Ostatnia wielka aktualizacja przed premierą New World trafiła na serwery alfa tej gry. A wraz z nią sporo nowości i zmian, które mają nam w przyszłości uprzyjemnić rozgrywkę.

Aktualizacja obejmuje nowe Ekspedycje, tytuły dla graczy, punkty szybkiej podróży, zmiany w housingu, rzemiośle i zarabianiu złota. Koniec z czekaniem na repop skrzynek z łupami, na jakie można natknąć się w świecie, a także z gwarantowanym złotem, jakie dostawaliśmy po zabiciu przeciwników.

Do New World dodano dwie nowe Ekspedycje:

  • Zniszczony Obelisk  dla graczy na poziomie 35, który znajduje się w Jeśniowieczni;
  • Głębie dla graczy na poziomie 45, wejście do którego można znaleźć w Niespokojnych Brzegach.

Łącznie w momencie premiery gry, do dyspozycji graczy oddanych zostanie sześć Ekspedycji. By jednak móc wejść do nich jeden z graczy w grupie będzie musiał posiadać specjalny przedmiot – Tuning Orb (kula strojąca). Przedmioty te będzie można wytworzyć, lub też otrzyma się je w nagrodę za ukończenie misji związanej z Ekspedycją. Warto dodać, że każda ekspedycja ma swoją własną Kulę, a im wyższy jej poziom, tym więcej składników potrzeba do jej wytworzenia.

Do gry dodano także osiągnięcia, za ukończenie których można otrzymać tytuły. Do dyspozycji graczy oddano w sumie ponad 100 tytułów, które podzielono na dwie kategorie: dostępne na konto lub na postać.

Prócz przenoszenie się do karczm, czy też pomiędzy miastami, do New World dodano także inne punkty szybkiej podróży to miejsca umożliwiające szybkie przemieszczenie się z jednej lokalizacji do innej. Opłata oczywiście jest w Azoth i im dalej, tym drożej.

Housing także doczekał się kilku zmian. Domy w miastach podzielone zostały na cztery klasy: od najtańszej do najdroższej. Im wyższa klasa domu, tym więcej można w nim umieścić skrzynek do przechowywania przedmiotów, zwierzaków, oświetlenia, a także skraca się czas pomiędzy darmową podróżą do niego.

Najtańszy dom zakupić będzie można po uzyskaniu 10 rangi terytorium. Umieścić w nim będzie można jedną skrzynię, a podróż odbywać się może co 4 godziny. W przypadku najdroższego domu, który można go zakupić dopiero po osiągnięciu rangi 20 na danym terytorium, znajdzie się w nim miejsca na aż cztery skrzynki do przechowywania rzeczy, a darmowa podróż może odbywać się co 2 godziny.

Zmieniono także koszt zakupu i utrzymania domów. Usunięto wzrost ceny zakupu uzależniony od ilości posiadanych domów, a zamiast tego wprowadzono ceny uzależnione od klasy, począwszy od 5.000 za najniższą klasę, skończywszy na 20.000 za dom na najwyższym poziomie.

Zmian doczekały się także misje frakcyjne. Usunięto z nich te związane ze zbieractwem i rzemiosłem, usunięto dostęp do tablic z misjami dla graczy, którzy nie mają odpowiedniej rangi terytorialnej, a do tego nagradzają one teraz reputacją oraz żetonami frakcyjnymi. By jednak nieco ulżyć graczom w grindzie, za ukończenie pierwszych trzech misji frakcyjnych każdego dnia, gracze otrzymają premię w postaci 200% do punktów doświadczenia oraz sporej ilości złota.

A jak już jesteśmy przy punktach doświadczenia, to nie tylko zbalansowano ich zarabianie na teranie całego Aeternum, ale i zwiększono nagrody za cele PvP, co ma zachęcić graczy do tego rodzaju rozgrywki. Znikł także buff do 10% punktów doświadczenia po oflagowaniu, ale w nagrodę za zabicie gracza z przeciwnej frakcji otrzymać można żetony frakcyjne oraz inne ciekawe łupy.

Developerzy przyjrzeli się także zarabianiu złota w New World i ograniczyli ich źródła. Zwiększono zarobki z zadań, ekspedycji, wojen, inwazji i codziennych misji frakcyjnych. Dodano także limit posiadanego złota do 500.000 dla graczy oraz 5.000.000 dla kompanii.

Prócz tego w Aeternum do zdobycia będzie więcej przedmiotów nazwanych, składników do wyrobu barwników, a także dodano bezpieczny system wymiany towarów pomiędzy graczami!

Muszę wspomnieć także o maksymalnym limicie punktów wyposażenia, który ustalony został na 600 GS. By odzwierciedlić tę zmianę dostosowano siłę najbardziej zaawansowanych przeciwników, a także zmieniono ilość surowców potrzebnych do wytworzenia przedmiotów. By zapewnić najwyższą jakość wytwarzanych przedmiotów, gracze muszą teraz połączyć premie z różnych źródeł: trofeów, zbroi, przedmiotów eksploatacyjnych, zaawansowanych surowców takich jak na przykład Asmodeum, czy też buffów z projektów miejskich.

Jak widzicie jest tego sporo. Warto jednak pamiętać, że nadal są to alfa testy, więc jeszcze wiele rzeczy może ulec zmianie.

Dajcie znać co sądzicie o wprowadzonych zmianach i nowościach. Macie w planach zagrać w New World?

ŹRÓDŁOStrona oficjalna
Poprzedni artykułZwiastun ESO: Blackwood odkrywa dramatyczne historie z przeszłości
Następny artykułScum z niespodziankami: szkockie klimaty i polska wersja językowa
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
AranisusD

Biorąc pod uwagę, że:
-gra na start będzie posiadała tylko 2 end-game lokacje;
-miała wyjść ponad roku temu;
-obecne kontrowersje w sprawie IS;
-historia Amazon Game Studios nie jest najlepsza;
-zmiana „wizji” gry następuje co 2 miesiące (od PvP z full-loot do PvE bez contentu);
Nie zamierzam New World ruszać kijem przez, minimum, rok od wyjścia. Jeżeli po tym czasie gra będzie dalej żyć to ewentualnie może się skuszę, ale nie widzę tego.