Po tonie informacji zaserwowanych nam podczas E3, czas zwrócić uwagę na aktualizacje, które trafiły w tym czasie do innych gier. Na przykład świat The Long Dark został powiększony o kolejny region, a do tego twórcy wprowadzili wiele innych nowości, jak i zmian.
Studio Hinterland dodało kolejny region do trybu przetrwania w The Long Dark. Dolina Hished River opisana została przez twórców jako wielopoziomowy obszar, w którym znaleźć będzie można wiele wodospadów, strumieni, urwisk, a nawet jaskiń. W miejscu tym gracze nie napotkają żadnych chatek myśliwych, ani innych ludzkich struktur, dlatego też schronienia trzeba będzie szukać w miejscach „stworzonych” przez naturę.
Ponadto twórcy zmienili i znacznie ulepszyli system gotowania, który nie jest już tak prostą czynnością jak do niedawna. Teraz gracze umieszczają pożywienie (i śnieg) w garnku lub starej puszce, po czym stawiają je na piecu lub na kamieniu przy ognisku i muszą poczekać odpowiednią ilość czasu na wynik. Niedogotowane pożywienie może spowodować zatrucie organizmu, a zbyt długie trzymanie na ogniu może zamienić je w spalony węgielek.
W The Long Dark pojawiły się także nowe elementy do kolekcjonowania pod postacią wspomnień. Dokumenty te to pozostałości po zapiskach przechowywanych przez ludzi w komputerach, jeszcze przed wielkim kataklizmem. Teraz, wraz pojawieniem się zorzy na niebie, niektóre z komputerów stają się aktywne, a to oznacza iż wspomnienia te można ponownie przeczytać, odkrywając niektóre z tajemnic poukrywanych w tym świecie.
Prócz tego ulepszono menu kołowe, które umożliwia teraz umieszczanie przedmiotów na wybranych powierzchniach, dodano nowe ścieżki dźwiękowe w trybie przetrwania oraz naprawiono mnóstwo błędów. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.