Oczywiście nadal ekscytuję się tym nieszczęsnym GU51, pewnie do momentu gdy w końcu pojawi się ON/ ONO w grze. Chociaż muszę przyznać iż od czasu GU50 (było w listopadzie – dodatek TSO) aż do tej pory, to nie sądzę żeby ktoś mógł powiedzieć: „NUDZĘ SIĘ!!”… Jest tyle rzeczy do robienia w tym ostatnim dodatku, a jeszcze tyle nowych rzeczy będzie dodanych…
I tak zacznijmy od Unbound Essences. Cóż to takiego? Ano, za tzw. powtarzalne questy w Lavastorm będziemy dostawać jakby drugi rodzaj istniejących już shardów, które będą się nazywać właśnie Unbound Essences. Z tego co wiem to będziemy mogli zrobić maksymalnie 3 questy na dzień, co da nam 3 esencje. Te esencje są odpowiedzią SOE na narzekania graczy, którzy głównie solują, czy też graja na serverach roleplay, i nie chcą chodzić w grupach aby zdobywać Void Shardy.
Za te esencje, od merchant’a w Lavastorm, będziemy mogli zakupić nowe fabledowe zabawki. Z tego co się orientuję najtańszy item kosztuje ok. 30 esencji. Według mnie są to fabledy z tzw. niższej półki i dla przykładu będą one wyglądać tak:
Z innych rzeczy, które warto wiedzieć to to, że nasze obecne sety fabledowe tzw. T4 jak się o nich już mówi, ulegną pewnym zmianom. Po pierwwsze, w związku z tym iż cofnięto wszelkie zmiany fighterom, nad którymi pracowano przez ostatnie 3 miesiące, z set’ów właśnie fighterów znikną wszelkie modyfikatory do tauntów (czyli +crit, +base taunt, itd.).
Po drugie, w związku z wprowadzeniem fabledowych setów T3, o których już pisałam, zmienione zostaną delikatnie sety T4. Na przykład na secie dla lekarzy, pojawią się dodatkowe efekty typu +heal base, reuse, więcej krytyków do heal’a. Zmieniono co niektóre bonusy klasowe, jak i dodano nowe za noszenie 5 części z armor TSO. Np. fighterom dodano +haste na rękawicach, dirge zauważą zamienione bonusy z chest’a na 2 części, ulepszono również wszystkie shoulders’y.
I tak dla przykładu:
Interesująca z pewnością będzie nowa zona rajdowa x4, gdzie już na wejściu mamy czerwone moby o levelach 89×4 wzwyż. Ach te resisty na spell’ach, aż strach się bać!
Dla uspokojenia dodam, iż po skończeniu questów w nowej zonie rajdowej x2, dostaniemy przedmiot, który pozwoli nam na podniesienie naszego levelu na 83 gdy będziemy w zonie x4 🙂
Czy zauważyliście na screen’ie z zony rajdowej, w lewym górnym rogu takie kółko z dwoma mieczami? To kolejna nowość jaka nas czeka.
Zgodnie z zapowiedziami developerów, mimo iż zmiany dla fighterów zostały cofnięte, jednakże z pewnością zobaczymy po GU51 nowy „ułatwiacz” dla tanków, czy też pozostałych klas co potrafią ukraść agro, będzie to „hate meter”. Im większą liczbę zobaczymy w okienku tym większą mamy szansę by zabrać agro z tanka, a wtedy to i bogowie nas nie uratują… I tak dla przykładu:
Gratulacje jeśli jesteś tankiem! Znajdujesz się na szczycie listy hate dla danego moba. Jeśli jesteś magiem, to naprawdę nie wiem czy te szmatki co nosisz pomogą ci w tankowaniu 🙂
Uważaj, bo zbliżasz się do punktu krytycznego! Jeśli jestes Off Tankiem to chyba nie masz sie czym martwic (pod warunkiem, że twoi lekarze nie śpią), natomiast na miejscu magów, scoutów czy nawet lekarzy, proponuje zacząć używac deagro.
Tak mniej więcej powinien wyglądać nasz „hate meter” jeśli chcemy przeżyć, gdy ewentualnie mob się urwie. Całe szczęście, że tylko my będziemy w stanie widzieć jak wysoko jesteśmy na liście hate u moba, bo mając tak niską „notę” to bałabym się że nic nie robię…
Tak naprawdę, to będziemy w stanie ocenić jak to naprawdę działa po wejściu w życie.
No i tak na koniec parę screenshot’ów z tego co nas czeka w zonie rajdowej x2 w Lavastorm: „Wards of Elements”:
Prawie zapomniałabym o napisać o tym, że w zonach tzw. Void dodano w końcu shard’y! Jak dobrze wiemy, 3 zony: Obelisk of Akhzul, Anchor of Bazzul oraz Palace of Ferzhul, nie mają misji za shard’y ani skrzynki z shard’ami w środku. Jak tylko wejdzie GU51 zostanie to zmienione. Nadal nie będzie misji, ale finalne named’y będą dropować shardy dla każdego. I tak z ostaniego nameda w Obelisk of Ahkzul dostaniemy 1 sharda, z ostatniego nameda w Anchor of Bazzul – 2 shardy, natomiast w Palace of Ferzul dostaniemy 3 shard’y.
A jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o tym co nasz czeka w przyszłości to proponuję przeczytać zapis czata z 23.03.2009 z developerami EQ2.
Ehhh ta gra zaczyna sie robic podobnie jak SWG – „easy to play” za moment oglosza NRG i zrobia z EQ2 to samo co z SWG. Nastoletni amerykanie nie potrafia sobie poradzic ze zdobyciem sprzetu to trzeba ulatwic …. . Za moment jak noob bedzie wchodzic do instancji to dostanie fableda tylko za to ze raczyl wejsc. Gdzie te czasy ze za fabledem czlowiek musial sie nabiegac i z kazdej fabledowej skrzynki cieszyl sie jak dziecko. Teraz fabledy za questy , wynajdywanie masterow , niedlugo nie bedzie motywacji by chodzic na rajdy , bo po co jak mozna dostac calkiem przyzwoity przedmiot za questa .
Kochane SONY
Och tam nie marudź, gdyby było tak prosto to już byś miał wszystkie mastery i cały byś był w fabledach 🙂 A ja dziekuje, wole wyslac asystenta na 1,5 miesiac niz zapłacic za rare mastera 300pp (wpierw je trzeba miec). A nawet jesli nie bedziesz chcial kupic zadnego mastera, to wynalezienie wszystkich twoich spelli z leveli 71-80 zajmie 2,5 roku, wiec nie wiem czy ktokolwiek bedzie tyle czekal 🙂
Wcale nie marudze , ale nie uwazam tych zmian za dobre.
Placilem juz po 100pp za mastera , jak mus to mus 🙂