Jeśli myślicie, że okres wakacyjny jest nieco spokojniejszym czasem dla twórców MMORPG, to się mylicie. Studio XL Games zapowiedziało kilka dni temu kolejną wielką aktualizację do ArcheAge, a co za tym idzie multum zmian i nowości.
Patrząc na fora oraz Reddit, widzę że aktualizacja 3.5 nie do końca spodobała się graczom zachodniej wersji ArcheAge – szczególnie zmiany wprowadzone w handlu paczkami. Mam więc nadzieję, że kolejna – prawdopodobnie 4.0, przypadnie Wam do gustu. A szczególnie osobom lubiącym PvP.
Nie ujawniono jeszcze wszystkich szczegółów tejże aktualizacji, ale podano już te najważniejsze zmiany. No to zaczynajmy…
Cross – serwerowe Areny PvP
Gracze ArcheAge w końcu będą w stanie rywalizować w rankingach między-serwerowych na Arenie. I nie chodzi tutaj o pojedynki 1 vs 1 oraz pomiędzy drużynami, ale także i walki na nowej morskiej arenie, jaka dodana zostanie w tej aktualizacji.
Nowa arena – morska
Gracze będą mogli wybrać jeden z trzech trybów oraz jeden z czterech, wyposażonych przez XL Games, statków:
- szybki
- zadający duże obrażenia
- zbalansowany
- oraz przygotowany pod taranowanie innych statków
Na każdym statku znajdzie miejsce pięć osób, a walczyć będą ze sobą cztery drużyny. Na terenie areny znaleźć będzie można specjalne obiekty dające buffy dla statku i graczy, takie jak na przykład zwiększające punkty życia, czy też przyzywające inne statki na pomoc.
Jest też tam pewien nowy przeciwnik, ale nic więcej na razie o nim nie wiem
Nowa waluta i sklep
Nagrodą za uczestnictwo w walkach na Arenie będzie nowa waluta, a nie punkty honoru jak dotychczas, za którą będzie można zakupić wiele interesujących rzeczy, wśród nich tytuł dając +25 do wszystkich statystyk, 3% szansa na krytyka, oraz odporność zwiększona o 300.
System tytułów
Gracze będą w stanie wybrać podobający się im tytuł dla swojej postaci – z tych posiadanych, i wykorzystać efekty z innego.
Ulepszony Serpentis
Ulepszono łupy w Serpentis. Shardy mają większą szansę wypadnięcia, a dodatkowo z bossów zawsze będą lecieć kryształy. I to co ważne, obie te rzeczy wypadać będą dla wszystkich osób, więc koniec z walką o nie. Dodano także nowe, mocniejszy ekwipunek, ale na ten moment nie wiem jaki.
Nowa rezydencja
Nowa rezydencja ma trzy piętra i możliwość umieszczenia 300 przedmiotów. Dodatkowo wygląda na to, że wszystkie rezydencje mają powiększone ogrody.
Inne:
- 2 rajdy można połączyć w jeden – do 100 osób;
- FoV (Field of View) do 150%
- ulepszony interefjs craftu;
- wymiana warrior medal na honor i meritów na gilda star;
- można włączyć i wyłączyć efekty pogodowe w opcjach;
- koniec RNG dla naszyjnika z Halcyona – zawsze wskoczy na kolejny poziom;
- zmiana w wytwarzaniu obsidianów.
Na razie to wszystko co wiem, ale mam nadzieję, że informacje te okażą się Wam przydatne. Zakładać można, że aktualizacja ta trafi na serwery TRIONa pod koniec roku, więc macie odpowiednio dużo czasu aby się do niej przygotować 😀
I co sądzicie o tych zmianach? Dajcie znać w komentarzach poniżej 😀
Archage jakoś przestał mi odpowiadać, przegrałem w niego z 300 godzin i nagle puff! Przeszło mi… Hmm..Kinya siedzisz w tych tematach całkiem głęboko, podrzucisz tytuły gier w których cała ekonomia leży w rękach graczy? Warunek konieczny: gatunek MMORPG fantasy.
Sama szukam takiej gry, więc na pewno dam znać jak znajdę 🙂 Niby Albion Online można do tego zaliczyć, ale jakoś nie podobają mi się inne założenia tej gry.
Brat gra w Albiona…i już chciałem kombinować żeby druga połowa zaakceptowała zakup, ale powiedział mi o tych domkach na prywatnych wyspach 🙁 Ja myślałem że gra umożliwia tworzenie miast z domków graczy a tu taki zawód…
możliwość wymiany warrior medal na honor i meritów na gilda star;
a to nie jest tak, że nie będzie już warrior medali i meritów?
Cross serwerowe areny – lepiej by połączyli serwer w jeden – więcej zabawy i problem z arenami rozwiązany. No mogliby też większość zmian z 3.5 cofnąć które popsuły trading, crafting i aurorie.
Mi ostatnio 2400h na mainie strzeliło :D. W większości MMO ekonomia leży w rękach graczy (wręcz trudniej jest mi znaleźć grę w której nie leży :D) , sprzedajesz za ile chcesz, kupujesz za ile chcesz, zdobywasz sam, no jedynie czasem twórcy zrobią patcha i ceny spadną/wzrosną mocno, ale żeby tego uniknąć doi gry nie można by dodawać patchy a to by ją zabiło.
Przepraszam, dla ścisłości, chodzi mi o sytuacje gdy, wszystko co krąży w obiegu jest wykonane przez graczy, a NPC nie handlują towarami.
Czy istnienie takiego systemu ma wgl sens? Tzn, w większości gier npc handlują jakimiś nisko poziomowymi itemami, albo czymś mało znaczącym jak kiedyś był ten śmieszny certyfikat potrzebny do robienia paczek za 50s, domyślam się że w albionie też są jacyś npc którzy coś sprzedają, szczególnie że wtedy też npc nie mógłby kupować itemów bo wprowadzał by w ten sposób złoto do gry, a no skoro nie może nic sprzedać golda też nie powinien do niej dodawać. No i tak jak mówiłem, rzadko w której grze kupuje się jakieś duże ilości sprzętu/itemów od npc, np. w Runescape można od npc kupić najlepszą zbroje (dla graczy bez premium), ale na AH można ją kupić dużo taniej, w AA npc sprzedają nisko poziomowe itemy, potki i jedzenie (kóre można też crafcić samemu).
Ale tak jedyne co mi tu przychodzi do głowy to albo Age of Wushu 2, gdzie podobno będzie można robić własne pieniądze, więc handel z npc może być tam jeszcze bardziej ograniczony, albo Path of Exile, gdzie no npc sprzedają głownie, raczej nic i bardziej służą do skupowania przedmiotów/ wymiany jednaj waluty w drugą (w grze w sumie nie ma waluty a są orby które normalnie służą do craftu)/ ulepszaniem ich (np. można połączyć 3 mniejsze butelki na hp w jedną większą)
A jak to wygląda w Albionie? Słyszałem że niemal wszystkie aspekty handlu są w rękach graczy….
to taki eve online tyle, że fantasy
nie grałem w albiona, no wszystkie tylko walutę premium magicznie pojawia się w grze za sprawą item shopu :D. W każdej grze tak jest, w sensie, jeszcze nie spotkałem się z grą gdzie najlepsze eq się kupuje od npc, zawsze albo się je dropi albo crafci, no albo kupuje od graczy którzy je crafą/dropią (czy to dlatego że się dużo bardziej opłaca, czy też bo jest to jedyna droga na zdobycie go).
Tą grę trochę znam 🙂 W Albionie, z tego co mi brat powiedział, podoba mi się że świat podzielony jest na strefy i niektórych „itemów” nie da się wykonać w różnych strefach (np. nie ma składników mikstury leczącej bo strefa ma niesprzyjający klimat do ich wzrostu) co wymusza wędrówki z towarami…