Troszkę późno, ale lepiej późno niż wcale. W minioną środę ekipa PlanetSide 2 zebrała się na studiu, by na streamie zdradzić graczom plany związane z 15-tą rocznicą PlanetSide 1, a także by podzielić się planami na przyszłość.

Zmiany, jakie trafiły w ostatnim czasie na serwer testowy sprawiły, że twórcy mają teraz więcej możliwości tworzenia ciekawych alertów. System ten w przyszłości ma być rozwinięty do co najmniej kilkunastu różnych scenariuszy („nie ograniczajmy się do kilkunastu, zróbmy kilka tysięcy!” – Wrel), dzięki którym frakcja zwyciężająca będzie zdobywać dodatkowe bonusy.

Jednym z przykładów był nowy alert dla lotnictwa – walka o czarne dziury. Prócz tego wspomniano o deszczu meteorytów, z których trzeba będzie pobierać Cortium, wykorzystaniem Cortium do zasilania Bastion Fleet Carrierów, czy też nawet zwiększaniu na określony czas zdrowia żołnierzy (dwu lub trzykrotnie) i inne zabawne rzeczy. Część z tych pomysłów zapewne nigdy się nie pojawi, choć twórcy obiecali, że z pewnością w jakiś sposób wykorzystają w nich Bastion Fleet Carriery.

Prócz tego na serwerze testowym zmieniono delikatnie C4 (wymaga teraz 0,4 sekundy przytrzymania przycisku) oraz dodano nowe karabiny:

  1. MG-HBR1 Dragoon (TR) – w pełni automatyczne Battle Rifle, posiadające mały rozrzut;
  2. MGR-R1 Bishop (NC) – Battle Rifle posiadający mechanikę przebijania pocisku, która sprawia, że jedna kulka potrafi ranić kilka celów;
  3. VE-LR Obelisk (VS) – Battle Rifle wyposażony w mechanikę przegrzewania, która sprawia, że nie trzeba nosić amunicji do broni.

20 maja 2003 roku zadebiutował PlanetSide. Aby uczcić 15-letnią rocznicę premiery tej gry, ekipa PlanetSide 2 przygotowała kilka niespodzianek – niestety, część z nich z pewnością będzie płatna.

Do gry dodane zostaną nowe modele oryginalnych, frakcyjnych zbroi z PlanetSide 1 wraz z hełmami (modele nie były gotowe na stream), broń MKV Supressor, a także specjalny beacon, który po postawieniu na ziemię wystrzeli logo PlanetSide, wraz z niewielką chmurą, z której spadać będą meteoryty.

Ponadto już 18 maja uruchomiony zostanie tydzień podwójnych punktów XP, a to oznacza, że osoby posiadające subskrypcję ALL Access, w weekend otrzymają 4x więcej XP!

Twórcy PlanetSide 2 zaczynają także pracować nad systemem Mentorskim. Jak na razie jedyną jego widoczną formą był znacznik, który pozwoli liderom plutonów uruchamiać będzie mini-quest dla pobliskich sojuszników. Będzie on widoczny dla całej frakcji na określonym terytorium. Ponadto twórcy planują stworzyć specjalne składy mentorskie dla graczy, którzy będą chcieli szkolić nowe osoby, dając im więcej narzędzi, które są prostsze i mają pomóc w zarządzaniu takim składem.

Wkrótce na serwery powinna również trafić aktualizacja, dzięki której będzie można zakupić podstawowe implanty za surowiec ISO-4 (wypadający z ukończonych alertów). W późniejszym terminie będzie można zakupić więcej implantów, które są rzadsze. Twórcy przewidują przy tym zastosowanie bardziej złożonego systemu, niż zwyczajny zakup, ponieważ nie chcą, by implanty były zbyt łatwe do zdobycia (Wrel zaproponował połączenie wymaganej kwoty ISO-4 z katalizatorem, który ma wypadać z alertów).

Na koniec streamu ekipa PlanetSide 2 obiecała, że Bastion Fleet Carriery trafią w bardziej funkcjonalnej wersji prędzej czy później do gry. Jesli chodzi o obiecywane ulepszenia dla Outfitów, to muszą on poczekać na koniec roku. Okazuje się, że przebudowanie  tego systemu jest kolosalnym przedsięwzięciem i w tej chwili twórcy wolą skupić sięna innych aspektach.

I jak Wam się podobają te zapowiedzi?

 

P.S. Jak zawsze wielkie podziękowania dla Uziriel z PL13!

Poprzedni artykułH1Z1 uruchamia tryb Revive Fives, rozdaje nagrody
Następny artykułRust dodaje neutralny obóz i podwodną eksplorację
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
JemVanusy

No, coś się dzieje z PS2… Czekam aż mocniej się rozwinie to może znajdę parę chwil i wreszcie w to pogram…

Otori

Przetestowałem te nowe „snajperki” dla HA. Jak by powiedział to Ignacy Witkiewicz – „Nie widzę powodu”