Usunięcie ponad 1000 błędów i wiele poprawek w jakości rozgrywki przyniesie poniedziałkowa aktualizacja do New World. W ostatni dzień lutego – by nadal zdążyć w lutym, ale dodać tak wiele poprawek jak się uda.
Ponad sto wprowadzanych poprawek zostało uznanych przez developerów za znaczne i mają bezpośredni wpływ na ulepszenie płynności walki. W trybie PvP Napad na Posterunek znacznie ulepszono nagrody, a to ostatni boss w ekspedycji Użyteczność Łazarza stanie się trudniejszy.
Poniżej zamieszczam listę najważniejszych zmian i poprawek.
OGÓLNE
- Wprowadzono nowy system fizyki zderzeń w walce gracz kontra SI, który znacznie zmniejsza zakres odbić podczas zderzeń z postaciami
- Dotyczy to wszystkich przeciwników dwunożnych.
- Naprawiono błędy związane z niektórymi przeciwnikami (zbyt szybka regeneracja wytrzymałości, brak efektów statusu, niemożliwość atakowania graczy na przez Syrenę na arenie, ulepszono animacje powalania na ziemię)
WALKA
Zmiana broni
- Teraz można zmienić broń podczas reakcji na trafienia, uników, poruszania się w terenie i podczas używania przedmiotów użytkowych (prócz powłok);
- Zmiana broni i ataki mogą być teraz dodawane jednocześnie do kolejki działań
- Działania nadal są buforowe i mają czas anulowania. Ta zmiana ułatwia ich używanie i sprawia, że są bardziej niezawodne.
Uniki i blokowanie
- Skrócono czas regeneracji wszystkich uników. Zmiana ruchu po uniku powinna być teraz płynniejsza dla wszystkich graczy.
- Podczas przeprowadzania ataków lekkich bronią białą, blok i unik mają teraz priorytet nad następnym lekkim atakiem w kolejce.
Inne
- Skupienie – zmieniono premię za 300 skupienia: regeneracja many jest teraz wyzwalana, gdy poziom many osoby używającej umiejętności spada do 15 lub mniej.
Bronie
- Naprawiono wiele błędów związanych z umiejętnościami
- Zbalansowano wiele umiejętności – niektóre bronie mają przerobione drzewka umiejętności
- Naprawiono działanie wielu profitów, wliczając te z obrażeniami łańcuchowymi, które przenikały przez przeszkody
- Rękawica próżni jest obecnie nieco zbyt skuteczna w namierzaniu i zabijaniu celów, które regenerują się po Paraliżującym Krzyku. Dlatego też zwiększono czas odnowienia Paraliżującego Krzyku, aby ograniczyć częstotliwość tej zabójczej kombinacji i obniżyć obrażenia zadawane przez Kulę Rozkładu, aby zabijanie mocniejszych celów było trudniejsze.
- Rapier jest obecnie zbyt skuteczny podczas ucieczek. W związku z tym wydłużono czas odnowienia umiejętności z Drzewa Chwały.
Napad na posterunek
- Przerobiono system wyników
- Zwiększono poziom zdrowia Skażonego kapłana o 10%
- Zmniejszono obrażenia zadawane przez Skażonego brutala o 10%
- Przyzwane niedźwiedzie i Przyzwane duchy mają teraz 150% premii do Uszkodzeń oblężniczych
- Zmodyfikowano nagrody przyznawane za Napad na Posterunek
- Za zaliczanie pojedynków w Napadzie na posterunek można zdobyć teraz odłamki Umbralu. Zwycięska drużyna otrzymuje 100 odłamków, a przegrywająca 50.
- Ukończenie Napadu na Posterunek nagradza teraz żetonami frakcyjnymi
- Skrzynki z Napadu na Posterunek zapewniają teraz nagrodę w postaci broni i 2 elementów pancerza. Czwarty przedmiot może być elementem biżuterii.
- Znacząco zwiększono prawdopodobieństwo, że nagrody zwiększą biegłość gracza
- Wyposażenie podczas Napadu na posterunek pochodzi teraz ze stałej listy profitów, które są bardziej odpowiednie do walki w trybie PvP.
EKONOMIA, POSTĘP
Rzemiosło, postęp
- Arkana, Płatnerstwo, Inżynieria, Wyposażanie wnętrz, Jubilerstwo i Płatnerstwo wymagają teraz 10% mniej punktów doświadczenia
- Wyposażenie wytapiacza metalu ma szansę wypaść ze skrzynki za smykałkę z wytapiania
- Lepki Azoth wypada teraz ze skrzynek za smykałkę z płatnerstwa
- Zmniejszono krzywą punktów doświadczenia potrzebnych do zdobywania poziomów z rybołówstwie o 38%
- Zwiększono krzywą punktów doświadczenia potrzebną do levelowania smykałki Gotowanie o 30%
- Zmniejszono ilość potrzebnego potężnego pyłu z klejnotów do wytwarzania kul strojących do Mutacji z 10 na 5
Inne
- Utworzono czat dla kanału handlowego
- Kule strojące do Mutacji mogą być kupione od handlarza frakcyjnego co 3 dni
- Misje poziomu 60 z Cuchnącej Wodzie i Strzaskanej Górze nagradzają teraz gipsowymi kulami
Biegłość
- Zwiększono prawdopodobieństwo wzrostu poziomu biegłości ze skrzynek z dużego wyłomu skażenia
- Usunięto minimalny czas otrzymywania z topazowego gipsu
- Skrócono czas otrzymywania czarnego gipsu z 10 do 5 min
- Skrócono czas otrzymywania fioletowego gipsu z 10 do 5 min
- Dodano gipsową kulę do handlarza frakcyjnego, którą można kupić codziennie za 7000 żetonów
- Zwiększono ilość odłamków Umbralu z gipsowych odlewów z 3-200 na 100-400
- Zwiększono ilość odłamków Umbralu z rzemiosła z 1-85 na 25-100
- Pierwszy łup z bossa ekspedycji gwarantuje zdobycie biegłości
Podatki
Wraz z tą aktualizacją znacznie obniżona zostanie wysokość podatków, zwiększając przy tym dochody osiągane bezpośrednio z podatków od nieruchomości
- Zmniejszono minimalny próg podatku od nieruchomości z 5% do 0,1%
- Zmniejszono maksymalny próg podatku od nieruchomości z 10% z 1%
- Firma kontrolująca otrzymuje pięciokrotność monet generowanych z regionalnych podatków od nieruchomości
Podróże
Koszt szybkich podróży w Azocie był od dawna problemem dla graczy próbujących wykonywać zadania lub po prostu odkrywać dzikie tereny Aeternum. Aby ułatwić nieco podróżowanie, ograniczono koszt szybkich podróży oraz czas odnowienia i powrotu do ostatniej gospody:
- Cena bazowa szybkiego podróżowania z miast i kaplic to teraz 20 sztuk Azothu
- Usunięto dalsze modyfikacje kosztów dotyczących dystansu lub wagi
- Zmniejszono domyślny czas powrotu do gospody z 1 godziny do 30 minut
- Zmniejszono koszt resetowania szybkich podróży dla domów z 50 do 20 sztuk Azothu
Powyżej tylko najważniejsze zmiany i poprawki. Pełną listę znajdziecie na oficjalnej stronie New World.
To nie koniec naprawiania błędów i wprowadzania zmian balansujących rozgrywkę. Kolejnych podobnych aktualizacji, skoncentrowanych na poprawkach możemy spodziewać się w kolejnych miesiącach. W marcu natomiast można spodziewać nowości, w tym nowej broni: garłacza.