Już dzisiaj na serwery New World trafi długo oczekiwana grudniowa aktualizacja. Po ponad dwóch tygodniach testów i wprowadzanych zmian, gracze będą mogli cieszyć się nowym wydarzeniem zimowym oraz zmianami w endgame.
Prócz tego developerzy dodali nowe nagrody do Ekspedycji, zmienili trudność co niektórych lokacji elitarnych, zwiększyli poziom wyłomów z 65 na 66, ulepszyli dostępność dla graczy solo do misji z wątku głównego, dodali nowe zadania związane z domem, dodali nowe profity oraz zbalansowali broń.
ŚWIĘTO ZIMOWEJ KONWERGACJI
Do Aeternum zawitało święto Zimowej Konwergencji! Zwiastowane przez natężone opady śniegu i zorzę polarną. To czas dualizmu i dychotomii, w którym pojawia się Zimowy Wędrowiec, Yeti. I podczas gdy prezenty w osadach podkreślają przemijający rok, to poza murami toczy się zimowa wojna między dobrymi oraz złymi siłami zimy.
Przed graczami zadanie związane ze zdobywaniem zimowych tokenów z wydarzeń pojawiających się na całej wyspie, które można wymienić w świątecznym sklepie na unikalne nagrody: nowe pancerze, bronie, meble, skórki, przedmioty użytkowe i gesty.
Zimowy Wędrowiec założył cztery wioski, dzięki którym rozsiewa radosną atmosferę na Aterneum: w Jesieniowieczni, Urwiskach Monarchy, Tkackich Mokradłach i Lśniącej Kniei.
Gracze mogą wziąć udział w trzech aktywnościach:
- Ozdabiać ulubioną osadę – specjalny projekt miasteczka umożliwia graczom ulepszać Świetliste Drzewo, dzięki któremu można zdobyć lepsze codzienne nagrody;
- Odzyskać ulubiony podarek – zagubione podarki można znaleźć w całym świecie gry;
- Zbieranie błyszczytu – deszcze błyszczytów to nowe losowe i dynamiczne wydarzenie, które występuje nocą w całym Aeternum, zebrane kryształy można w zimowych wioskach wymienić na tokeny.
LODOWE JASKINIE
W Aterneum pojawiły się nowe zimowe jaskinie wypełnione śniegiem, lodem i nowymi przeciwnikami. Jaskinie te zostaną już na zawsze.
NOWE ZADANIA
Poza serią nowych zadań od Zimowego Wędrowca (siedem misji pobocznych), developerzy udostępnili także wiele nowych, pobocznych zadań terytorialnych na obszarze Niespokojnych Brzegów i Żałobnicy.
Prócz tego, aktualizacja wprowadzi także nową serię siedmiu zadań związanych z domami od architekta Giacomo Altoviti, którego znaleźć można w osadach początkowych (Jesieniowecznia, Urwiska Monarchii, Wiatrochron i Brzask). Zadania te będą odblokowywać się wraz z ranga terytorium osiągana na danym terenie, więc warto zacząć je w tej osadzie, gdzie macie najwyższą.
NOWE FUNKCJE: BIEGŁOŚĆ I GIPS
Developerzy zdecydowali się na ulepszenie systemu watermark, dzięki któremu gracze zdobywają coraz lepsze wyposażenie. Nowy system zwać się będzie Biegłość i umożliwi graczom podnoszenie klasy wyposażenia nie tylko poprzez zabijanie bossów i znajdowanie łupów w elitarnych skrzynkach, ale także przez wiele innych aktywności.
Do New World zawita nowy surowiec – gips, który będzie można przerobić na specjalne odlewy, które użyte na konkretnym elemencie (slocie), podnoszą jego poziom biegłości (stary watermark). Poziom biegłości będzie pokazywany teraz na interfejsie gracza, obok elementu wyposażenia.
W grze dostępne są nowe złoża gipsu. Można je zdobywać codziennie za wykonywanie różnych czynności (bossowie z otwartego świata, bossowie z ekspedycji, napad na posterunek, areny, zepsute wyłomy itp.). Wykonywane poszczególnych czynności zapewnia różne rodzaje gipsu, z którego można zrobić kulę gipsu. Można ich użyć do wytwarzania gipsowych odlewów dowolnych broni, pancerzy lub biżuterii. Otwarcie gipsowego odlewu zapewnia skok biegłości i wyposażenie danego typu.
- Obsydianowy gips – za pokonanie bossów z otwartego świata powyżej 60. poziomu, których można zwykle znaleźć przy elitarnym punkcie orientacyjnym.
- Szafirowy gips – za pokonanie końcowych bossów Użyteczności Łazarza i Ogrodu Genezy.
- Rubinowy gips – można go znaleźć w skrytkach z napadu na posterunek.
- Szmaragdowy gips – można go znaleźć w zasobnikach z nagrodami Smykałki do profesji.
- Cytrynowy gips – można go znaleźć w skrytkach areny.
- Ametystowy gips – można go znaleźć w skrytkach z wyłomu.
- Topazowy gips – można go znaleźć przy wrogich stworzeniach, które są powyżej 55. poziomu, ale tylko po użyciu specjalnego eliksiru zestrajającego, który można wytworzyć w obozie klasy 5. Aby znaleźć ten rodzaj gipsu, wytwórz eliksir, wypij go i zacznij pokonywać wrogie stworzenia powyżej 55. poziomu w dowolnym miejscu świata. Ten eliksir może być wytwarzany tylko raz na tydzień!
- Diamentowy gips – można go znaleźć tylko podczas ważnych wydarzeń w Aeternum. Z okazji święta Zimowej Konwergencji, ten rzadki diamentowy gips mogą zdobywać gracze na 60 poziomie na pierwszych 3 Świetlistych Drzewach, z którymi wejdą w interakcję podczas wydarzenia w osadach.
Gips przetapia się w specjalnych pieca, które znajdziecie w Czarnej Łusce, Cuchnącej Wodzie i w Posterunkach na Gipsowe kule, a te z kolei na Gipsowe Odlewy dla slota na którym chcecie podnieść Watermarka.
Wraz z tą nowością wprowadzono także zmiany:
- Obniżono ogólne szanse na zdobycie podwyższenia watermarka, co stanowi rekompensatę za dodanie gwarantowanych skoków, które dodano wraz z gipsem;
- Obniżono nieco szanse na zdobycie elitarnych skrzyń, a także znacząco obniżono liczbę bossów w otwartym świecie gry;
- Zwiększono nagrody z ekspedycji – Poza dropami gipsu, każdy boss z ekspedycji i areny gwarantuje losowe podniesienie watermarka.
RZEMIOSŁO
Wprowadzono wieczne odłamki – nowy składnik rzemieślniczy, którego można używać do generowania specjalnych statystyk broni i pancerza.
- Wieczny odłamek to artefakt rzemieślniczy, który umożliwia graczowi wytwarzanie przedmiotu ze specjalną premią do cech, dając przy tym możliwość używania modyfikatora wytwarzania, by zagwarantować profit.
- Wieczne odłamki zawsze pozostawiają bossowie z ekspedycji, a czasami mogą pochodzić z elitarnych skrzyń w ekspedycjach i innych ważnych miejsc.
Dodano kolejne profity:
- Sprawność drwala – aktywności obejmujące drwalnictwo zostały przyspieszone o 5% – 25%
- Sprawność górnika – aktywności obejmujące górnictwo zostały przyspieszone o 5% – 25%
- Sprawność skórownika – aktywności obejmujące skórowanie zostały przyspieszone o 5% – 25%
- Sprawność żniwiarza – aktywności obejmujące żniwa zostały przyspieszone o 5% – 25%
- Krytyczna zaraza – trafienia krytyczne celu, które mają mniej niż 50% zdrowia powodują chorobę przez 6 s, zmniejszając skuteczność leczenia celu o 10% – 25%.
- Zaraźliwe ciosy – trafienia celu atakiem ciężkim powodują chorobę przez 8 s, zmniejszając skuteczność leczenia celu o 10% – 25%.
- Zniechęcająca kontra – zadaje 5% – 15% dodatkowych obrażeń celom z aktywnym męstwem (tylko broń biała).
- Zniechęcające ciosy – zadają 3% – 12% dodatkowych obrażeń, gdy gracz ma aktywne męstwo.
- Stanowcze ciosy – w pełni naładowane ataki ciężkie zadają 3% – 15% dodatkowych obrażeń (tylko broń biała).
- Stanowcze trafienia krytyczne – w pełni naładowane ataki ciężkie zadają 5% – 20% obrażeń krytycznych.
- Stanowcze rozdarcie – w pełni naładowane ataki ciężkie powodują rozdarcie trwające 7 s i zmniejszające zdolność celu do pochłaniania obrażeń o 4% – 15% (czas odnowienia: 12s).
- Stanowcze uzdrowienie – w pełni naładowane ataki ciężkie przywracają zdrowie w wysokości 10% – 30% zadanych obrażeń.
- Awersja fizyczna – zadaje 2% – 4% mniej obrażeń od fizycznych lekkich i ciężkich ataków.
- Awersja na żywioły – zadaje 2% – 4% mniej obrażeń od lekkich i ciężkich ataków żywiołami.
Prócz tego:
-
Dodano schematy przetwarzania, które umożliwiają przetworzenie 250 rudy T5, drewna, włókna lub niewyprawionej skóry w 1 legendarny materiał. Na przykład można teraz przerobić 250 surówki orichalcum w 1 tolwium.
-
Sztaba orichalcum można teraz wytwarzać, używając platyny i gwiezdnego metalu.
NOWA FUNKCJA: SMYKAŁKA DO PROFESJI
Po osiągnięciu 200 poziomu profesji, gracz nadal zdobywać będzie doświadczenie zaliczane do postępów. Osiągniecie odpowiedniej ilości punktów doświadczenia nagrodzi zasobnikiem, w którym znaleźć będzie można mnóstwo przydatnych przedmiotów, a także specjalne składniki i nowe schematy.
System ten pozwoli także na zdobycie nowych nagród w postaci Szablonów Wyposażenia, czyli artefaktów rzemieślniczych umożliwiających wytworzenia przedmiotów z gwarantowanymi 600 punktami wyposażenia o konkretnym wyglądzie. Artefakty te będzie można zdobyć ze skrzynek z profesji: arkana, kucie broni, płatnerstwo i inżynieria, jednak szansa na ich zdobycie będzie mała.