Po zeszłorocznych kilkudniowych otwartych testach New World, kiedy to wiele osób miało szansę wypróbować tę grę, twórcy ponownie ograniczyli dostęp do fazy alfa, objęli ją klauzulą poufności i zaczęli wprowadzać liczne zmiany oraz nowości.

Do tej pory zmieniono system walki, tak aby był on oparty na umiejętnościach i zorientowany na akcję, a także zaprezentowano światu nowy region – Cuchnąca Woda, oraz nową umiejętność: rybołówstwo.

Najnowsza styczniowa aktualizacja New World dodała do gry nową broń: rapier, a także wprowadziła wiele zmian w profesjach związanych z rzemiosłem oraz zbieractwem, których to rozwijanie – zgodnie z słowami twórców gry – powinno mieć znaczenie i oferować znacznie więcej możliwości.

https://images.ctfassets.net/j95d1p8hsuun/6Z76kBY8bQKqFXY8ryU1Y1/7d95fca24ac516e56f3e20ffb4ec3084/Rapier-Finishing-Stab_720.gif

Rapier należy do broni przekłuwających i gracze będą mogli rozwijać dwa drzewka biegłości: drzewko Krwawej Broni skupi się na wykorzystywaniu nałożonego statusu krwawienia, podczas gdy drzewko Chwały skupi się na unikach oraz kontrataku.

Po osiągnięciu maksymalnego poziomu, dzięki epickiej misji do zdobycia będzie legendarna wersja rapiera: Zamarznięty Lament.

Jeśli chodzi o rzemiosło to dodano nowe surowce i materiały, które wymagane będą przy tworzeniu unikalnych, czy też nowo dodanych nazwanych przedmiotów. Prócz tego poprawiono organizację rzeczy w ekwipunku, ulepszono wygląd stanowisk rzemieślniczych wprowadzając między innymi różnice w ich wyglądzie w zależności od ich poziomu.

Warto dodać, że zmieniono także zawartość zasobników, które można znaleźć w świecie, usuwając z nich przedmioty, które można zebrać w świecie. Dodatkowo w niektórych przepisach będzie można wykorzystać różne surowce zaliczane do danej kategorii oraz dodano nowe sposoby wykonywania pewnych przedmiotów poprzez użycie unikalnych surowców, lub też tych o wyższej rzadkości.

Developerzy wprowadzili także zmiany związane z profesjami tropienia, skórowania i drwalnictwa związane z lepszym zróżnicowaniem odblokowywanych stworzeń oraz rodzajów drewna w zależności od poziomu profesji. Warto dodać, że postęp wszystkich profesji został dopracowany i w tej chwili kończy się na poziomie 200.

Ponadto do gry dodano ponad 100 nowych nazwanych broni i elementów zbroi, ulepszono mechanikę naprawy zepsutych elementów wyposażenia oraz dodano nowy rodzaj żywności, która zapewnia bonusy wpływające na różne cechy – a nie jak dotychczas, że albo premie, albo regenerację zdrowia.

Inne zmiany, o których należy wspomnieć:

  • Dalsze ulepszenia w walce z przeciwnikami elitarnymi – każdy Elitarny wróg będzie mieć od 1 do 3 elementów zmieniających jego ataki i charakterystykę w zależności od poziomu trudności i poziomu;
  • Zwiększono poziom trudności SI, gdy gracze walczą z wrogami o znacznie wyższym poziomie;
  • Zmniejszono liczbę broni, które może wyposażyć gracz z 3 do 2;
  • Dodano wizualną różnorodność do konkretnych osad – teraz wszystkie osady mają unikatowy układ;
  • Wygląd stacji rzemieślniczych zależy teraz od ich poziomu;
  • Wszystkie istniejące zadania zostały ulepszone;
  • Ulepszono rozgrywkę w grupach, tak by każdy gracz miał szansę na łup i otrzymywał punkty doświadczenia.

Nie wiem jak Wam, ale mi przypadły do gustu te zmiany. New World zapowiada się coraz lepiej i już nie mogę doczekać się, gdy będą mogła zalogować się i zwiedzać cudowny świat Aeternum.

Dajcie znać co myślicie o tych zmianach – zapraszam do mnie na stronę na Facebooku, bo na razie komentarze na stronie są wyłączone 🙂