Jeszcze przed świętami, na serwer testowy Conan Exiles trafiła kolejna wielka aktualizacja, która naprawia wiele błędów, usuwa kilka exploitów, wprowadza dalsze zmiany optymalizujące grę, a także ulepsza Oczyszczenia.

Oczyszczenia to mechanika wprowadzona przez studio Funcom z myślą o serwerach PvE i rozgrywce singleplayer, podczas której stwory i bohaterowie niezależni stanowią realne zagrożenie dla baz tworzonych przez graczy. Niestety, od czasy premiery Conan Exiles i dodaniu tej funkcji, nie do końca funkcjonowała ona tak jak powinna.

Ostatnie aktualizacje dość mocno ulepszyły już Oczyszczenia i nie są one już tak łatwe, jak wcześniej, a kolejne zmiany mają wzmocnić je jeszcze bardziej i naprawić kilka irytujących błędów.

Prócz tego na serwer testowy trafiły zmiany znacznie przyspieszające ładowanie się budynków, co powinno poprawić wydajność serwerów, a także zmiany balansujące rozgrywkę, takie jak zwiększenie zdobywanych punktów doświadczenia podczas wytwarzania przedmiotów oraz ulepszenie łupów otrzymywanych z zabitych przeciwników.

Poniżej pełna lista zmian, które dostępne już są na serwerze testowym. Na razie nie wiadomo, kiedy trafia one na serwery Live.

WYDAJNOŚĆ

  • Naprawiono jeden z błędów wpływających na wywalanie się serwera.

EXPLOIT

  • Naprawiono wiele miejsc, w których można było uzyskać dostęp do terenów położonych pod teksturami, w celu zbudowania niezniszczalnych baz;
  • Naprawiono błędy z garnkiem niewolników, które pozwalały graczom dostać się pod tekstury;
  • Postacie NPC, którzy nie są niewolnikami, nie zużywają już broni rzucanej i nie można im jej zabrać.

NOWOŚCI

  • Gracze mogą teraz napisać biografie swoich postaci w zakładce Statystyki. W ustawieniach gry można ją uczynić widoczna dla wszystkich, klanu lub prywatną.
  • Po umieszczeniu elementu „Notatka” można teraz na nim pisać. Ponowne podniesienie notatki, usunie tekst.
  • Nowy wyczyn: Boneshaper – umożliwia stworzenia kostek, które działają w ten sam sposób jak polecenie czatu /dice. Kostki występują w wariantach o 4,6,8,10,12 i 20 bokach.
  • Teraz można zobaczyć na mapie, gdzie znajdują się inni członkowie klanu.
  • Stoły rzemieślnicze można podnieść do ekwipunku! Jeśli w stole znajdują się przedmioty, to wypadną one jako łup na ziemi. W planach jest, by w przyszłości, były one automatycznie przenoszone do ekwipunku gracza.

BUDYNKI

  • Ogrodzenia Yamatajskie uniemożliwiają wspinanie się;
  • Wszystkie elementy do umieszczania maja teraz minimalną punktację wartą 1, a nie 0. Ta zmiana zwiększy czas zaniku mniejszych baz, a tym samym czas ich rozpadu. Konsekwencją tego jest, że posiadanie większej ilości przedmiotów, może sprawić iż gracze będą szybciej kwalifikowali się do Oczyszczeń.
  • Prawie wszystkie elementy można teraz przechylać/ obracać i celu dopasowania do krajobrazu, co ułatwia umieszczanie.
  • Poprawiono czas ładowania i ogólna optymalizacje budynków. Zmiany te dotyczą jedynie elementów budowlanych, a nie przedmiotów takich jak pochodnie, ogniska, stoły rzemieślnicze i drzwi.

Obecne:

Po zmianach:

RZEMIOSŁO

  • Dopasowano bonusową szybkość wytwarzania przedmiotów dla niewolników. Po pierwsze to Alchemicy korzystają teraz z bonusów. Prócz tego wszyscy niewolnicy złapani podczas Oczyszczeń wytwarzają przedmioty znacznie szybciej. Na najwyższym poziomie mnożnik prędkości tworzenia wynosi x4.
  • Alchemicy maja teraz dostęp do przepisu „wypełnij flaszkę”. To szybki 1-sekundowy przepis, który pozwala na napełnienie butelek z wodą, co ma pomóc w tworzenie przedmiotów, które wymagają wypełnionych butelek z wodą.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Werk of the Lost Tribe i Njoror Battleborn nie mieli niektórych przepisów.
  • Naprawiono błąd, który nie nagradzał graczy punktami doświadczenia za wytworzenia rzeczy z menu kołowego.
  • Tworzenie elementów budowlanych T2 i T3 będzie teraz nagradzać odpowiednią ilościa punktów doświadczenia.

WALKA

  • Naprawiono problem hitboxem z Rocknose King, który utrudniał zadawanie obrażeń strzałami;
  • Goryla zadają od teraz wraz z ich atakami obrażenia pasywne „Sunder” (rozrywanie);
  • Usunięto animację drwiny z oswojonych hien, łupkogrzbietów i kamieniorożców, tak by były one bardziej wiarygodne podczas walki;
  • Oswojona szarańcza ma teraz atak jadem;
  • Wężoludzie zadają odpowiednie obrażenia.

BOHATEROWIE NIEZALEŻNI (NPC)

  • Można pływać ze złapanym i ciągniętym na linie niewolnikiem;
  • Niewolnicy prawidłowo używają teraz toporów do rzucania;
  • Naprawiono błąd w tablicy odradzania dla alchemika Rokura i nadzorcy Marna;
  • Naprawiono problem, przez który łucznicy nie opuszczali walki;
  • Dzięki założonej zbroi hypoberyjskiego niewolnika, nadzorcy są teraz lepiej rozpoznawalni;
  • Ustawiono nowe reguły dotyczące kombinacji ataków:
    • poziom 1-2 (i tragarze) są uważanie za nowicjuszy i nie używają optymalnej kombinacji ataków;
    • przeciwnicy z poziomów 3 i 4 będa teraz bardziej efektywni w używaniu kombinacji ataków, w tym ataków z bronią w drugiej ręce.
    • Oznacza to, że NPC podczas walki wręcz będą używać rzeczywistych kombinacji ataków, zamiast losowych.
  • Szarej Małpie usunięto animację grożenia;
  • Naprawiono błąd, przez który niektóre nosorożce nie mogły atakować;
  • Oswojone zwierzęta i niewolnicy powinny teraz prawidłowo podążać za graczem, a nie na zasadzie „bieg/ stanie”;
  • Podążający za graczem niewolnicy, nie powinni już teleportować się jak szaleni, gdy stracą gracza z widoku;
  • Przedmioty niewolników trafiają do ekwipunku niewolników ze stołu rzemieślniczego po kliknięciu je z shiftem;
  • Naprawiono problem, który pozwalał na powiększenie ekwipunku niewolników.

OCZYSZCZENIE

  • Naprawiono problem polegający na tym, że szódta fala Mroźnych Gigantów odwoływała się do kolejnej fali;
  • Znokautowanie NPC podczas Oczyszczenia nie powstrzyma już kolejnych faz, a zamiast tego traktowane będzie jakby NOC został zabity;
  • Bohaterowie niezależni z Oczyszczeń nie pojawiają się już nago;
  • Naprawiono problem z Oczyszczeniami, które były niemożliwe w niektórych konfiguracjach budynków. Oczyszczenia powinny teraz być bardziej niezawodne;
  • Współczynnik Oczyszczenia będzie się prawidłowo wypełniał;
  • Pewne aspekty Oczyszczeń zostały przepisane, dzięki czemu mechanika ta została ulepszona i stała się bardziej niezawodnym zagrożeniem.

BALANS

  • Zwiększono punkty życia dla Rocknose King;
  • Skorygowano punkty życia dla niewolników z poziomu 3 i 4, tak by dopasować do zadawanych przez nich obrażeń;
  • NPC tragarze bronią się teraz znacznie lepiej (nie tak dobrze, jak wojownicy). Ich statystyki zostały skorygowane: maja więcej punktów życia i zadają więcej obrażeń;
  • Obsydianowy nóż do skórowania zbiera teraz więcej skórek;
  • Namedy NPC zadają teraz większe obrażenia, mają więcej punktów życia i po ich zabiciu otrzymuje się więcej punktów doświadczenia;
  • Tasak Yoga, Ankh Mitry i nóż Seta mają zmniejszone obrażenia i penetrację pancerza, tak by odzwierciedlały wartości podobne do innych religii;
  • Epickie łuki, wraz ze wzrostem jakości od normalnej poprzez nadzwyczajną, aż do doskonałej, oferują teraz niewielki wzrost zadawanych obrażeń;
  • Dopasowano punkty doświadczenie za wytwarzane przedmioty;
  • Pancerze lemuryjski i gadzi dają teraz całkowita premię +9 do statystyk, tak jak powinny;
  • Znacznie zwiększono otrzymywane punkty doświadczenia po zabiciu potworów i zwierząt;
  • Lekki zwiększono obrażenia łuków;
  • Zmniejszono obrażenia dwóch pierwszych ataków dwuręcznej włóczni i zwiększono dwóch ostatnich. Zrobiono to, aby zwiększyć nagrodę za wykonanie pełnej kombinacji za pomocą silnego ataku, przy jednoczesnym zachowaniu użyteczności umiejętności walki na dalekim zasięgu;
  • Zmniejszono masę ciężkich pancerzy o 10%;
  • Trudność bohaterów niezależnych została zwiększona i zależą od frakcji. Dostosowano punkty życia, pancerz i zadawane obrażenia:
    • niewielkie zmiany w frakcji wygnańców;
    • Frakcje Darfari i inne zostały przeskalowane, tak by lepiej dopasować je do wyzwań na poziomach 20, 30, 40, 50 i 60+;
    • Zmiany te wpływają także na podstawowe statystyki niewolników z danych frakcji, co daje graczom motywację do złapania najlepszych wojowników, łuczników, itd;
  • Łup z bohaterów niezależnych T4 (namedy) został ulepszony – szczególnie na Wyżynach;
  • Krzywa trudności potworów i zwierząt została zmieniona w celu lepszego dopasowania do zamierzonych pasm trudności:
    • Ogólnie rzecz biorąc, niektóre potwory stały się o wiele bardziej interesujące i wymagające do walki;
    • Większość potworów otrzymała zwiększone obrażenia, punkty życia i / lub specjalne cechy ich ataków;
    • Niektóre z nich są teraz odporne na odrzut (knockback), ponieważ trywializowały walkę z nimi (struś, hiena, niedźwiedź, król Impów, Królowa Czarownic, każde stworzenie Nieumarłych);
  •  Wiele (ale nie wszystkie) zwierząt i potworów może teraz odradzać się jako „Elitarna” wersje samych siebie:
    • Istnieje 2% szansa, że ​​tak się stanie dla każdego punktu odrodzenia, który mają te potwory;
    • Te elitarne potwory i zwierzęta są większe, twardsze, wyglądają inaczej i upuszczają dodatkowe łupy – gwarantowana krew Demona lub inny kluczowy składniki wysokiej klasy potrzebny do rzemiosła;
  • Wyposażenie dla postaci niezależnych zostało dostosowane, w szczególności dla NPC-ów, którzy wcześniej używali broni o niskim poziomie trudności, na przykład żelazny sztylet lub buława. Od teraz używają oni bardziej odpowiedniego poziomu broni. Ponadto, rzemieślnicy i nadzorcy używają teraz specyficznych konfiguracji zbroi (fartuchy i rękawice robocze), co ma ułatwić ich rozróżnianie w obozach;
  •  Rozwiązano różne problemy związane z pojawianiem się niektórych (rzadkich) niewolników;
  •  Zwiększono ilość punktów doświadczenia otrzymywanych po zabiciu potworów, ponieważ są one teraz trudniejsze do pokonania. Punkty XP po zabiciu NPC T4 również zostały znacznie zwiększone;
  • Obniżono obrażenia zadawane przez miecz dwuręczny Jediasa o 3 pkt.

JAKOŚĆ ROZGRYWKI

  • Złoża węgla nie dają już kamienia, ilość węgla została zwiększona;
  •  Naprawiono szereg wizualnych niedoskonałości tekstur, kolizji i obiektów lewitujących w świecie;
  • Znacząco zwiększono efektywny zasięg przynęt;
  • Nadzwyczajna i doskonała zbroja lemuryjskiego wojownika daje teraz dodatkowe bonusy;
  • Mikstura <….> Pamięci i Naturalnego Uczenia się ma teraz czas rozkładu 2 min;
  • Spożywanie grzybów Amanita ma teraz szansę wywołania zatrucia pokarmowego;
  • Opis Eliksiru Wigoru jest teraz inny od Eliksiru Przyswajania (Ingestion);
  • Przyprawiona Wieprzowina i Przyprawione Wykwintne Mięso zapewniają teraz buff rozgrzewający;
  • Wielkości stosów dla drewna, gałęzi, kamienia i roślin zostały zwiększone ze 100 do 1000 (!!!!!);
  • Pułapki wybuchowe są teraz zgodne z tymi samymi zasadami odległości, co pułapki gazowe, co oznacza, że ​​nie można ich już umieścić blisko siebie;
  • Pochodni ściennych nie można już umieszczać pod wodą. Dotyczy to tylko tych, które mają płomienie. Nie ma to wpływu na pochodnie z kamieniami jarzeniowymi;
  • Czerwone i zielone smoki również po śmierci dają róg smoczy;
  • Od teraz stoły rzemieślnicze można podnieść za pomocą menu kołowego do ekwipunku;
    • Zmiana ta nie dotyczy ołtarzy, kół bólu i klatek na zwierzęta;
  •  Ostrze ze stali hartowanej, stalowy hartowany sztylet i hartowany stalowy łuk mają teraz odpowiednie wymagania dotyczące odblokowania;
  • NPC Tragarze będą teraz rzucać materiały zaopatrzeniowe po śmierci. Materiały te można otworzyć by zobaczyć ich zawartość. Im większy poziom NPC, tym lepszy łup;
  • Naprawiono opisy w recepturach Seta;
  •  Nieprzytomne ciała na pustynnych obszarach startowych powinny być teraz niewidoczne, jeśli nie mają nic w swoim ekwipunku;
  • Czat głosowy nie może być już aktywowany podczas pisania.

NAJWAŻNIEJSZE OGÓLNE POPRAWKI

  • Naprawiono problem polegający na tym, że niektóre kobiece NPC ładowały złe ustawienia wstępne, co skutkowało nieprawidłowymi efektami wizualnymi;
  • Obrażenia od burzy piaskowej będą zadawane postaciom, które usunęły maskę;
  •  Lemurskie bronie są teraz poprawnie oznaczone jako broń wysokiego poziomu;
  • Włócznia z gwiezdnego metalu, włócznia ze Smoczej Kości i Wężoludzka wymagają teraz długich rękojeści by je wytworzyć;
  • Dezorientacja związana z zatruciem pokarmem nie zawiera już błędnego opisu mówiącego, że powoduje „0” obrażeń;
  • Pazury Jhebbal Sag są teraz poprawnie wyświetlane w stojakach broni;
  • Pająki nie są już przyciągane przez przynęty dla skorpionów;
  • Pancerze hyperoborejskie zapewniają teraz ten sam rodzaj ochrony termicznej;
  • Naprawiono błąd trwałości pomiędzy normalną i epicką wersją napierśnika z Królewskiego pancerza;
  •  Używanie tasaka na zwłokach zwierzęcia będzie teraz prawidłowo dawać mięso;
  • Doskonały jednoręczny miecz z obsydianu nie ma już obrażeń miecza dwuręcznego;
  • Naprawiono błąd, przez który korupcja w jednym miejscu w Cytadeli Triumwiratu nie była widoczna;
  • Bronie ze smoczych kości oznaczone są jako legendarne;
  • Naprawiono błąd powodujący, że niektóre markizy z DLC były droższe do wytworzenia niż markizy bazowe;
  • Naprawiono problem z narożnikami Yamatai i Aquilonian Awning, które pozwalały tylko na umieszczenie ich na dole fundamentów;
  • Vathis nie powinien już przypadkowo odradzać się jako kobieta;
  • Nie można już umieszczać przedmiotów na kabinie windy;
  • Teraz powinno być możliwe umieszczenie klinów pod ramą bramy akwilońskiej;
  • Nie można już używać zestawów do modyfikacji broni na pazurach Jhebbal Sag;
  • Świecąca stojąca pochodnia powinna teraz poprawnie obniżać temperaturę, a nie ją zwiększać (z +1 na -1);
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przepisy mogły zniknąć z kolejki rzemieślniczej. Wpływał on na pozycje z DLC.

DŹWIĘK

  • Postać teraz zacznie dyszeć podczas sprintu z bronią w ręku;
  • Dodano dźwięk do chodzenia w przyczajeniu.

Ponadto naprawiono wiele błędów w opisach, a także związanych z interfejsem gry – na przykład usunięto spam informacjami o przeciążaniu postaci. Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.

Dajcie znać, co sądzicie o tych zmianach.