiast ważna, i smutna, informacja to ta, że w Edengrad nadal nie ma grywalnych postaci żeńskich 🙁

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

No to teraz przyjrzyjmy się, co nowego studio Huckleberry Games dodało do Edengrad w ostatniej aktualizacji. A jest tego naprawdę sporo…

Zacznijmy od wprowadzenia do gry systemu walk pomiędzy miastami tworzonymi przez graczy.

Nowo powstałe miasta będą chronione przez tydzień. Wojna może zostać wypowiedziana przez jakiegokolwiek gracza należącego do danej organizacji i należy to zrobić 24 godziny wcześniej. Po tym czasie, wszyscy gracze należący do walczących ze sobą organizacji zostaną oflagowani do PvP i będą mogli walczyć pomiędzy sobą praktycznie w każdym miejscu. Oczywiście celem wojny jest zdobycie miasta należącego do przeciwnika, lub tez jego obrona. Niestety, twórcy gry nie podali informacji czy po wypowiedzeniu wojny, walki trwają tylko przez określony czas, czy też aż do momentu ostatecznego rozstrzygnięcia. Zastanawia mnie także jak rozwiązano problem wypowiadania wojny oraz atakowania miasta w środku nocy lub też w innych godzinach, kiedy aktywność graczy jest najmniejsza.

Oprócz tego ekipa Edengrad ulepszyła nieco system hodowli roślin, dodając konieczność stworzenia grządki oraz ich pielęgnacji. Zgodnie ze słowami twórców, jest to jedynie wstęp do jeszcze większych zmian w tym systemie, jakie zaplanowano na czas późniejszy.

Nowa aktualizacja to także nowe animacje, takie jak skakanie, czy też ślizg, nowe rodzaje drzwi i okien, a także dodanie zamków do skrzynek i to zarówno tych, w których gracze przechowują swoje przedmioty, jak i tych, jakie znaleźć można w świecie. To nadal nie wszystko, bo od teraz gracze mogą podnosić z martwych swoich przyjaciół (revive), a boss Limp Joe nagradza przedmiotem rozpoczynającym quest, za którego skończenie otrzymuje się podobno bardzo wartościową nagrodę.

Lista zmian jest naprawdę olbrzymia i znajdziecie ją na oficjalnym forum Edengrad. Poniżej natomiast zamieszczam dziennik developerski, w którym ekipa Edengrad dzieli się z graczami uwagami na temat kwietniowej premiery tej gry na Steam Early Access oraz informacjami dotyczącymi zmian, jakie trafiły do gry w ostatniej aktualizacji.

A czego możemy spodziewać się w przyszłości?

Zacznijmy od nowej mapy – Przedmieścia Phoenix, która to podzielona została na dwa główne obszary: zielone pola wypełnione bizonami z fabryką oraz stacją towarową, oraz same przedmieścia z niezliczoną ilością detali. Zanim jednak do gry dodana zostanie ta olbrzymia nowa mapa, to wpierw gracze będą mieli szansę zwiedzić nieco mniejszą lokację – Walnut Canyon. Ma ona wypełnić lukę pomiędzy Yuma oraz Oak Creek Canyon i opowiadać interesującą historię poboczną z zaskakującym zakończeniem.

Jeśli chodzi o ewentualne pojazdy, które mogłyby ułatwić transport pomiędzy mapami, to na ta chwilę nie są one przewidziane. Twórcy Edengrad wolą dodać eventy zachęcające graczy do zwiedzania tego świata na piechotę, zamiast ułatwiać im podróżowanie.

Pamiętajmy, że jest to MMO z elementami survivalowymi skierowane do tych bardziej oddanych graczy, niż tych „casualowych”.

No i co myślicie o zmianach wprowadzonych do gry w mijającym tygodniu? Mieliście już okazję zagrać w Edengrad?