Osoby pragnące wypróbować czwartą już specjalizację do The Division 2 – Strzelca, mogą to już uczynić na serwerze testowym. Prócz tego trafiły tam także zmiany związane z modyfikacjami, amunicją specjalizacyjną oraz kilka interesujących zmian w interfejsie.

STRZELEC

Po aktywacji, Strzelec zyskuje premię do pancerza, uzależnioną od ilości amunicji specjalistycznej, jaką przenosi, i przez krótki czas może z łatwością unikać obrażeń, przytłaczając jednocześnie przeciwników ogniem z miniguna. Wiąże się z tym jednak pewna trudność – po wydobyciu broni, Strzelec nie może korzystać z osłon, wspinać się ani turlać.

Aby wywabić przeciwników na otwarty teren, Strzelec wykorzystuje umiejętność charakterystyczną o nazwie Banshee, która pozwala strzelać przez osłony i wprowadza zamęt w szeregach wroga. Gdy przeciwnik ucieka zza osłony, Strzelec może użyć swego specjalnego granatu z pianą do walki z tłumem, który tymczasowo unieruchamia przeciwników.

Specjalizacja odblokowuje także nowe drzewko umiejętności oraz broń boczną P320 XCompact.

Inne charakterystyczne dla Strzelca umiejętności obejmują:

  • Duży zasobnik o ponadstandardowej pojemności (+50) pasujący do broni zasilanych z taśmy (LKM);
  • Ciągłość – Zabójstwo zapewnia premię 5 % do pancerza;
  • Sprzęgło – Każde co 5 / 4 / 3 przeładowanie broni i szybsze o 50%;
  • Ulepszone wzmocnienie pancerza – Wzmocnienie pancerza przywraca 100% jego wartości i zapewnia 50% premii do pancerza na 10 sekund;
  • Linia zaopatrzenia – generuje 10% pełnego zapasu amunicji co 60 sek. Członkowie drużyny odzyskują 5% zdrowia;
  • Ogień zaporowy – po zabójstwie szybkostrzelność wzrasta o 5% na 5sek;
  • Kluczowa ochrona – zmniejsza o 20% szansę na otrzymanie trafienia krytycznego w trybie Konfliktu (PvP).

SPECJALNE BADANIA POLOWE

Odblokowanie specjalizacji Strzelca wymaga przeprowadzenia Specjalnych Badań Polowych: pięciostopniowych wyzwań w grze, z których każde ma swój własny zestaw celów do zrealizowania oraz oddzielne nagrody. Po zaliczeniu wszystkich pięciu etapów, gracze uzyskają dostęp do specjalizacji Strzelca oraz do nowej broni charakterystycznej.

Posiadacze Przepustki na Rok 1 maja natychmiastowy dostęp do specjalizacji, ale kończąc badania polowe odblokowywać będą unikalne przedmioty kosmetyczne: emotki Bójka na pięści oraz Prężenie klaty, barwniki Węgiel drzewny oraz Szczątki, skórki broni Róża z kolcami oraz Ananas, a także maskę oraz specjalistyczny mundur strzelca.

ZMIANY W SPECJALIZACJACH

  • Zwiększono punkty specjalizacji ze 160 na 165.
  • Zmieniono sposób zarabiania amunicji charakterystycznej: od teraz gracz i członkowie jego drużyny będą powoli wypełniać pasek aktywności (strzały w głowę NPC, śmierć od wybuchów, śmierć posiadając efekt statusu), który po zapełnieniu doda amunicję.
  • Buff do Tach-50 i Kuszy – nie jest jeszcze to dostępne na serwerze testowym, ale obrażenia Tach-50 zostaną zwiększona, natomiast kusza będzie miała możliwość niszczenia pancerzy.
  • Dodano możliwość wybrania wzmocnień do wszystkich broni w drzewkach specjalizacyjnych, ale ograniczono to możliwością wydania 45 punktów.

MODYFIKACJE

Wiele osób posiadających wysoki Gear Score nada korzystało z niskopoziomowych modyfikacji ogólnych (np. +5% obrażeń do broni), co według developerów prowadziło do niepożądanych zachowań, takich jak farmienie tych modów na niskopoziomowych (19) postaciach. Dlatego też, twórcy postanowili wprowadzić kilka zmian, które nie do końca podobają się graczom.

  • Nie można już używać ogólnych modyfikacji systemowych i protokołu na wyposażeniu z wysokich poziomów GS i egzotykach.
    • Nadal można je wyposażać na przedmiotach z niskich poziomów.
  • Usunięto podział modyfikacji na protokołu i systemu. Gniazda odpowiadać będą typom: ofensywny, obronny i umiejętności (czerwone, niebieskie i żółte).

UMIEJĘTNOŚCI

  • Poprawki w ulu Ożywiacz – powinien być bardziej niezawodny;
  • Dron szturmowy – Po zabiciu obecnego celu dron zaatakuje przeciwnika, do którego aktualnie strzela gracz. Jeśli gracz nie ma celu, to najbliższego przeciwnika.

Jeśli chodzi dalsze wzmocnienia i balans umiejętności w The Division 2, to twórcy planują zmiany, ale nie zostaną one wprowadzone w aktualizacji 4.

NPC

  • Usunięto kuloodporne plecaki z NPC, które blokowały obrażenia;
  • Zmniejszono przyspieszenie NPC podczas zmiany osłony;
  • Inżynierowie będą mogli rozkładać wieżyczki na ziemi jeśli w okolicy nie ma prawidłowej osłony;
  • Naprawiono Kontrolera, który utykał w niektórych sytuacjach i nie odpowiadał na atak.

INTERFEJS

  • Usunięto zbędny ! dla nowych elementów wyświetlanych w oknie skrzynek;
  • Dodano element informujący o czasie, kiedy będzie można wykopać gracza z drużyny;
  • Dodano element informujący o postępie w zdobywaniu amunicji charakterystycznej dla specjalizacji;
  • W oknie klanowym dodano element informujący o czasie ostatniego logowania poszczególnych graczy (w końcu!!!).

TALENTY

  • Zakorzeniony (broń) – Czas odnowienia wynosi raz na 60 sekund.

MISJE

  • Wyspa Roosvelta – pojemniki transportowe zawierające próbki wirusów będą teraz łatwiejsze do zauważenia.

Prócz tego ekipa The Division 2 zmieniła zasady funkcjonowania Roque w Okupowanej Mrocznej Strefie (trzeba zadać obrażenia innym graczom, nielimitowane stopnie Manhunt w ODZ, nowa tabela rankingowa), a prócz tego naprawiono wiele błędów.

Na ten moment nie podano, kiedy aktualizacja 4 udostępniona zostanie na serwerach Live.

ŹRÓDŁOForum, State of the Game
Poprzedni artykułElsweyr: Smok ci to, czy nie smok – oto jest pytanie…
Następny artykułCyberpunk 2077 z Keanu Reevesem, datą premiery i nowym zwiastunem