W pierwszym z tegorocznych streamów, ekipa PlanetSide 2 pokrótce opowiedziała o części swoich planów względem gry na ten rok, przedstawiła nowego programistę oraz zaprezentowała zmiany, jakie trafiły na serwer testowy. W wielkim skrócie: sporo zmian, których celem jest ulepszenie rozgrywki.

Najważniejszą nowością jest z pewnością nowy system progresji gry – „Unstable Warpgates” (Niestabilne Warpgate). Okazuje się, że już niedługo w momencie otwierzenia się któregoś z kontynentów, grać można jedynie na placówkach, które znajdują się na zewnątrz mapy (przepływ walk wokół mapy).  Wraz z upływem czasu i pojawiania się na kontynencie coraz większej ilości osób, Warpgate’y zostaną ustabilizowane i graczom udostępniona zostanie cała mapa. Ulepszenie to ma sprawić, że na kontynentach o małej populacji będzie można z łatwością znaleźć walkę, a nie skakać od bazy do bazy w poszukiwaniu jednego przeciwnika.

Dodatkowo w planach twórcy przewidują rozwinięcie tej koncepcji w połączeniu z wygranymi Alertami. Jeżeli dana frakcja wygra Alert, przez określony czas będzie mogła korzystać ze specjalnego bonusu (darmowego lotnictwa, pojazdów, MAXów, itd.).

Warto dodać, że kontynent z niestabilnymi Warpgate’ami nie będzie mógł zostać zablokowany.

Do ekipy PlanetSide 2 dołączył kolejny programista – Garret Brush.

Został on przyjęty do pracy w październiku świeżo po studiach informatycznych i nie posiada jeszcze zbyt dużego doświadczenia w branży. Został on wybrany spośród dziesiątek kandydatów, a w pracy zdążył już poprawić parę elementów gry (np. dzięki niemu gracze znowu mogą odradzać się w Sundererach należących do członków składu). Jak podkreśla, jego ulubioną frakcją jest NC, a klasą Infiltrator wyposażony w broń bolt-action.

Plany ekipy PlanetSide 2 na ten rok są imponujące. Devsi zaczną od kwestii według nich najważniejszej, czyli pomocy nowym graczom w poznaniu gry. Mają temu służyć nowy samouczek oraz tutoriale, których ma być co najmniej osiem. W stosunku do nowych graczy ma działać również Mentor Squad System, dzięki któremu bardziej doświadczeni gracze otrzymają możliwość skompletowania nowych wyzwań, a nowi gracze będą mogli uczyć się od starszych.

Kolejne zmiany dotkną struktur Outfitów. Póki co Wrel określił obecnie funkcjonujące organizacje jako „Przydługą listę przyjaciół”. Koncepcja jak na razie nie jest precyzyjnie określona. Pojawiły się pomysły (nowe rangi Outfitowe, zadania dzienne dla Outfitu), ale prym jak na razie ma poprawienie rozgrywki dla dla nowych graczy, a te zmiany ujrzymy zapewne później w tym roku. Wspomninano także o tym, że rozbudowane zostanie lore Planetside 2 i w grze pojawi się tajemniczy system reliktów, ale nic więcej nie zdradzono na ten temat.

Na koniec zostało omówić jeszcze jeden obiekt, który pojawia się w grze po wygranym Alercie. Bastion Fleet Carrier, który może zostać zauważony chwilę po zbombardowaniu kontynentu otrzymał nowy wygląd. Możemy zgadywać, że prawdopodobnie w przyszłości obiekt ten zostanie wykorzystany w jakiś nowy sposób, chociaż nie jest to obecnie priorytetem zespołu.