Subsistence, kooperacyjny surviaval tworzony przez jednoosobowe studio ColdGames, doczekał się kolejnej aktualizacji wypełnionej nowościami.
Zacznijmy od tego, że twórca w końcu znalazł czas i wystarczająco dużo zapału, by zmienić wersję gry z 32-bitowej na 64-bitową, dzięki czemu będzie ona oferować większą stabilność oraz wydajność. Prócz tego do Subsistence zawitały nowe jaskinie, wspinaczka, nowi przeciwnicy, a także nowy system przegrzania postaci.
Pod ziemią znaleźć można nowy system głębokich jaskiń, które łączą ze sobą istniejące jaskinie i pozwalają na podziemne przejście z jednego krańca mapy na drugi. Nowe jaskinie są tak głębokie, że docierają do wulkanicznych basenów i strumieni lawy, co wpływa na przegrzanie się postaci i szybsze zmniejszanie poziomów nawodnienia.
W jaskiniach tych znaleźć będzie można skrzynie wypełnione wysokopoziomowymi łupami, a także nowy rodzaj niebezpiecznych przeciwników: łowców z karabinami.
Gracze mogą od teraz także tworzyć czekany do wspinaczki, dzięki którym można będzie wspinać się i schodzić z dowolnej ściany skalnej, wliczając w to zamarznięte wodospady, czy też ściany prowadzące do systemu głębokich jaskiń. To także zapowiedź nowego biomu wysokogórskiego, który w przyszłości pojawi się w grze.
Prócz tego do Subsistence dodano maski gazowe, możliwość tworzenia dżemów zwiększających życie i wytrzymałość, a także globalną listę banów dla osób, które zdecydują się oszukiwać podczas rozgrywki.