Dzięki wczorajszej aktualizacji do Fallout 76, fani walk PvP otrzymali dostęp do trybu przetrwania, który ma w sobie znacznie mniej ograniczeń i wyższe nagrody. Tryb ten oferuje także rankingi śledzące statystyki, premię do zdobywanych punktów doświadczenia oraz legendarne nagrody za zaliczenie tygodniowych wyzwań.
Standardowa rozgrywka w Fallout 76 nazywa się teraz „trybem przygodowym” i twórcy usunęli z niego wszelkie obrażenia zadawane graczom, którzy mają włączony tryb pacyfistyczny.
Chociaż standardowy tryb Fallout 76 ma od wczoraj nową nazwę – Przygody, to wczorajsza łatka wprowadziła jedną znaczącą zmianę, która powinna zauważalnie zmniejszyć efekty niechcianego PvP:
Wszelkie obrażenia odnoszone w wyniku ataków graczy, wobec których nasza postać nie jest wroga (tak zwane „obrażenia bez odpowiedzi”) zostaną teraz automatycznie zmniejszone do zera.
Tryb przetrwania to bardziej niebezpieczny i nastawiony na rywalizację nowy tryb rozgrywki w Fallout 76, zawierający liczne zmiany w porównaniu z trybem przygodowym. To co ważne, to w trybie tym nadal można zaliczać zadania i wydarzenia, awansować, łupić i odkrywać Appalachy.
Gracze w trybie tym są domyślnie wobec siebie wrogo nastawieni i mogą się nawzajem atakować bez ograniczeń. Dodatkowo, nie ma tutaj systemu obrażeń bez odpowiedzi (pacyfista), a gracze natychmiast odnoszą pełne obrażenia od wzajemnych ataków. Jedyna możliwością by pokazać swoją neutralność, to schowanie broni w trakcie zbliżania się do innych graczy, co skutkuje zmianą koloru tabliczki z nazwą postaci z czerwonego na żółty.
W trybie przetrwania w chwili śmierci gracze pozostawiać będą po sobie śmieci, ale też losową liczbę przedmiotów pomocy, które znajdowały się w ich ekwipunku. Dodatkowo nagroda w kapslach za likwidację gracza oraz kapsle odjęte w chwili śmierci zostały w trybie przetrwania podwojone, a opcja „Szukaj zemsty” została wyłączona.
Odradzanie i szybka podróż zostały ograniczone do Krypty 76, C.A.M.P. gracza oraz stacji kolejowych. Prócz tego gracze mogą także podróżować do posiadanych warsztatów rzemieślniczych.
Warto wspomnieć także o zmianach w działaniu stimpaków w trybie przetrwania: ” Jednocześnie mogą być aktywne efekty leczenia tylko jednego stimpaku każdego typu.” Oznacza to, że aktywne jednocześnie mogą być na przykład rozcieńczony stimpak i standardowy stimpak, ale dwa zwykłe stimpaki – już nie.
Prócz tego dodano nowe wyzwania tygodniowe w trybie przetrwania, które po zaliczeniu przynoszą legendarne nagrody. Listę nagród za pierwsze sześć tygodni znajdziecie w tym miejscu.
Autorzy wprowadzili także rankingi, które sortują graczy w obecnym świecie według różnych kategorii na podstawie ich osiągnięć w obecnym życiu. Wśród statystyk znaleźć można następujące: najdłuższe życie, zabici gracze, zyskane PD, ukończone wydarzenia, zabici wrogowie, zebrane nagrody, unikanie łowców nagród, czy też przejęte warsztaty. Dodatkowo trzech graczy ze szczytu rankingu najdłuższego życia posiadać będzie odpowiednio złoty, srebrny i brązowy medal przy swoich ikonach graczy.
Co ciekawe, to w plikach gry znaleziono nowe elementy dekoracyjne do C.A.M.P. – trzy różniące się kolorem statuetki Survival. Możemy więc domniemywać, że będą to nagrody uzyskiwane za wysokie miejsca w rankingu w trybie przetrwania.