Po ponad dwóch latach od premiery survivalu H1Z1 na Steam Early Access, studio Daybreak Games zdecydowało się na bardzo radykalne kroki związane z dalszym rozwojem tego survivalu.

W związku z zeszłorocznym podziałem H1Z1 na dwa odrębne tytuły: Just Survive i King of the Kill, większość zespołu przerzucona została do tej drugiej produkcji, przynoszącej znacznie większe zyski. Przez kilka miesięcy, gracze lubiący wersję survivalową, mogli się czuć porzuceni, ale w końcu, po dłuższej przerwie powrócono do prac na tym tytułem. I czas najwyższy.

Nowo skompletowana ekipa H1Z1: Just Survive, oznacza także zupełnie nowe podejście do gry, a co za tym idzie olbrzymie zmiany. Pierwsza wersja odnowionego H1Z1: Just Survive jest dostępna na serwerze testowym już od kilkunastu dni, a wraz nią możemy zwiedzić kawałek nowej mapy, wypróbować nowy system budowania, czy też zaznajomić się ze zmianami w „itemizacji„, czyli nowym podejściu developerów do przedmiotów, jakie będą obecne w tej grze.

I właśnie przedmiotom, łupom i broniom poświęcony został wczorajszy (nieco nudnawy) stream.

Jeśli mieliście okazję zagrać na serwerze testowym to wiecie, że wraz z dodaniem tych wszystkich nowości, w grze pojawiło się mnóstwo błędów. Dobra informacja jest taka, że jeszcze w tym tygodniu większość z nich zostanie naprawiona, wliczając w to możliwość radowania baz na serwerach PvE (!). Nadchodząca aktualizacja serwera testowego wprowadzi także ulepszoną i podobno ładniejszą mapę z nowymi lokacjami (nadal do dyspozycji graczy oddany będzie jeden obszar). Zmienione zostanie także funkcjonowanie skrytek, a w bazie startowej pojawią się stoły rzemieślnicze, na których będzie można wytworzyć podstawowe rzeczy.

Nie wiem czy wiecie, ale już w tej chwili interfejs wytwarzania przedmiotów różni się od tego na serwerach Live – koniec z odkrywaniem poszczególnych przepisów. Gracze będą wiedzieli jakie elementy potrzebne są do wykonania danego przedmiotu, co ma ułatwić sprawy związane z zarządzaniem znalezionymi łupami. Każda rzecz, jaką będzie można znaleźć na mapie, będzie do czegoś służyć – taki jest plan devsów.

Jeśli chodzi o zmiany w itemizacji, to zgodnie z założeniami ekipy H1Z1: Just Survive, przedmioty jakie gracze znajdą na mapie, jak i wytworzą, już swoim wyglądem maja informować użytkowników o ich działaniu oraz określać wartość i przeznaczenie. Zaplanowane przez developerów, ale jeszcze nie ujawnione, zmiany w symulacji ciała postaci sprawią, że poszczególne przedmioty będą także oddziaływać w inny sposób.

Nowa itemizacja wyróżniać się będzie przede wszystkim podziałem wszystkich przedmiotów na kilka poziomów, i nie chodzi tutaj tylko o broń, ale i o pożywienie, apteczki i wiele innych rzeczy, w tym te wytwarzane przez graczy. Na tą chwilę devsi przygotowali do pięciu poziomów poszczególnych przedmiotów, z czego na początku zobaczymy maksymalnie trzy. Im większy poziom bandaża, tym więcej punktów życia przywróci, lepsze pożywienie szybciej będzie regenerować, itd.

W przypadku broni (zdjęcia przedstawiające różnice w wyglądzie znajdziecie tutaj), większy poziom oznaczać będzie szybsze przeładowanie, mniejszy rozrzut, większe obrażenia, itd. Niestety, ekipa H1Z1: Just Survive zdecydowała się nie wprowadzać załączników, którymi będzie można ulepszyć broń – te funkcje spełnić ma właśnie podział broni na poziomy. Nie jest brana także pod uwagę możliwość ulepszania znalezionej broni na kolejny poziom, ale za to potwierdzono, że gracze będą mogli znaleźć bronie prestiżowe z unikalnymi funkcjami.

Z czasem planowane jest dodanie także i nowych rodzajów amunicji, którą będzie można używać w broniach na wyższym poziomie. A jak przy amunicji jesteśmy, to z pewnością ucieszy Was informacja, że jeśli ktoś natknie się na puszkę wypełniona amunicją, to może spodziewać się w niej znaleźć od 10 do 20 naboi, a nie jak to jest dotychczas. Maja one być także znacznie rzadsze.

W planach twórców H1Z1: Just Survive jest także dodanie większej ilości roślin do uprawy, wliczając w to te, które nie były legalne przed apokalipsą. Tak, narkotyki pojawią się w grze, a dzięki ich miksowaniu z tabletkami i innymi produktami, otrzymywać się będzie różnego rodzaju stymulanty.

Z innych rzeczy wartych wspomnienia, to nowiutki interfejs pozwalający na sortowanie i filtrowanie ekwipunku, a także plany związane z wprowadzeniem dużego pojazdu mogącego przewozić większą grupę graczy. Spodziewać się można także i zmian związanych z kontenerami służącymi do przechowywania rzeczy – koniec z podglądaniem ich zawartości bez konieczności otwierania. Podnoszenie widocznych w bliskiej odległości rzeczy zostaje, ale aby wiedzieć co znajduje się w kontenerach, to trzeba będzie je otworzyć.

Jeśli chodzi o walutę – Eagle Coins, to na ten moment można zakupić za nią jedynie fundamenty pod strongholdy, ale stojący w bazie NPC oferować będzie także i inne rzeczy. Pierwsze z nich trafią na serwer testowy podobno już w tym tygodniu.

Zmiany w systemie budowania i rajdowania baz w H1Z1: Just Survive

A jak przy strongholdach jesteśmy, to warto wspomnieć o tym, że trwają prace nad systemem informującym graczy o tym, czy ich baza została napadnięta i co zostało z niej zabrane, tak aby nie było to wielka niewiadomą w przypadku rajdu, gdy właściciel nie był online. System ten przekaże także informacje właścicielowi bazy o tym, co zostało wzięte z kontenerów przez graczy posiadających uprawnienia.

Na ten moment do dyspozycji graczy na serwerze testowym oddano jedynie kawałek mapy, a dokładnie to 1/4 część – i to niezbyt ciekawą, jak na to co widziałam. Kolejne aktualizacje mają ją ulepszyć i dodać więcej lokacji. Co ciekawe, to zgodnie ze słowami devsów, kolejne regiony będą znacznie się różnić od tego obecnego. Gracze znajdą na nich nowe miasta, więcej baz wojskowych, a także różne rodzaje zombie. W planach jest dodanie także bardzo niebezpiecznych lokacji, gdzie będzie największa szansa na znalezienie najcenniejszych łupów.

Jak widzicie – wielkie zmiany, które nie koniecznie mogą co niektórym graczom przypaść do gustu.

To nadal nie koniec, bo nowa ekipa H1Z1: Just Survive przegląda także i stare pliki tej gry, odkrywając pewne rzeczy, które w przyszłości z pewnością zostaną dodane. Zalicza się do nich na przykład katana, która to po raz pierwszy zaprezentowana została dwa lata temu! Niestety, możemy zapomnieć o rowerze, bo ten został wykluczony. Wydaje mi się, że czas przypomnieć sobie inne, starsze posty dotyczące H1Z1, które mogą rzucić światło na to, co jeszcze może pojawić się w grze…

I co myślicie o tych zapowiedziach i zmianach? Podoba Wam się nowy kierunek rozwoju H1Z1: Just Survive? Dajcie znać w komentarzach poniżej 🙂

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis wielu innych gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszamy także do polskiej grupy na FB poświęconej H1Z1: Just Survive.

Poprzedni artykułOto jakie nowości trafią do Secret World Legends jeszcze w tym roku
Następny artykułOtwarte beta testy Destiny 2 jeszcze w lipcu
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil Bednarski

Pozostaję poczekać, aż wprowadzą to na TEST i samemu przetestować 😉

Paweł Ceryni

super

Darek Piurecki

Gra na prawde jest spoko jesli chodzi o mape to uwazam, ze gra powinna sie troche wzorowac na Miscreated gdzie swiat jest mniejszy /5 miast na 64km2 / ale zwiedzanie go daje wiele pozytywnych wrazen pod katem wizualnym, dzieki kreatywnosci tworcow widac jak po apokalipsie przyroda odbiera co swoje, to jes bardzo fajny efekt. Rowniez dodanie takich ulepszen do giwer jak celownik holograficzny czy ACOG o wiele bardziej podniosa jakosc rozgrywki /zawsze w Infestation dawalo frajde znajdywanie coraz lepszych celownikow do karabinow/.Tak poza tym to ciekawy pomysl z tymi nowymi pojazdami..no i jeszcze jedno troche utrudnic mozliwosc okreslenia swojej pozycji na mapie niech ta gra ma jakies wyzwania od samego respa a nie.

Piotr Pieńkowski

Kurcze, gdzie cienie, gdzie kontrast, gdzie ciemna noc? Ta gra miała i nadal ma ogromny potencjał, ale twórcy jakby kompletnie nie rozumieją idei survivali. Takie rzeczy w Kings of Hill – OK, to się broni, ale tutaj?