Jeszcze w tym miesiącu do The Division 2 trafi sporych rozmiarów aktualizacja, która nie tylko zapoczątkuje Sezon 3, ale i doda nowy tryb PvE: The Summit.
Zanim to jednak nastąpi, wszystkie nowości zostaną przetestowane przez społeczność graczy. Serwer testowy The Division 2 na PC wystartuje już w piątek, 4 września, i podzielony zostanie na dwie fazy: I faza obejmuje nowy tryb oraz zestawy i wyposażenie, podczas gdy faza II skupi się na balansie, poprawkach oraz zmianach w PvP.
NOWY TRYB PVE w THE DIVISION 2: THE SUMMIT
Zacznijmy od tego, że nowy tryb udostępniony zostanie za darmo wszystkim posiadaczom rozszerzenia Władcy Nowego Jorku.
Celem The Summit jest stworzenie trybu skupionego na PvE, który nie będzie powtarzalny. Devsi mają zamiar uzyskać to wprowadzając nie tylko piętra o różnym rozkładzie, ale także z przeciwnikami z losowych frakcji – także tych z Nowego Jorku, oraz z losowymi celami. Dodatkowo gracze będą mogli spotkać na swej drodze Zbuntowanych Agentów i prawdopodobnie Łowców – albo podobnie trudnych przeciwników („underground ninja”).
Łącznie gracze otrzymają 100 pięter podzielonych na trudności: od najłatwiejszej – normalnej (mogą pojawić się tylko dwie frakcje), poprzez trudne, wymagające, aż po heroiczne i legendarne, na których to gracze zmierzą się z elitarnymi Białymi Kłami.
Co 10 pięter znajduje się piętro z Bossem, a po jego pokonaniu odblokowuje się bezpieczna kryjówka, od której to można rozpoczynać rozgrywkę w kolejnym podejściu. W przypadku śmierci, punkt kontrolny znajduje się co trzy piętra oraz na piętrze z bossem.
Trudność skaluje się wraz z ilością gracze w grupie, a co ważne, to w trybie tym będzie działał matchmaking. W przypadku gdy gramy ze znajomymi, będzie można do nich dołączyć, bez względu na którym piętrze się znajdują, bez konieczności odblokowywania wcześniejszych kryjówek.
The Summit ignoruje także globalną trudność ustawioną przez gracza.
Egzotyczna klata: Ridgeway’s Pride
- Do zdobycia za quest w The Summit, potem trzeba go wytworzyć;
- Talent: Zadawanie obrażeń najbliższym przeciwnikom nakłada na nich krwawienie. Efekt ten naprawia pancerz od 1-25% w zależności od ilości krwawiących przeciwników (2 = 4%, 5 = 25%)
Dwa nowe przedmioty nazwane z nowymi perfekcyjnymi talentami:
- Klata z Perfekcyjny Wydajny: 75% szansa na odzyskanie wzmocnienia pancerza
- Plecak z Perfekcyjny Wampir: +15% premii do pancerza
NOWOŚCI W SEZONIE 3 W THE DIVISION 2
Nowa umiejętność: Pułapka Odłamkowa
- Nagroda za obławę w Sezonie 3
- Będzie można ją rozstawić jako pole minowe, lub też w szybki sposób, jako formę obrony przed atakującym przeciwnikiem.
- 2 szt: zwiększa obrażenia od SMG i strzelb
- 3 szt: regeneruje pancerz oraz życie po zabiciu przeciwnika
- 4 szt: najbliżej znajdujący się przeciwnicy otrzymują 20% więcej obrażeń od broni, zabicie ich oszołomi innych przeciwników.
- Wersja nazwana zamiast perfekcyjnego talentu oferuje +1 do poziomu umiejętności
- Wersja nazwana daje pancerz po zabiciu przeciwnika.
- 1 szt: 1% regeneracja pancerza
- 2 szt: 10% pancerza po zabiciu przeciwnika
- 3 szt: +20% otrzymywane naprawy
- Do zdobycia za poziom w Sezonie 3, potem trafi do ogólnego łupu;
- Talent: Zadanie obrażeń zwiększa krytyczne obrażenia o 1% na 10 sekund, aż do 200 razy. Podczas przeładowywania, gracz otrzymuje efekt krwawienia na 10 sekund.
- Zamiast atrybutów dodatkowych będzie mieć 3 różne atrybuty kluczowe: czerwony, niebieski i żółty;
- Nowa statystyka: Efektywność umiejętności
- 1% do efektywności = 1% do przyspieszenia, naprawy, statusu, obrażeń, itd.
INNE
- Po opiniach graczy, developerzy nie zamierzają całkowicie usuwać „tęczowych statystyk”. Na razie nie wiadomo, o ile % wzrośnie szansa na to by drugi atrybut miał ten sam kolor co atrybut kluczowy.
- Zmiany balansujące rozgrywkę PvP, m.in: zdolność Piromaniaka pozwalająca na podpalanie przeciwników po zniszczeniu pancerza, nie będzie działała w PvP.