Za nami kolejny odcinek programu State of the Game, w którym pokrótce omówiono nadchodzące do spore zmiany The Division 2. Tym razem developerzy przedstawili nam nową funkcję – bibliotekę statystyk, oraz ulepszenia w funkcjonowaniu umiejętności.

Warto pamiętać, że zaprezentowane poniżej nowości są nadal w trakcie prac i mogą one ulec zmianie. Usprawnienia te NIE zostaną także udostępnione użytkownikom The Division 2 w zapowiedzianym na luty Epizdod 3, ale dopiero za jakiś czas (zgaduję, że maj-czerwiec) wraz z olbrzymią aktualizacją, która ma dodać nowy poziom świata oraz wiele innych nowości.

ŁUPY 2.0

W zeszłym tygodniu ekipa The Division 2 omawiała zmiany w wyposażeniu oraz talentach, które maja sprawić, że zdobywane przez graczy łupy będą lepsze jakościowo. Jednak informacja o tym, że po wprowadzeniu zmian talenty dostępne będą jedynie na plecakach oraz kamizelce sprawiła, że wiele osób uważa, iż ułatwią one rozgrywkę.

Według twórców tak się nie stanie, gdyż w tej chwili gracze wybierają kilka głównych talentów oraz pasywnych statystyk (jak np. obrażenia do elit na masce), a do tego muszą spełnić pewne wymagania by talenty były aktywne.

Po wprowadzeniu zmian gracze otrzymają dostęp do około 40 talentów (20 na plecaku, 20 na kamizelce), które nie są ograniczone żadnymi wymaganiami. Do tego dojdą egzotyki mające talenty oraz zestawy i marki mające wzmocnione bonusy. Oznacza to, że o ile będzie to łatwiejszy system do zrozumienia, to gracze będą mieć znacznie większy wybór.

Celem wprowadzenia zmian w systemie łupów, jest to by zmniejszyć ich ilość, ale uczynić je bardziej interesującymi.

Warto dodać także, że jakość łupów zależeć także będzie od poziomu trudności przeciwników. Oznacza to, że łupy z misji heroicznych, będą lepsze niż te z fabularnych. Na niższych poziomach trudności nadal będzie można zdobyć przedmiot z dobrą statystyką, ale im większa trudność, tym lepsza jakość.

REKALIBRACJA

Obecny system rekalibracji powoduje, że gracze przechowują mnóstwo przedmiotów, by być może móc je użyć w przyszłości. Aby zmniejszyć ilość przechowywanych przedmiotów i usprawnić rekalibrację, developerzy postanowili wprowadzić nową funkcję: Bibliotekę Rekalibracji.

Celem jest by zamiast przechowywać wiele przedmiotów, gracze mogli przechowywać statystyki, które potem mogą być wielokrotnie użyte na różnych przedmiotach.

Jak to działa?

Na przykład, gdy gracz znajdzie wysoką wartość atrybutu Obrażenia od trafienia w głowę, to może wydobyć ten atrybut i zachować go w bibliotece. Co ciekawe, wszystkie zdobyte przedmioty będą pokazywać, czy znajdujące się na nich atrybuty mają wyższą jakość niż, te zapamiętane w bibliotece.

Ponadto Bibilioteka Rekalibracji wyświetlać będzie wszystkie zapamiętane atrybutu oraz talenty z podziałem na bronie oraz rodzaj wyposażenia, co ma ułatwić graczom szybsze znalezienie interesujących ich ulepszeń.

Statystyki, które można rekalibrować:

W przyszłości, wszystkie marki (np. Airaldi) podzielone zostaną na trzy główne profile: ofensywne, defensywne oraz wspierające. Ten podział określać będzie także atrybuty podstawowe oraz kolor slota na modyfikacje. Oznacza to, że jeśli marka jest ofensywna, to podstawowym atrybutem będą „Obrażenia od broni”.

Dzięki zmianom w systemie rekalibracji będzie można przełamać profil marki i umieścić na przedmiotach np. defensywny atrybut podstawowy.

UWAGA: Po wprowadzeniu darmowej aktualizacji TU8, która pojawi się wraz z rozszerzeniem Władcy Nowego Jorku, do dyspozycji graczy oddane zostaną dwa poziomy biblioteki rekalibracji: na poziom 30 i 40.
Oznacza to, że statystyk z poziomu 30 nie będzie można przenosić na rzeczy z poziomu 31+ i działać to będzie także w drugą stronę. Twórcy nie chcą by po Waszyngtonie biegały 30 poziomowe postacie z zrekalibrowanymi statystykami z poziomu 40.

UMIEJĘTNOŚCI

Wraz z Łupami 2.0 do gry wprowadzony zostanie „Poziom Umiejętności” (Skill Tier), który zastąpi obecną Moc (power). Po zmianach, skala umiejętności wzrośnie wraz z poziomem: im wyższy poziom, tym mocniejsze umiejętności.

Poziom Umiejętności należy do podstawowych atrybutów i tylko w ten sposób będzie można go ulepszać. W sumie istnieć będzie 6 poziomów umiejętności, co oznacza, że należy założyć sześć elementów wyposażenia z podstawowym atrybutem „+1 Poziom Umiejętności”, by osiągnął on maksymalny poziom.

Skalowanie umiejętności

Każda umiejętność ma inny układ skalowania, który widoczny jest w oknie umiejętności.

Warto dodać, że poziomy się nie kumulują – każdy poziom odblokowuje osobny zestaw statystyk i tylko statystyki na danym poziomie będą aktywne.

Poziom umiejętności będzie wyświetlany także na postaci gracza.

Przeciążenie (Overcharge)

Osiągając określone statystyki w umiejętnościach, gracze zyskają czasowy efekt Przeciążenia, który znacznie je wzmocni.

Efekt ten będzie można osiągnąć poprzez użycie odpowiednich talentów, zestawów ekwipunku oraz egzotyków.

By jednak uzyskać efekt  Przeciążenia z talentu, trzeba będzie posiadać 6-ty poziom umiejętności, w innym przypadku gracz uzyska jedynie czasowe podniesienie umiejętności na kolejny poziom.

Jeśli chodzi o egzotyki i zestawy, to można będzie dzięki nim uzyskać efekt Przeciążenia bez względu na posiadany poziom umiejętności. Pomimo długiego czasu odnawiania, efekty te mogą wspomóc na kilka sekund całą drużynę.

Przykłady:

  • Wieżyczka miotająca ogniem – bardzo duży promień ataku;
  • Ul naprawiający – przez kilka sekund drony są bardzo szybkie;
  • Tarcza balistyczna – szybsza naprawa i czasowa niewrażliwość.

(filmik: Rudecky)

Niektóre umiejętności zostaną przeciążone w momencie aktywacji Przeciążenia (np. postawiona wcześniej wieżyczka). Inne umiejętności, takie jak np. miny, aktywują efekt Przeciążenia w momencie wybuchu.

Warto dodać także, że nie wszystkie umiejętności będą miały specjalne zdolności w przypadku Przeciążenia. Niektóre z nich będą po prostu zadawać więcej obrażeń.

Przykładowy zestaw wyposażenia „pod umiejętności”:

INNE

Modyfikacje

Modyfikacje umiejętności nadal będą dostępne, ale ponieważ moc umiejętności zależeć będzie od jej poziomu, to spełniać będą one podobną rolę jak obecnie modyfikacje do broni. Oznacza to, że znaleźć na nich będzie można niewielkie modyfikatory procentowe, które będą mieć wpływ na rozgrywkę.

Nie będą one także mieć żadnych wymagań, co oznacza iż będzie można używać najwyższe posiadane statystyki dla każdej umiejętności.

Bateria

Baterie znikną wraz z wprowadzeniem systemu Łupy 2.0

Obrażenia od wybuchu

Obrażenia od wybuchu znikną z wyposażenia i modyfikacji. Wraz z Łupami 2.0 atrybut Obrażenia Umiejętności wpływać będzie na wszystkie umiejętności. Obrażenia od wybuchów będą dostępne jako bonus znajdujący się na elementach dwóch marek.

Rozstawianie umiejętności

Wraz z Łupami 2.0 rozstawianie niektórych umiejętności zostanie przyspieszone.

Dajcie znać co myślicie o omówionych powyżej zmianach. Podobają się Wam, czy też jesteście negatywnie do nich nastawieni?

Poprzedni artykułFFXIV: Nie taki straszny Alexander
Następny artykułARK: Survival Evolved po raz kolejny opóźnia premierę DLC Genesis