Minęło 10 dni od premiery ArcheAge: Unchained i trzeba powiedzieć jedno: nie należały one do najspokojniejszych.

Nowa wersja ArcheAge cieszy się olbrzymią popularnością. Tak dużą, że mimo uruchomienia kolejnych serwerów, gracze nadal doświadczają kolejek czekając na dołączenie do serwera. Plusem jest to, że Gamigo podjęło decyzję o rozłożeniu w czasie możliwość zajmowania ziem na poszczególnych serwerach, tak by każdy miał w miarę równe szanse.

Niestety, zachwalany wcześniej system ArchePass, który do ostatnich dni był dopracowywany przez XL Games – dlatego też premiera gry została nieco opóźniona – nie spełnił oczekiwań graczy. A wręcz przeciwnie.

Wiele osób skarżyło się na to, że nie tylko wykonanie dziennych misji wymusza poświęcenia im co najmniej kilku godzin gry każdego dnia, a do tego są to misje losowe, a to oznacza iż nie można ich wykonywać w grupie. Nie wspominam już o exploitach pozwalających na zdobywanie sporej ilości złota każdego dnia i masakrycznej liczbie punktów doświadczenia potrzebnych do levelowania ArchePass. A, że wiele przydatnych elementów – takich jak chociażby możliwość powiększenia ilości miejsca w ekwipunku, można dostać tylko podnosząc poziom tej przepustki, to nie ma co się dziwić, iż gracze są nieco rozgoryczeni.

Kilka dni temu Gamigo zmieniło dzienny limit misji na tygodniowy. Zmniejszono także ilość złota, jaką otrzymuje się w nagrodę po ich wykonaniu. Ponadto zbanowano ponad dwieście kont wykorzystujących exploit związany z niektórymi rodzajami misji, który pozwalał na zgarnięcie sporej ilości złota – część tych osób, po stwierdzeniu błędu, odbanowano.

To jednak nie zakończyło problemów z Archepass. System ten po prostu nie działa tak jak powinien, zmuszając ludzi do bezsensownego wielogodzinnego grindu, zamiast nagradzać za proste aktywności w grze. Może właśnie dlatego dzisiaj zdecydowano się na nieco bardziej radykalny krok.

Archepass został wyłączony. Postęp został zachowany, a sklep z monetami lojalnościowymi nadal jest dostępny.

Gamigo nie podało, kiedy system ten ponownie zostanie włączony. Wiadomo jednak, że wspólnie z XL Games oceniają oni zakres problemów, wartość nagród w postaci złota, powtarzalność misji, poziom wysiłku oraz ogólną przyjemność z uczestnictwa w tym programie.

Jakby nie patrzeć, to Archepass ma być głównym źródłem zarobków w przyszłości, więc zakup nie powinien wiązać się z frustracją.

Trzeba powiedzieć, że to krok w dobrą stronę. A teraz poproszę o powrót starego systemu handlu paczkami i może pomyślę o powrocie.

Poprzedni artykułFallout 76: Bethesda wprowadza członkostwo premium z prywatnymi światami
Następny artykułZainteresowani Citadel: Forged with Fire? Możecie zagrać za darmo!