Po zakupie Trion Worlds przez niemieckie studio Gamigo, wiele osób zastanawiało się jaka przyszłość czeka na gry należące do tej nieistniejącej już firmy. No cóż, wygląda na to, że jeśli chodzi o ArcheAge, to przynajmniej przyszłość tej gry zapowiada się ciekawie.

Na 30 września zapowiedziano premierę ArcheAge Unchained, nowe wersji tej gry, z której nie tylko znikną wszystkie elementy uważane za Pay-to-Win, ale  będzie to także teraz tytuł Buy-to-Play.

Dostępne będą trzy pakiety dostępu: Srebrny (podstawowy) kosztuje 26 Euro, Złoty 50 Euro oraz Archeum za 80 Euro. Pakiet podstawowy zawiera dostęp do gry, 800 kredytów i możliwość wcześniejszego stworzenia postaci. W tych droższych znaleźć można jedynie więcej kredytów, tańce oraz przedmioty kosmetyczne.

Warto dodać, że żaden z pakietów NIE umożliwia wcześniejszego dostępu do gry. Wszyscy gracze zaczną dokładnie w tym samym czasie.

Podczas pierwszego streamu dotyczącego ArcheAge Unchained, ekipa z Gamigo wraz z producentem Marvem „Khrolanem” Lee Kwai odpowiadali na wiele pytań zadanych przez społeczność tej gry. Poniżej zamieszczam najważniejsze informacje.

Premiera

  • Brak wcześniejszego dostępu do serwerów;
  • W dniu premiery udostępniona zostanie cała dotychczasowa zawartość ArcheAge wraz z aktualizacją 6.0 obejmującą między innymi nowe drzewko – Swiftblade;
  • Premiera na Steam tego samego dnia;
  • Klient 64 bit.

Serwery

  • Serwery EU i NA;
  • Stare ArcheAge zostaje, ArcheAge Unchained będzie oddzielnym tytułem do ściągnięcia na Glyph;
  • Kredyty oddzielne dla regionów
    • Oznacza to, że nie będzie można zarabiać na serwerze NA i przenosić kredyty na serwer EU;
  • Oddzielne punkty labora dla wersji EU i NA;
  • Z obecnych serwerów ArcheAge NIE będzie można nic przenieść (dotyczy to postaci, kostiumów, itd.)

Sklep

  • Usunięto APEX;
  • NIE będzie eliksirów dających punkty labora;
  • NIE będzie lockboxów, czyli skrzynek premium z losową zawartością;
  • NIE będzie mebli ze statystykami oraz bonusami;
  • NIE będzie piżam i innych przedmiotów/ ubiorów regenerujących punkty labora;
  • NIE będzie kostiumów ze statystykami;
  • NIE będzie petów z buffami (np. auto-loot, ale jeśli takowe dodane zostaną w późniejszym czasie, to pojawią się w sklepie lojalnościowym);
  • NIE będzie wierzchowców;
  • W sklepie znaleźć będzie można wszystkie obecnie dostępne przedmioty kosmetyczne, UCC T-shirty, skórki na lotnie, bilety na farbowanie i zmianę fryzury / płci oraz meble;
  • Ważne: wszystkie kostiumy będą automatycznie przypisane do postaci po zakupie, więc nie będzie można ich sprzedawać
    • W planach jest wprowadzenie tych obostrzeń także dla innych przedmiotów kosmetycznych.

Sklep lojalnościowy (dilligence)

  • Działa podobnie jak obecny system lojalnościowy, czyli nagrody za granie;
  • Tokeny do wydania w sklepie otrzymywać się będzie z darmowej wersji ArchePass;
  • Znaleźć w nim będzie można na przykład wierzchowce, lotnie, zwoje powiększające ilość miejsca w plecaku i wiele innych przydatnych rzeczy.

ArchePass (przepustka sezonowa)

  • Na starcie wszyscy gracze będą mogli zakupić AchePass wprowadzający:
    • Będzie można kupić za walutę z gry;
    • Dwa poziomy: darmowy oraz premium;
    • Poziom darmowy nagradzać będzie infuzjami i innymi przydatnymi rzeczami;
    • Poziom premium nagradzać będzie Gilda Stars.

  • Niedługo później dodane zostaną właściwe ArchePass:
    • Koszt: 10 Euro;
    • Nagrody darmowe obejmują rzeczy przydatne, takie na przykład jak infuzje Hiram;
    • Nagrody premium obejmować będą jedynie przedmioty kosmetyczne, takie jak na przykład: UCC, Crest Brainstorms, kostiumy, bilety do farbowania i inne.

Housing

  • Ze względu na to, że ArcheAge Unchained będzie B2P, to każdy gracz będzie mógł zająć sobie działkę;
  • System housingu nie będzie zmieniony;
  • Możliwość zajmowania ziemi włączona zostanie 5 października (pierwsza sobota po premierze);
  • Certyfikaty TAX będzie można jedynie wytworzyć używając punktów labora.

Dodatkowe konta

  • Ograniczenie: tylko 1 konto może być zalogowane z danego komputera;
  • Gracz może posiadać maksymalnie 3 konta
    • Będą wyciągane konsekwencje, jeśli okaże się, że ma więcej.

Inne

  • Góry Hiram oraz wyposażenie dostępne na starcie;
  • Przestępstwa: wraz z aktualizacją 6.0 wprowadzona zostanie mechanika, która zmniejsza punkty karne w zamian za wykonywanie pewnych prac w więzieniach;
    • Eliksir (Drought of Forgivness), który zmniejszał punkty karne, nie jest na razie dostępny w ArcheAge Unchained.

Niestety, na razie nic nie zanosi się na to, aby XL Games miało w planach wycofać zmiany związane z systemem handlu, które były stopniowo wprowadzane od aktualizacji 3.5 i nie przypadły graczom do gustu. Przypomnijmy, że chodzi tutaj między innymi o uzależnienie wartości paczek od ich „świeżości” (czyli czasu pomiędzy wytworzeniem, a sprzedażą), dodanie paczek cargo oraz usunięcie paczek z Aurorii.

No cóż, chyba czas zacząć powoli opisywać poważne zmiany jakie zaszły w ArcheAge w ostatnich dwóch latach.

I pytanie: kto z Was planuje zagrać w ArcheAge Unchained lub się nad tym zastanawia?

ŹRÓDŁOTwitch.tv
Poprzedni artykułCD Projekt Red potwierdza tryb multiplayer w Cyberpunk 2077
Następny artykułConan Exiles zmienia animacje broni, udostępnia rozszerzenie „Krew i Piasek”
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
ghoulas

W sumie to mam mocno mieszane uczucia. Tesknie trochę za tymi fajnymi czasami szaleństwa z ekipą ale pamiętam dokładnie mordęgę z paczkami i niewiem czy obecne zmiany poprawiły grę. Czy trzeba bedzie traktować AA jako druga robotę zeby sobie spokojnie pograć PvP? Czy znów będzie wstawanie o 5 nad ranem zeby paczki przewiezć? chyba jednak zostawie AA dla hardcorów.

Aniol

Siem powaznie zastanawiam … 😛