W dniu dzisiejszym wszystkie serwery PlanetSide 2 zostaną wyłączone o godzinie 15-tej czasu polskiego celem wprowadzenia aktualizacji.

Na tą chwilę nie wiadomo jak długo potrwa wyłączenie, ale jedno wiemy na pewno – po włączeniu serwerów życie, a raczej walki na Auraxis, z pewnością się zmienią.

Szczegółowe notki w języku angielskim znajdziecie jak zwykle na naszym forum, natomiast poniżej zamieszczam najważniejsze informacje.

Nanity żyjących Trupów! Nanite System cię potrzebuje!

Jak wszyscy wiemy (z naszego rewelacyjnego systemu edukacyjnego POD, który dostępny jest we wszystkich szkołach Auraxis) dynie kosmiczne to wspaniały owoc, który został genetycznie zmodyfikowany przez utalentowanych studentów Uniwersytetu Nanotechnologii Online. Ten cudowny owoc ma dziesiątki sprawdzony zastosowań medycznych i naukowych, które są korzystne dla większości ludzi. Niestety, na skutek niedawnego klasowego pozwu sądowego nie jesteśmy w stanie zdradzić tych zastosowań, ale uwierzcie nam, że są one wspaniałe.

planetside2_halloween_pumpkin

Z pewnością brzmi to super interesująco, ale co to ma wspólnego ze mną?” – możecie się zapytać.

Dobre pytanie utalentowany i inteligentny żołnierzu! Ze względu na niedawna pomyłkę Helen z  realizacji zamówień, która ewidentnie ma problem z rozdzieleniem życia osobistego od zawodowego, niektóre z naszych próbek zostały wysłane w dół, na powierzchnię Auraxis zamiast do docelowego laboratorium gdzie miały być poddane testom.

Niestety, z powodu hormonu szybkiego wzrostu jaki maja kosmiczne dynie, zdążyły zapuścić one już korzenie i rozrastają się na Auraxis. Nie jest dla nas dobre ze względu na nakaz sądowy zakazujący dystrybucji, więc potrzebujemy Was – żołnierzy Auraxis, abyście nam pomogli!

Jest to bardzo proste, naprawdę! Znajdźcie dynię i przynieście nasiona, które dostaniecie, do specjalnie wyznaczonego miejsca, a dostaniecie nagrodę!

Czyż nauka nie jest fascynująca?

  • Przez ograniczony czas polujcie na dynie kosmiczne i ich nasiona wykorzystajcie do zakupienia nowych specjalnych masek. (ta maski są sezonowe i mogą być założone tylko w trakcie trwania Nanitów Żywych trupów!)
    • Azure Inferno Skull (NC Only)
    • Crimson Inferno Skull (TR Only)
    • Violet Inferno Skull (VS Only)
    • Skull Noir (NS)
    • Inferno Skull (NS)
    • Spectrum Skull (NS)
    • Ichabod Crown (VS/NC/TR)
    • Frankenstein Facepaint (NS)
    • Jester Facepaint (NS)
    • Skull Facepaint (NS)
    • Augmented Brain Chassis (NS)

20140918_planetside2_higbypls_maski2

  • Nowy AlertPolowanie na dynie.
    • Kosmiczne dynie pojawią się na Auraxis tylko w trakcie trwania tego Alertu.
    • Frakcja, która zniszczy najwięcej dyń na koniec trwania tego Alertu blokuje kontynent.
    • Czas trwania Alertu to 1 godzina i uruchamia się on on różnych porach.
    • Pozostałe Alerty na blokadę kontynentu zostały tymczasowo wyłączone.
  • Uważajcie na dziwne nowe właściwości lepkich granatów i min.
  • Niektóre bazy w przerażający i tajemniczy sposób mają zmienione nazwy.
  • Gracze mogą zakupić The NS CandyCannon 3000, The Slasher oraz nowe klaksony.
  • Ukończ specjalne Halloweenowe dyrektywy aby otrzymać oryginalne nagrody.

 DYREKTYWY

  • Możecie śledzić postęp dyrektyw na HUD
    • Kliknijcie na dyrektywie, którą chcecie widzieć aby dodać jej skrót do HUD
    • Ponownie kliknięcie na dyrektywy w oknie lub na HUD spowoduje iż przestaniecie ją obserwować
    • Możecie obserwować do 6 dyrektyw
    • ukończone dyrektywy automatycznie przestana być obserwowane
  • Dodano ekran podsumowujący do okna dyrektyw, który pokazuje następujące informacje:
    • Ogólny postęp postaci – pokazuje punkty dyrektyw zdobyte przez Waszą postać oraz postęp na nich.
    • Ostatnio ukończone dyrektywy – pokazuje 6 ostatnio ukończonych dyrektyw
    • Obserwowane i polecane dyrektywy – jeśli obserwujecie jakieś dyrektywy to tutaj będą one pokazane, jeśli nie obserwujecie – to zobaczycie polecane
  • Dodano podpowiedzi do dyrektyw z większą ilością informacji.
  • Nowe drzewko dyrektyw dla Liderów, bazujące na baretkach za drużyny oraz zrzuty przy użyciu spawn beacon
  • Nowe drzewno wydarzeń i kategoria Halloween
    • Do drzewka dodano pierwszy event
    • To drzewko ma mniejsze wymagania niż pozostałe drzewka dyrektywy ze względu na ograniczony czas kiedy można ukończyć dyrektywy
    • Drzewko Halloween będzie dostępne do 9go listopada
  • Drzewko celi
    • Ilość wymaganych zniszczonych AMS została obniżona
    • Baretki za wspomaganie nagradzają teraz za 2 wydarzenia (dotychczas 5)
    • Baretki za wspomaganie nie zaliczają już zniszczenie terminali przeciwników, a w zamian będą zaliczać hackowanie terminali i wieżyczek.
    • Baretki za punkty kontrolne zostały zmodyfikowane i teraz liczą się punkty za przejmowanie oraz za strzeżenie punktów (patrz poniżej na zmiany w XP)
  • Drzewko rozpoznania (recon)
    • Baretka za asystę dzięki dostrzeżeniu (spot) wroga przyznawana jest teraz za 5 oznaczeń wroga

 CELOWNIKI

  • Wszystkie celowniki 1x, 2x, 3.4x i 4x zostały zmienione tak aby znaczniki dynamicznie się rysowały, a nie były statyczne jak dotychczas. To będzie lepiej reprezentować gdzie na co broń jest wycelowana w czasie poruszania i wystrzeliwania.
  • Zaktualizowano istniejące celowniki dla broni NS
  • Dostępne są teraz różne kolory i kształty znaczników dla celowników 1x i 2x

 FLASH

  • Siedzenie pasażera obraza się teraz o 360 stopni
  • Ulepszono obsługę Flasha – będzie go teraz trudniej wywrócić

ZMIANY W XP (punktach doświadczenia)

  • Przechwytywanie punktu kontrolnego nagradza teraz czterema zaliczeniami po 100xp każdy podczas przechwytywania, plus bonus 25XP za przejecie czyli całkowite przejecie punktu nagrodzi 425XP.
  • Strzeżenie punktu kontrolnego w bazie, która jest atakowana nagradza 50XP co 20 sekund.
  • Zabicie wrogów w zasięgu przechwytywania punktu kontrolnego nagradzają teraz bonusem 100XP
  • Bonus za wielu zabitych przyznawany jest teraz za zabicie 2 graczy w ciągu jednej sekundy (były 3 sek.)
  • Bonus za dominację przyznawany jest teraz za dwukrotne zabicie tego samego gracza (było 3) i kiedy on nie dał rady zabić waszej postaci
  • Bonus Nemesise, czyli zabicie gracza przez którego zostałeś zdominowany został podniesiony do 100XP
  • Bonus za zemstę zwiększono na 50XP
  • Bonus za zbicie jednostki MAX zwiększono na 200XP ( z 20xp)
  • Bonusowi za rozstawienie zmieniono nazwę na Asystę Transportową we wszystkich miejscach do których się to odwoływało. Bonusy te są przyznawane gdy gracz opuści Twój pojazd, zabije przeciwnika w ciągu kilku minut i pod warunkiem, że Twoja postać nadal znajduje się w pojeździe.
  • Bonus za Asystę Transportową wzrósł z 50XP na 100XP
  • Bonus za asystę kierowcy, kiedy strzelec kogoś zabije, zwiększono z 75 XP na 100XP.
  • Punkty XP za asystę przy użyciu granatów wstrząsowych, EMP i błyskowych
    • punkty XP są nagradzane jeśli ktoś zabił przeciwnika będącego pod wpływem granatu rzuconego przez twoja postać
    • dodano medale i baretki za ten rodzaj asysty
  • Zniszczenie pojazdów liczy się do zabicia wrogów
    • Zniszczenie pojazdu będzie sie teraz liczyło jako zabicie do wszystkich medali i większości dyrektyw
    • Tylko dyrektywy, które wymagają zabicia specyficznego celu (np. MAX) nie będą zaliczały zniszczenia pojazdów
    • Zniszczenie pojazdu liczy się jako 1 zabójstwo, oznacza to, że zniszczenie Prowlera z kierowcą i strzelcem policzone zostanie jako 3 zabójstwa
    • W pojeździe nie musi znajdować się inny gracz aby jego zniszczenie liczyło się jako śmierć przeciwnika.
  • Zmiany w punktach XP za świeżo odrodzonych graczy
    • Zabicie świeżo odrodzonych graczy nie daje teraz punktów odrodzenia
    • Czas kiedy gracz jest liczony jako odrodzony zwiększono z 10 sek na 12 sek
    • Zwiększono ilość XP jaką musi zgromadzić gracz aby nie był liczony jako świeżo odrodzony przed upływem czasu z 5 xp na 100XP
    • Inne zmiany dotyczące nowo odrodzonych graczy zostaną wprowadzone w późniejszym czasie (np. podniesieni gracze nie liczą się jako nowo odrodzenie, nowo odrodzenie gracze nie będą się liczyć do medali, baretek, dyrektyw)

ZMIANY W MASKOWANIU

  • Efekty wizualne takie jak lumifiber i efekty z nakryć głowy są wyłączony gdy gracz jest zamaskowany.
  • Zwiększono wydajność oraz jakość wizualną maskowania na najniższych ustawieniach graficznych.
  • Zamaskowane obiekty wyglądają teraz tak samo na wszystkich ustawieniach graficznych.
  • Flsah nie mają cienia gdy są zamaskowane.
  • Naprawiono błąd kiedy czasami światła Flasha były widoczne podczas gdy pojazd był zamaskowany.
  • Naprawiono błąd kiedy czasami głowa i broń infiltratora były widoczne podczas gdy ciało było zamaskowane.

HOSSIN

Zaktualizowano następujące bazy:

 BALANS

Zmieniono:

  • TR Striker (i warianty), który może byż teraz wystrzeliwany bez namierzania i nie namierza juz celi.
  • T9 CARV – zmieniono odrzut horyzontalny z .225 na .21375

DEPOT

  • Dodano nowe pakiety głosowe!
  • Dodano nowe klaksony dla Scythe, Reaver i Mosquito
  • Dodano nowe klakson dla Galaxy
  • Dodano flagi jako decale (bez polskiej na razie)
  • Znany błąd – rozmiar i wymiary flag, co będzie naprawione w kolejnym Hotfixie

ALL ACCESS

  • Bonus 50% do XP został dodany od poziomu pierwszego (Copper)
  • Maksymalna ilość niewydanych punktów Cert dla osób posiadających konto ALL Access podniesiona została do 50.000
  • Osoby, które nie mają opłaconej subskrypcji nie będą już zarabiać punktów Cert nie będąc zalogowanymi do gry. Dwa powody tej zmiany:
    • Zarabianie punktów cert bez logowania do gry nie było dobrą zachętą do codziennego logowania
    • Usunięcie tego z kont F2P zwiększa korzyść z posiadania ALL Access

 INNE

  • Certyfikacja S-AMS jest teraz automatyczna i wszystkie wydane punkty zostały zwrócone.
  • Można rozmawiać na /yell podczas gdy jest się martwym
  • MOTD outfitowe pokazuje się na czacie po zalogowaniu do gry
    • MOTD pokazuje się także na czacie gdy zostało zmienione
  • Wszyscy członkowie druzyny są w stanie zapraszać osoby. Gdy zaproszenie zostanie wysłane, na ekranie lidera drużyny pojawi się okienko z akceptacją zaproszenia.
  • Zmieniono położenie osłon na drugim pietrze wież.
  • Terminale na mosty (Heyoka Chemical Lab) nie sa już neutralne. Ich przynależność frakcyjna może byc także zmieniona przez jakąkolwiek klasę, ale Infiltratorzy wycertyfikowani w hackowaniu z pewnością zrobią to najszybciej.
  • Zaktualizowano tekstury Mosquito i Prowler.
  • Zwiększono zasięg przy jakim resetuje się zasięg szybkiego odradzania z 300 na 400 m.

Oprócz tego naprawiono mnóstwo błędów, których nie będą nawet tłumaczyć 😀

Poprzedni artykułŻycie z konsekwencjami w EQ Next
Następny artykułDyniowy niewypał, czyli Hotfix za Hotfixem
25 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Puszkin

Post w trakcie pisania lol Kinya jesteś de bezd

Rachitynowy

Dobra jakby co i znowu gra niedziałała o 20 to zapraszam na cards against hummanity 🙂 .

Simion

Czas odkurzyć harasera 😛 .

Zhar

Helenth się pomyliła ? No kurcze jak ona mogła 😉

PumpkinUpdate pewnie cos spierdzieli i zamiast dyń będzie polowanie na ogórki 😉

Wabciu

To takie nawiązanie do tekstu opisującego dynie.

Zhar

Kinyu o to mi chodziło:
„Ze względu na niedawna pomyłkę Helen z realizacji zamówień….” 🙂

MalcomPL

Takie sobie te nowe celowniki….

ForceManPL

kurka, nie mogę wgl. gry odpalić D:
wrzuciło mi login-screen na Amerish, mam 40% załadowanej gry i stoi…. :c

denatur

ja mam MEGA lagi. Na warpie w ustawieniach grafiki low mam 1 do 5 fpsów i zawiechę co 5 sekund. coś mam przeczucia, że moja przygoda z PS2 się skończy. słucham za to sobie tego: http://www.youtube.com/watch?v=IrTB-iiecqk

balrogos

Nie mam sily do tej gry

denatur

i to jest sedno tarczy, wódka dla tego pana

balrogos

Nie tylko strikera :< a event tez sie kupy nie trzyma 1000 osob szuka okolo 50 dyn przez 1h ktore respia sie dosc wolno i na dodatek 1 dynia ile daje 1-3 nasionka a na helm czy noz czy cokolwiek potrzeba np 600… cos tu jest nie tak mi sie udalo przez 1h zdobyc 9 nasionek

Rajen

Jedna dynia 1-3 nasiona? HAAHHAHAAHAHHAHAAHHAAH
Dziś ~2h farmiliśmy sandkami po całej mapie i na żadną dynię się nie natkneliśmy.
Co do update to naprawdę fajna robota z flashem, bardzo fajnie się nim teraz jeździ, znacznie lepiej trzyma się podłoża. Niech tego sundełeła jeszcze naprawią bo to wybijanie w górę jest naprawdę denerwujące…

ForceManPL

dynie są podczas alertu, a pomiędzy raczej nie ma, tak chyba było napisane wyżej

Biotyk

Nie da się grać! Zamraża ekran co ułamek sekundy, takie lagi się robią że wychodzi 2 fpsy :/
Flash nadal nie daje rady jechać inaczej niż po prostej i równej drodze.
Żadnego alertu nie uświadczyłem, a ostatnio prawie co chwilę gdzieś jakiś się toczył.
No i update zrobił mi takiego crasha Windowsa 8.1 że musiałem użyć resetu, po czym 30 minut system odzyskiwał sprawność.

Simion

Ja w pierwszym allercie na Hosin nie znalazłem ani jednej. Na drugim na Indar udało się znaleźć 3, z czego jedną ktoś mi ukradł (strzał nie wiadomo skąd, jak strzelałem już do niej)… 3 dyńki i 6 nasionek na godzinę to trochę kiepsko :/ . Ciemno widzę ten event.

A tu screen jednej z nich. W nocy dość dobrze je widać, bo świecą się plamki na nich.
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/531747249693808390/BDE3D6B2F64C1B980CEF29B3D02B2DE8EB7140A0/

kociamafia

I właśnie dlatego podarowałem sobie dynie. Wystarczą mi nowe celowniki.

nukemski

ping!

Zhar

Nie da się grać. „Zamrażarka” na kilka sekund i takie spadki FPS, że szkoda gadać.

Dynieq

Mi się podobają te nowe alerty. Można sobie jeździć prowlerem po wrogim terytorium i rozwalać harrassery, quadziki i ESF-y, a i taką dużą świecącą dynie znalazłem co wypadło z niej 20 nasionek.

boro902

Jeśli chodzi o spadki fps i „rwanie” na chwile pomaga alt+tab przejście do pulpitu i ponowny powrót do gry. Natomiast lagi jak to lagi główna
przyczyna to jednak dostawca internetu na Neostradzie miałem pingi 150-20, disconekty i takie tam, teraz u lokalnego na światłowodzie stabilne 80 i lagów nie ma. Jest jeszcze sprawa kompatybilności gry z nowymi sterownikami Nvidii, na nowych są freezy i czarny ekran przy przejściu do mapy, a na strych gorsza wydajność w innych grach.