Wraz z rozpoczęciem tego roku, studio Entrada Interactive opublikowało dokument State of The Game 2018, w którym nie tylko krótko podsumowano miniony rok w Miscreated, ale i ujawniono plan działania na ten nadchodzący. I patrząc na ten dokument, mogę powiedziec jedno: będzie się działo…
Z pewnością najważniejszą informacją zawartą w tym dokumencie, jest plan związany z opuszczeniem fazy „wczesnego dostępu”. Planem twórców jest, aby w 2018 roku skoncentrować się nad wprowadzeniem wszystkich głównych systemów, a kiedy to się stanie, gra zostanie wydana.
Poniżej zamieszczam listę systemów, funkcji i największych problemów, nad którymi studio Entrada Interactive zamierza pracować w tym roku. Oczywiście nie oznacza to, że będą one od razu kompletne w momencie wprowadzenia, ale bardziej to, że ich podstawowe założenia są na miejscu, a twórcy będą je dopracowywać, nawet po opuszczeniu Steam Early Access.
Świat Gry
Aktualna mapa – wyspa Orca, jest ukończona w 75%. Projektanci nadal będą pracować na wypełnieniem brakujących obszarów mapy, ale może ona nie zostać ukończona w 100% przed opuszczeniem wczesnego dostępu. Oczywiście prace nad jej zapełnieniem będą trwały tak długo, aż będzie całkowicie skończona i dopiero po tym studio Entrada Interactive planuje rozpocząć prace nad kolejną mapą.
A tymczasem, już niedługo na wyspie Orca pojawi się nowe nabrzeże:
Survival
Aspekt przetrwania w Miscreated jest nadal niedopracowany i będzie priorytetem dla twórców w tym roku. Niektóre z aspektów przeżycia zostaną dodane jeszcze przed opuszczeniem wczesnego dostępu, inne dopiero po premierze. Jeśli Funkcja, która Was interesuje nie znajduje się na poniższej liście, to nie znaczy, że nigdy nie zostanie dodana do gry, ale bardziej to, że twórcy nie planują jej dodać we wczesnym dostępie:
- Uprawa – Wsparcie dla osób chcących uprawiać rolnictwo zostanie dodane do systemu budowy, ale także i na mapie pojawią się miejsca gdzie będzie można uprawiać rośliny, jeśli ktoś nie jest zainteresowany wybudowaniem bazy. Wraz z dodawaniem nowych systemów, które pozwalają na wytworzenie właśnie żywności (rolnictwo oraz przyszłe funkcje takie jak łowienie ryb oraz łapanie zwierzyny w pułapki), twórcy maja w planach dopasowywać na bieżąco ilość pojawiającego się w świecie pożywienia i napojów.
- Temperatura – System temperatury jest jednym z najbardziej złożonych systemów, które pojawią się w grze w czasie wczesnego dostępu. Gracze będą musieli wziąć pod uwagę wiele innych systemów obecnych w grze, takich jak: efekty pogodowe, porę, aktywność gracza, ciuchy oraz ich stan (np. to, że są mokre), ogniska, płonące beczki i pojazdy, to czy gdzie postać się znajduje (wewnątrz budynku, pod ziemią, w pojeździe) i prawdopodobnie kilka innych nie wymienionych rzeczy.
- Statystyki – Wszystkie statystyki oraz efekty na postaci muszą być zapamiętywane i przywracane: promieniowanie, stan niezdolności (nieprzytomność, skuty kajdankami), poziom zatrucia i inne rzeczy.
Budowanie baz
W tym roku twórcy mogą dodać kolejne elementy związane z budowanie baz, ale ich planem jest aby skoncentrować się głównie na naprawieniu pewnych istniejących problemów z tym systemem, takich jak chociażby niemożność zobaczenia pewnych elementów, postawienia namiotów i ognisk w bazach znajomych i inne.
Zestawy ubrań
Do gry dodanych zostanie kilka nowych zestawów ubrań, W pierwszej kolejności pojawi się strój maskujący (ghilie suit). kombinezon ochronny (hazmat) oraz płaszcz przeciwdeszczowy. W dalszych planach – po opuszczeniu wczesnego dostępu, jest dodanie dodatkowych zestawów ubrań tworzących mundury policji, straży pożarnej i innych.
Inne
- Zestawy naprawcze – twórcy mają zamiar dodać wsparcie dla zestawów naprawczych jeszcze w czasie wczesnego dostępu. Oznacza to, że większość przedmiotów będzie ulegać zniszczeniu wraz z używaniem. W pierwszej kolejności dodane zostaną zestawy naprawcze dla broni do walki wręcz, która to już teraz psuje się gdy atakuje się nią bazy graczy. Tracenie wytrzymałości oraz naprawia innych broni, dodane zostanie najprawdopodobniej po opuszczeniu wczesnego dostępu.
- Leżenie/ czołganie się – ta funkcja pojawi się jeszcze w trakcie wczesnego dostępu, ale jest to dość ciężka rzecz do wprowadzenia, szczególnie jeśli chce się uniknąć stworzenia nowych błędów (exploitów), które mogą być wykorzystywane przez graczy.
- Interfejs – w 2017 roku większość interfejsu Miscreated – poza inventory, została wymieniona na nowszą wersję. Nowa wersja interfejsu wyposażenia jest już testowana przez twórców i zostanie wprowadzona tak szybko, jak będzie to możliwe. Zgodnie z ich słowami nie tylko wygląda lepiej, ale także dodaje nowe funkcje.
- Pojazdy – obecne w grze pojazdy zostaną ulepszone i na ten moment studio Entrada nie planuje wprowadzenia kolejnych. Obecnie ekipa koncentruje swoje wysiłki na poprawieniu błędów związanych z otrzymywaniem obrażeń oraz ich prowadzeniu. Rower otrzyma nową fizykę pojazdów dwukołowych.
- Wsparcie Steam – twórcy planują dodać nowe funkcje do Miscreated, takie jak osiągnięcia oraz wsparcie dla Workshop, a także Steam inventory, ale nadal nie podjęto decyzji o tym z czym dokładnie będzie to związane.
Przeciwnicy
System sztucznej inteligencji w Miscreated, to nadal obszar, w którym twórcy zamierzają wprowadzić wiele poprawek. Jednym z obszarów, który zostanie ulepszony, to dodanie reakcji na obrażenia, tak aby walka z SI była bardziej angażująca, a gracz miał lepsze informacje wizualne i dźwiękowe o stanie przeciwnika.
W tej chwili trwają prace nad dwoma nowymi przeciwnikami: niedźwiedziem oraz pająkopodobnym mutantem. Warto dodać, że nowi przeciwnicy zachowywać się będą inaczej, od tych obecnych w grze
Battle Royale
Tryb Battle Royale jest obecnie niezmiernie popularny, ale warto wspomnieć, iż studio Entrada Interactive od 2016 roku mówi o dodaniu tego trybu do Miscreated. Dodanie go do gry nadal jest w planach twórców, ale w pierwszej kolejności, skupiają się oni na ulepszeniu aspektów związanych z przetrwaniem.
I jak Wam się podobają plany studia Entrada Interactive względem Miscreated?
Plany fajne. Zobaczymy jak z realizacją…