Kolejny sezon w Fortnite Ratowanie Świata także rozpoczął się z wielkim hukiem. Do gry dodano nowych bohaterów, nowych przeciwników, łupy z pustaków, a także misje fabularne związane z wydarzeniem sezonowym.

WYDARZENIE „HIT EKRANU”

Zróbcie sobie maraton filmowy w nowym wątku fabularnym kampanii Ratowanie Świata pt. „Hit Ekranu”! Część 1 zaczyna się od pięciu zadań i jednej misji na mapie. Ray zniknęła i nikt nie wie, gdzie jej szukać. Z pomocą Kulomiota i Loka zbadajcie kometę i zwerbujcie drużynę superbohaterów. Odnajdźcie Ray i sprowadźcie ją do domu!

  • Pojawiają się doniesienia o nowych, dziwnych pustakach napadających na ocaleńców, a do tego Ray zniknęła! W tym wątku fabularnym odkryjecie, co dokładnie wydarzyło się po uderzeniu komety.
  • Talony kinowe można znaleźć w ulepszlamach i lamach dnia, a także zdobyć za wykonywanie zadań i pokonywanie minibossów w misjach alarmowych.
  • Ekranolama jest dostępna w zakładce łupów
    • Zawiera co najmniej 1 broń wojskową lub bohatera z zestawu Komando Cieni, o klasie epickiej lub lepszej.
    • Kosztuje 500 talonów kinowych.
  • Ukończenie pierwszego tygodnia zadań zapewni jedną z legendarnych broni dystansowych (do wyboru: Orzeł Bielik, Widmo z tłumikiem oraz kusza)
  • Powtarzalne zadanie zabicia minibossa zapewnia 50 złota.

ROZGRYWKA

Łupy z pustaków

  • Zabici wrogowie czasami pozostawiają po sobie łupy.
    • Szansa zdobycia łupów jest większa w przypadku patrolujących wrogów oraz grup rozsianych po świecie gry.
  • Wrogowie mogą zostawić po sobie materiały budowlane, składniki i amunicję.
  • Więksi/silniejsi wrogowie pozostawiają więcej przedmiotów oraz lepsze składniki.
    • Stopień składników zależy od trudności misji, podobnie jak szansa zdobycia rzadkich składników w rodzaju aktywnych baterii.
  • Minibossowie pozostawiają nowy rodzaj przedmiotów – skrytki.
    • Skrytki ze schematami mogą mieć trzy klasy rzadkości (rzadka, epicka, legendarna) i zawierają po jednym schemacie broni białej lub dystansowej. Szansa zdobycia skrytki epickiej lub legendarnej zależy od poziomu trudności misji.
    • Skrytki z materiałami do ewolucji zawierają burzowe materiały (czyste krople deszczu, odłamki burzy itp.). Ich ilość i jakość zależą od poziomu trudności misji.
    • Miniboss upuści jedną skrytkę (tego samego typu) dla każdego gracza, biorącego udział w jego eliminacji (wystarczy zadać obrażenia, lub być blisko w momencie eliminacji)
  • Niektóre rzadkie skrzynie skarbów w świecie gry również mogą zapewniać skrytki.
  • Skrytki otwierane są na koniec misji.

Inne

  • Zwiększono ilość zdrowia ocaleńców o 40%, aby dać graczom więcej czasu na uratowanie ich z trudnej sytuacji.
  • Przerobiono gadżet Teleporter w celu poprawy jego atrakcyjności i przydatności:
    • Zwiększono podstawowy zasięg Teleportera do 20 pól.
    • Teleporter nie ma już czasu odnowienia po aktywacji!
    • W związku ze znacznie większą użytecznością przy braku czasu odnowienia Teleporter nie przenosi już wrogów.
    • Teleporter nie aktywuje się już po umieszczeniu go w miejscu, w którym nie można go normalnie postawić. Nadal można go jednak wtedy przemieszczać.
    • Teleporter odlicza teraz czas „uzbrajania” po ustawieniu lub przesunięciu, zanim się aktywuje. Bazowo wynosi on 5,5 sek.
    • Podniesienie Teleportera trwa teraz pewien czas; bazowo wynosi on 2,5 sek.
  • Usprawniono również automatyczną wieżyczkę latającą:
    • Nowe zachowanie domyślne
      • Skrócono czas ładowania z 240 do 150 sek.
      • Skrócono domyślny czas trwania do 20 sek.
      • Nie wystrzeliwuje już pocisków – teraz strzały natychmiast trafiają w cel.
      • Zwiększono bazową szybkostrzelność z 1,33 do 6 strzałów/sek.
      • Zmniejszono obrażenia bazowe z 20 do 15.
    • Dostosowano ulepszenia:
      • Zwiększenie czasu trwania nadal wynosi +10 sek., czyli ostateczny czas trwania wynosi 30 sek.
      • Usunęliśmy błąd w ulepszeniu zasięgu, uniemożliwiający jego poprawne działanie. Domyślny zasięg nadal wynosi 4 pola, lecz to ulepszenie zwiększa go do 8 pól.
      • Ulepszenie szybkostrzelności teraz zwiększa ją do 10 strzałów/sek.

BOHATEROWIE

Mityczny żołnierz Kruk

Zamaskowana postać, która z ogłuszającym Okrzykiem Bojowym likwiduje swe ofiary przy pomocy pary pistoletów.

  • Nowa zdolność
    • „Lewa i Prawa” – Wyciągnij dwa pistolety i daj wrogom popalić!
  • Nowe profity
    • „Podwójne Osłabienie” – Lewa i Prawa nakłada teraz Strzały Osłabiające.
    • „Gdzie Jest Lewa” – Likwidacja wrogów z pistoletów skraca czas odnowienia Lewej i Prawej o 1 sek.
    • Trzask i Prask: Trafienie z Lewej i Prawej powoduje eksplozję raniącą wrogów w promieniu 0,5 pola.
  • Nowy profit taktyczny
    • „Pociski Wybuchowe” – Taktyczny wariant profitu Pociski Wybuchowe.

Komando Cieni

Dodano 8 nowych bohaterów:

  • Żołnierz – Nowa podklasa: Podwójny Agent, a w tej roli postacie Vaughn i Evelynn;
  • Ninja – Nowa podklasa: Przebijający Lotos, a w tej roli postacie Ostrze i Luna;
  • Rubieżnik – Nowa podklasa: Szokowy Strzelec, a w tej roli postacie Grizli i Bzy;
  • Budowniczy – Nowa podklasa: Dewastatorka, a w tej roli postacie Penny i Byk.

Zmiany w profitach

Zmieniliśmy działanie niektórych profitów zmniejszających koszt energii, aby zapobiec zmniejszeniu kosztów aktywacji do zera.

  • Istnieją teraz profity poprawiające „wydajność energetyczną” niektórych czynności (np. ciężkiego ataku w zwarciu).
  • Wydajność energetyczna jest podawana w postaci procentowej, np. „Zwiększa wydajność ataku kombinowanego mieczem o 150%.”
  • Wartość ta określa spodziewane zwiększenie możliwości użycia zdolności po nabyciu profitu.
  • Zmieniono działanie z mnożnika kosztu na dzielnik kosztu.
    • Innymi słowy zmniejszenie o 60% kosztu równego 50 pkt. energii równa się zwiększeniu kosztu o 150% przy wykorzystaniu 100 pkt. energii.

Rubieżnik

  • „Przesunięcie Fazowe” domyślnie przenika teraz przez wrogów.
  • „Przesunięcie Fazowe” zachowuje teraz więcej prędkości po użyciu w powietrzu.

Budowniczy

  • Dokonano zmian w zdolności „WABIK”:
    • Skrócono bazowy czas trwania z 12 do 7 sek.
    • WABIK nie może już zostać zniszczony i będzie działać przez cały czas trwania zdolności.
    • Skrócono czas trwania „Bez Końca” z 3 do 2 sek.
    • Następujące podklasy tracą „Co Cię Nie Zabije…”:
      Kontroler, Wartownik i Kontroler Tłumu

      • Kontroler zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Ogłuszający Wabik”.
      • Wartownik zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Nasmarowane Zębatki”.
      • Kontroler Tłumu zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Bez Końca”.

Ninja

  • „Przystępny Miecz” teraz zwiększa o 150% wydajność energetyczną ataku kombinowanego mieczem (wcześniej zmniejszał o 60% koszt energii ataku kombinowanego mieczem).
  • „Łatwiejszy Miecz” teraz zwiększa wydajność energetyczną Przystępnego Miecza o dodatkowe 150% (wcześniej zwiększał redukcję kosztu energii Przystępnego Miecza o dodatkowe 20%).
  • „Postawa Cienia” teraz zlicza wszystkie zabójstwa w zwarciu, nie tylko zabójstwa bronią ostrą.
  • Wydłużono czas spętania „Miło Cię Kosić” z 1 do 2 sek.
  • Zaktualizowano efekty dźwiękowego ‘Księżycowego Kopa’.

Żołnierz

  • Licznik zabójstw profitu „Pociski Wybuchowe” już nie resetuje się po 15 sek. bezczynności.
  • „Naparzanie” powoduje teraz nieznaczne zbliżenie po naciśnięciu przycisku celowania.