Zawsze podziwiam osoby, które samodzielnie postanawiają stworzyć gry. Project Gorgon należy do takich tytułów – MMORPG na wielką skalę i z bardzo interesującymi rozwiązaniami, tworzone od kilku lat przez dwie osoby. Vantage: Primitive Survival może być kolejną interesującą produkcją, która powstaje dzięki pasji i zawziętości tyko jednej osoby…
Gracze wcielają się w prehistorycznego jaskiniowca i, jak to w survivalach zazwyczaj bywa, muszą przetrwać w tym olbrzymim otwartym świecie. Aby mieć szansę na przeżycie, trzeba zdobywać pożywienie, zbierać surowce, a także korzystać z realistycznego systemu rzemiosła, aby móc tworzyć coraz lepsze i mocniejsze przedmioty. Dla przykładu, jeśli gracze będzie chciał rozpalić ognisko za pomocą tarcia drewno o drewno, to trzeba wpierw znaleźć odpowiedni kawałek drewna i przerobić je na wrzeciono, drugi kawałek musi być łatwopalny, a do tego trzeba podłożyć podpałkę – jeśli postać jest odpowiednio sprawna, może jej się to udać.
Vantage: Primitive Survival powstaje tak naprawdę od wielu lat. Pierwotnie Chris Allar stworzył prototyp 2D tej gry na Commodore Amiga, a potem przerzucił się na własnoręcznie stworzony silnik 3D. Na początku też gra miała mieć jedynie wersje singleplayer, ale w momencie premiery na Steam Early Access do dyspozycji graczy oddana zostanie wersja multiplayer – niby mała zmiana, ale wprowadzenie jej zajęło Chrisowi kolejne kilka lat
Po tylu latach kodowania, optymalizowania i testowania Vantage: Primitive Survival, gra w końcu jest gotowa debiut w programie Steam Early Access, który to zapowiedziany został na 22 maja.
Może i nie powala grafiką, może i jest kilka lat spóźniona, ale trzeba powiedzieć jedno: co za wytrwałość. Poza tym dobrze wiemy, że nie wszystko złoto co się świeci, i nawet najpiękniej wyglądające produkcje, w powstanie których włożono miliony dolarów, często nie spełniają naszych oczekiwań. Mam nadzieję, że Vantage: Primitive Survival znajdzie swoich fanów 🙂