Dzisiejsza aktualizacja do New World jest największą, jaka trafiła do tej gry. Notki z nią związane są tak długie, że ich przeczytanie zabierze Wam naprawdę sporo czasu. Dlatego też poniżej znajdziecie podsumowanie najważniejszych zmian.
Nowa ekspedycja, narzędzie do szukania grup, instrumenty muzyczne, letnie wydarzenie specjalne, a także wiele zmian i ulepszeń, które uczynią tę grę jeszcze lepszą. Udział w Festiwalu Składanek (szczegółowy opis wszystkich aktywności znajdziecie tutaj) pozwoli Wam zdobyć nie tylko bardzo atrakcyjne nagrody kosmetyczne, ale także wędkarskie pamiątki, wędki oraz jednorazowe przepisy pozwalające na wytworzenie pancerzy na poziomie 600GS.
INSTRUMENTY MUZYCZNE – ZOSTAŃ BARDEM W NEW WORLD
Do Aeternum nadciąga nowa profesja: granie na instrumentach muzycznych. Gracze będą mogli zagrać na pięciu instrumentach:
- gitara
- mandolina
- kontrabas
- bębny
- azothowy flet
Do nauczenia będzie aż 31 utworów. Utwory te odblokowywane są poprzez odzyskiwanie stron ukrytych w Aeternum. Kończąc zadania z letniego festiwalu, otrzymacie specjalny zestaw stron oraz początkowe instrumenty. Znajomość meblarstwa pozwala na wytworzenie lepszych instrumentów.
Na instrumentach można grać solo oraz w grupie. Każdy występ nagrodzi graczy punktami doświadczenia, a kolejne poziomy odblokują dostęp do rozmaitych premii. Im lepsze wykonanie utworu, tym mocniejsze premie.
- Melodyjna zręczność – zwiększa szybkość ruchu o 75% przez 30 – 90 min
- Triumf terytorialny – większa premie rangi terytorium o 10% – 30% przez 30 – 90 min
- Wszyscy razem – zwiększa premie PD postaci w grupie o 4% – 15% przez 30 – 90 min
- Śpiewny krok – ogranicza obciążenie gracza o 200 – 1000 przez 30 – 90 min
- Łaskawy los – zwiększa uzysk ze zbieractwa o 3% – 10% przez 30 – 90 min
- Motywacja do pracy – zwiększa szczęście ze zbieractwa o 2% – 5% przez 30 – 90 min
Co ważne, buffy te otrzymywać będą także gracze znajdujący się w zasięgu instrumentów, a samych grajków będzie można nagradzać napiwkami.
NEW WORLD – NOWOŚCI I ZMIANY W EKSPEDYCJACH
Nowa Ekspedycja: Pąkle i Czarny Proch
Do Aeternum przybędzie admirał Czarnoprochy wraz z załogą. Wejście do ekspedycji wraz z misją fabularną, znajdziecie na Wyspach Kordelasowych. Ekspedycja udostępniona zostanie tydzień po wprowadzeniu aktualizacji (4 sierpnia).
Za dwa tygodnie udostępnione zostaną także mutacje w tej ekspedycji.
Nowe modyfikatory ekspedycji
Trzy nowe modyfikatory dołączą także do rotacji modyfikatorów.
- Lód: Lód obejmuje modyfikatory powodujące zniszczenia lodowe, spowolnienie i odnowienie lodowcowych kryształów z efektami obszarowymi.
- Opresja: Wrogowie zyskują potężne zdolności, np. pobieranie many oraz specjalne strefy wyciszenia, które uniemożliwiają używanie zdolności przez krótki czas.
- Szaleństwo: Ten wariant wprowadza klątwy dla graczy, którzy stosują uniki. Klątwy się kumulują i zadają obrażenia periodyczne. Szaleństwo wybucha po osiągnięciu trzech debuffów. Eksplozja powoduje dodatkowe obrażenia gracza i generuje efekt obszarowy od obrażeń żywiołów.
Wyszukiwanie Grupy
Pierwsza wersja narzędzia do wyszukiwania grup na ekspedycję. Narzędzie to dostępne jest podczas interakcji z wejściem do ekspedycji oraz klikając na ikonę ekspedycji na mapie.
Lobby udostępnione tydzień po wprowadzeniu aktualizacji (4 sierpnia).
Usunięto kule strojące umożliwiające wejście do ekspedycji. Zamiast tego gracze będą mogli ukończyć:
- 15 normalnych ekspedycji na dzień
- 25 zmodyfikowanych ekspedycji na tydzień
Istniejące kule strojące zostaną zamienione na skrzynie z łupami odpowiadającymi danej ekspedycji. W przypadku kul strojących ze zmutowanych ekspedycji, znaleźć będzie można łupy z każdej ekspedycji.
Zmiany w ilości monet
Developerzy zmniejszyli o 50% ilość złota z ekspedycji. Zamiast tego trafiły one do dropów z elitarnych skrzyń oraz premii za zamknięcie skażonych wyłomów.
Dwa razy dziennie z elitarnych skrzyń lub skażonych wyłomów, otrzymamy specjalną torbę z monetami zawierającymi 500 złota każda.
Materia
Dodano nową metodę, dzięki której można przezwyciężyć losowość nagród z ekspedycji. Materia to nowy rodzaj zasobu, który można wykorzystać do stworzenia pożądanego łupu. Są dwa sposoby na zdobycie tego surowca:
- odzysk nazwanych przedmiotów z ekspedycji
- nagroda za pokonanie ostatniego bossa.
Trwałość przedmiotów
Usunięto psucie się przedmiotów podczas wypraw do ekspedycji.
NEW WORLD – ODZYSK PRZEDMIOTÓW
Rozkładając wyposażenie mamy szansę na „idealny odzysk”. Dzięki niemu zdobędziemy fragmenty pancerzy i broni.
Rzadkie oraz epickie fragmenty można użyć do zdobywania punktów doświadczenia w profesji wytwarzania lub też zamienić na cenne surowce (jak na przykład sztaby orichalcum).
Legendarne fragmenty pancerzy zamienić można w piecu na gips na nasycone kule, a te na nasycone gipsy, dzięki czemu zwiększymy ilość zdobywanych odłamków umbralu.
NEW WORLD – ZMIANY W RZEMIOŚLE, ZBIERACTWIE I PRZETWARZANIU
Zbieractwo
- Zmniejszono o 15% PD drwalnictwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 do 15
- Zmniejszono o 20% PD drwalnictwa wymagane do podniesienia poziomu z 51 do 200
- Ograniczono o 50% PD rybołówstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 do 200
Przetwarzanie
- Usunięto klasy odczynników (garbniki, topniki, papiery ścierne, sploty i rozpuszczalniki) zatrzymując tylko T5. Te z dotychczasowych niższych poziomów (szare i zielone) będzie można wymienić na niebieskie.
- Ograniczono o 10% PD garbarstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 10% PD wytapiania wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 15% PD tkactwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 15% PD stolarstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 20% PD kamieniarstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
Rzemiosło
- Poprawiono punkty doświadczenia profesji dla przedmiotów wytwarzanych dla wszystkich umiejętności klasy 4 i 5 .
- Ograniczono o 20% PD wyposażania wnętrz wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono PD profesji wymagane do kucia broni i wyposażania wnętrz na poziomie 1-200
- Dodano runiczny stoper umożliwiający postaciom o maksymalnym poziomie rzemiosła, podniesienie minimalnej klasy wyposażenia o 2 pkt podczas wytwarzania przedmiotu.
Wyposażenie
Zmieniono klasy wyposażenia dla odzieży rzemieślniczej oraz przetwarzającej, tak by było je łatwiej znaleźć w Faktorii.
Ponadto zmieniono miejsca z których można otrzymać odzież rzemieślniczą.
Inne
- Węgiel drzewny można zrobić jedynie z surowego drewna
- Zmieniono oznaczenia niektórych surowców do przetwarzania
NEW WORLD – ŁUPY I NAGRODY
Profity
Zmodyfikowany działanie około 150 profitów, tak aby były bardziej przydatne. Profity związane z umiejętnościami broni mają teraz mocniejszy efekt, gdy znajdują się na broni.
Jakość łupów
Ogólna jakość łupów została ulepszona i zależeć będzie od poziomu gracza oraz jego biegłości.
Oznacza to, że postacie na maksymalnym poziomie powinny częściej zdobywać łupy rzadkie (niebieskie) i epickie (fioletowe). Ponadto epickie i legendarne łupy zapewniają także wyższe prawdopodobieństwo zdobycia bardziej opłacalnych kombinacji statystyk. Profity są nadal losowe dla przedmiotów, które nie są nazwane. Zwiększono także szanse na zdobycie przedmiotów z wyższą liczbą punktów wyposażenia (GS) od przeciwników niższego poziomu, dając niewielką szansę, że przedmiot na poziomie 600 punktów wyposażenia można zdobyć nawet po zabiciu przeciwnika na poziomie 59+.
Gips
Ulepszono jakość łupów otrzymywanych po otwarciu odlewów gipsowych. Zwiększono szansę na zdobycie przedmiotów epickich oraz legendarnych.
Zwiększono także maksymalny zakres w jakim można zdobyć biegłość i wynosi on teraz +10 (dotychczas +5).
Na czas trwania Festiwalu Składanek, diamentowy gips zdobywa się otwierając kosze prezentowe, jakie otrzymujemy z festiwalowych namiotów stojących w centrum osad.
Bossy
Zwiększono poziom wielu bossów z otwartego świata, tak by miały szansę narodzić graczy wyposażeniem na poziomie 600GS.
Dajcie znać co sądzicie o tej aktualizacji. Weźmiecie udział w Festiwalu Składanek? A może jednak czekacie na jakieś inne zmiany i dopiero wtedy zalogujecie się do New World?