Wczoraj wystartowały otwarte beta testy H1Z1 na PlayStation 4 i okazało się, że zainteresowanie tą wersją gry znacznie przerosło oczekiwania studia Ddaybreak.

Tylko wczoraj do gry próbowało się zalogować ponad 200.000 użytkowników, co spowodowało znaczne problemy z serwerami, a co za tym idzie z logowaniem oraz zakupami w grze. W rezultacie studio ogłosiło, iż aby rozładować to przeciążenie, jest w trakcie uruchamiania kolejnych serwerów.

Oznacza to, że przez najbliższe kilka dni, nie tylko gracze H1Z1 na PS4 muszą uzbroić się w cierpliwość, ale i użytkownicy innych gier studia Daybreak Games, którzy obrywają rykoszetem.

W międzyczasie ekipa H1Z1 zdradziła plany względem wersji na PS4, która ku zaskoczeniu wielu osób (i krytyków) różni się pod pewnymi aspektami od wersji na PC.

Start otwartych beta testów na PS4 to dalsze prace związane z poprawianiem błędów i ulepszaniem wydajności gry. Na razie do dyspozycji graczy oddane zostały tryby Combat Training, Solo i Piątki, podczas gdy twórcy nadal pracują nad pewnymi ulepszeniami dla trybu Duo, który to udostępniony ma zostać jeszcze w tym tygodniu.

Oprócz tego ekipa H1Z1 na PS4 zdradziła nad czym pracuje i jakie nowe funkcje mogą zawitać do gry w niedalekiej przyszłości:

  • Revive – podnoszenie powalonych towarzyszy. Obecnie w trybach drużynowych nie ma mechaniki podnoszenia, co może nieco karać nowych graczy;
  • Aim Acceleration – przyspieszenie celowania. Obecnie, gdy gracz porusza joystickiem, szybkość z jaką porusza się postać i reaguje na ruch, jest przyspieszeniem liniowym, co nie do końca jest aż tak czułe jak być powinno. To jeden z powodów, dla którego niektórzy gracze podkręcają wrażliwość kontrolera na maksimum. Ekipa H1Z1 pracuje nad wdrożeniem rozwiązania nieliniowego, podobnie jak to jest w innych strzelankach.
  • Rzucanie granatem i reakcja – Ekipa H1z1 pracuje nad rozwiązaniem wielu problemów z granatami.
  • Ulepszenie FPS – bardzo ważny aspekt, nad którym ciągle trwają prace. By zebrać dane  związane z wydajnością gry, uruchomiono na razie tryby solo i drużynowy;
  • Zamiana broni w  slotach – trwają prace nad umożliwianiem graczom zamianę broni w slotach, tak aby użytkownicy mogli przenieść broń w dogodniejsze dla nich sloty. Użycie tej funkcji będzie wymagało wolnego slota oraz znalezienia odpowiedniego plecaka;
  • Układy kontrolerów – trwają prace nad wprowadzeniem obsługi wielu kontrolerów, dzięki czemu gracze będą mogli wybrać ten, który najbardziej pasuje do ich stylu gry;
  • Granaty EMP – Zbyt wielu graczy w samochodach? Nie, bo nowy granat na krótki czas wyłączy napęd samochodu;
  • Air Strike Grenade – Upuszczenie tego przedmiotu zainicjuje niszczycielski nalot w jego pobliżu, więc upewnijcie się, że nie  stoicie w pobliżu flary.

Co sądzicie o nowych granatach?

Mieliście okazję zagrać już w H1Z1 na PS4? Jeśli tak to dajcie znać co sądzicie o tej wersji, bo jak na razie słyszę same pozytywne opinie.