W grudniu do Miscreated zawitała nowa pustynna mapa Canyonlads, która przez krótki okres przyciągnęła uwagę fanów survivali. Niestety, nie trwało to długo.

Może i Miscreated nie jest tak popularny jak ARK: Survival Evolved, czy też DayZ, ale to nie znaczy, że studio Entrada Interactive (będące w trakcie szukania inwestora) porzuciło ten tytuł. Wręcz przeciwnie. Już w niedługim czasie do gry dodanych zostanie nie tylko wiele nowości, ale i szykują się poważne zmiany w balansie.

Od czas premiery tej gry we wczesnym dostępie, dość regularnie dodawano do niej nowe bronie, ale tak naprawdę developerzy nigdy nie poprawiali obrażenia zadawane przez starsze bronie. Niestety, spowodowało to, że niektóre rzadkie bronie mają te same obrażenia i statystyki, jak broń ogólnie dostępna. I właśnie to naprawić ma planowana aktualizacja.

Kolejna aktualizacja do Miscreated zbalansuje obrażenia zadawane przez wszystkie bronie. Dodatkowo znacznie zmniejszony został mnożnik obrażeń od strzału w głowę (z x10 na x3), a także poprawiona zostanie pojawianie się broni w świecie, co spowoduje, że niektóre z nich staną się mniej powszechne.

Dotychczasowe wartości po lewej, nowe po prawej stronie

Balans to jednak nie wszystko, bo do gry dodanych zostanie pięć nowych broni: SAS12 (spas12), AKVAL (Asval), MAK10 (Mac10), M97 (M79) oraz AK5v (AK5c).

Także pancerze doczekają się zmian. Developerzy podzielili je na trzy poziomy, a każdy z nich będzie oferował taką samą ochronę przed obrażeniami:

  • poziom I – 25% redukcji
  • poziom II – 35% redukcji
  • poziom III – 55% redukcji.

Dodatkowo, na ochronę pancerza będzie mieć w wpływ także stan wytrzymałości danego przedmiotu. Oznacza to, że chcąc zapewnić sobie jak najlepszą ochronę, trzeba będzie upewniać się, że pancerz oraz hełm są naprawione.

Ponadto system załączników do broni zostanie znacznie rozbudowany i będzie kompatybilny z większością broni. Oznacza to, że gracze będą mogli przymocować do większości broni między innymi tłumiki, celowniki, latarki i wskaźniki laserowe.

Do Miscreated powróci także rajdowanie baz w zwarciu. By jednak nie stało się ono zbyt trywialne, gracze będą musieli używać do rozwalania baz swoich przeciwników wielkiego młota dwuręcznego. Każde jego uderzenie jest bardzo powolne i zadaje 200 obrażeń elementom podstawowym. Jego obrażenia i wytrzymałość są zbalansowane w taki sposób, aby gracz mógł zniszczyć określoną ilość elementów podstawowych przed jego zepsuciem – obecny bilans to 6 ścian drewnianych lub 4 powlekane lub 2 metalowe.

Po wielu prośbach graczy, developerzy zdecydowali się także wprowadzić zamykane skrzynki do przechowywania rzeczy. Po aktualizacji, dotychczasowe skrzynie zmienią swój wygląd i będą zablokowane dla każdego kto nie jest członkiem klanu. Otworzenie napotkanej zamkniętej skrzyni związane będzie z jej uszkodzeniem i zmniejszeniem liczby punktów życia o 50%.

Zmian doczeka się także mapa Canyonlands, która wypełniona zostanie ciekawymi lokacjami. Pierwszą z nich będzie miasteczko z biurem szeryfa.

Także posiadacze DLC Iron Sons z 2018 do Miscreated będą zadowoleni, gdyż nadchodząca aktualizacja doda do niego nowe skórki na broń, których będzie można użyć także na nowo dodanych modelach.

Poprzedni artykułARK: Survival Evolved zdradza plany na lato 2020
Następny artykułThe Divison 2 startuje z Sezonem 1 i obławą na Jupiter