Na przestrzeni lat widzieliśmy w EverQuest 2 bardzo duże zmiany jeśli chodzi o statystyki postaci i na co one mają konkretnie wpływ. Pamiętacie bardów, którzy musieli inwestować w przedmioty z INT aby wzmacniać obrażenia swoich spelli, albo zwiększanie resistów poprzez inwestowanie w WIS?
W Sentinel’s Fate zobaczyliśmy po raz pierwszy niebieskie statystyki dodane do przedmiotów, w Destiny of Velious statystyk tych było jeszcze więcej. Skyshrine przyniósł nam wiele rozczarowania z przedmiotami, bo wiele z nich niczym się nie różniło poza nazwami. Podobnie jeśli chodzi o przedmioty z najnowszego dodatku Chains of Eternity, a do tego łatwość z jaką można zdobyć przedmioty typu Fabled.
Na forum EQ2 pojawiało się coraz więcej komentarzy, że sprzęt generowany przez program jest bezmyślny i bo pozbawia magów takich statystyk jak chociażby Multi Attack, który jest bardzo ważny dla enchanetrów.
Po wielu wątkach dotyczących marnej itemizacji, ewidentnie developerzy doszli do wniosku, że coś trzeba zmienić. Już parę dni temu Kander wspominał o planowanych dużych zmianach w tym jak będą tworzone przedmioty, które to zmiany zobaczymy na jesieni. Dlaczego developerzy nie zdecydują się na wprowadzenie zmian wraz z GU67? Bo według nich zmiany są tak duże, że trzeba będzie je dobrze przetestować…
W przedstawionym w dniu wczorajszym harmonogramie na SOE Live 2013, możemy zauważyć, że omówieniu tych zmian poświęcona zostanie cała godzina w sobotę.
Mam nadzieję, że developerzy posłuchają rad graczy w jaki sposób powinny być tworzone przedmioty, tak aby były one pożądane przez graczy i dopasowane do poszczególnych klas.
P.S. Pamiętajcie, że jeśli posiadacie konto na Facebook, to możecie być na bieżąco z wiadomościami z bloga. Wystarczy polubić stronę Babagra.pl na Facebook.