Wulkan zaczął przeciekać… Dzisiejsza aktualizacja w Fortnite Battle Royale dodaje nowy, gorący tryb okresowy, a także nowy rodzaj pułapek oraz przekąski regenerujące zdrowie i osłony.

W trybie kreatywnym udostępniono graczom generator stworów, dzięki czemu mogą tworzyć iście piekielne wyzwania w stylu PvE, a do tego dodano mityczną broń Infinity Blade oraz portal przenoszący bezpośrednio na wyspę Battle Royale

Tryb okresowy: Podłoga to lawa

Gorąca lawa stopniowo zalewa coraz wyższe partie mapy! Szybko lądujcie i zgarniajcie łupy, żeby jako pierwsi dotrzeć na wyżej położone obszary,

  • Po kilku minutach meczu zaczyna przybierać poziom lawy.
  • Lawa podnosi się ze stałą prędkością, dopóki nie zakryje całej mapy.
  • Dotknięcie lawy odbiera zdrowie z pominięciem osłon i wyrzuca gracza w powietrze.
  • Na lawie można budować.
  • Gracze co sekundę będą otrzymywać niewielkie ilości materiałów, co pomoże w sytuacji, gdy cała mapa się pali.

Bronie i przedmioty

Kulojazd

Po zderzeniu z Kulojazdem gracze nie będą już otrzymywać obrażeń.

  • Efekt odrzucenia/odbicia pozostanie niezmieniony.

Przyszłe wersje Kulojazdu

  • Zauważyliśmy wiele dyskusji kręcących się wokół Kulojazdu, więc zamieszczamy aktualizację!
  • Nie jesteśmy zadowoleni ze sposobu używania Kulojazdów, konkretnie w końcowej partii rozgrywki. W aktualizacji 8.30 wprowadzimy zmianę, która pozwoli kulom przechodzić przez szklaną osłonę Kulojazdu.
  • Cześci z innych materiałów nadal będą blokowały obrażenia od kul.

Syfon/zmiany w zasobach

  • W aktualizacji 7.40 na próbę wprowadziliśmy kilka ustawień z Turniejów do zwykłych trybów. Po przeanalizowaniu stylów gry, danych i opinii graczy, zgromadziliśmy wystarczająco informacji, aby zakończyć ten test. Uważamy, że wprowadzenie tych opcji spowodowało zbyt dużą koncentrację na agresywnej grze, pomnijeszając udział innych strategii. Z podstawowych trybów gry usunięto następujące zmiany:
    • 50 zdrowia (lub osłony) po likwidacji, w zależności od posiadanego zdrowia.
    • 50/50/50 zasobów po likwidacji
    • Limit zasobów na poziomie 500/500/500
    • Prędkość zbierania zasobów zwiększona o 40%
    • W rywalizacji te mechaniki się sprawdzają, dlatego wszystkie te zmiany pozostają w nowym trybie Areny.

Karabin piechoty

  • Zmieniono typ broni na „hitscan” – nie wystrzeliwuje już ona pocisków jak snajperki, lecz działa podobnie do innych karabinów szturmowych.
  • Zmniejszono bazowe obrażenia z 45/42 do 42/40.
  • Pociski tracą moc wraz z odległością tak samo, jak w istniejących karabinach szturmowych.

Pułapka z zatrutymi strzałkami

  • Dostępna w wariancie niepospolitym.
  • Można ją umieścić na podłodze, ścianie lub suficie.
  • Można ją znaleźć w łupach luzem.
  • Można ją aktywować z odległości do 3 kratek siatki.
  • Wystrzeliwuje zatrute strzałki na odległość do 3 kratek siatki w poziomie lub do 4 w pionie.
  • Cele trafione strzałkami otrzymują stopniowe obrażenia, zmniejszające zdrowie z pominięciem osłon.
    • 10 pkt. obrażeń na impuls.
    • Łącznie 8 impulsów w ciągu 7 s (w sumie 80 pkt. obrażeń).
    • Kolejne trafienia naliczają czas trwania efektu od początku, lecz ilość obrażeń na impuls pozostaje niezmienna.

Nowe przekąski

  • Banany
    • Przywracają 5 pkt. zdrowia od razu po zjedzeniu.
    • Można je znaleźć na obszarach tropikalnych.
  • Kokosy
    • Można je zebrać, uszkadzając drzewa palmowe.
    • Po zjedzeniu w krótkim czasie przywracają 5 pkt. zdrowia (lub osłon, jeśli poziom zdrowia wynosi maksimum).
    • Można je znaleźć na obszarach tropikalnych i pustynnych.
  • Papryka
    • Po zjedzeniu papryka od razu przywraca 5 pkt. zdrowia, a także zwiększa prędkość ruchu o 20% na 10 s.
    • Można je znaleźć na obszarach pustynnych.

Inne

Wskaźnik zakopanego skarbu jest teraz przypisany do gracza i emanuje z obszaru z mapy skarbu w celu poprawy widoczności, szczególnie podczas ruchu.

  • Wskaźnik pulsuje co 3 sekundy, dopóki przedmiot jest wyposażony.

Zmiany pirackiej armaty

  • Dostosowano model kolizji pirackiej armaty tak, by zawsze można było do niej wsiąść bez potrzeby jej przesuwania.
  • Przesunięto położenie komunikatu o możliwości zajęcia miejsca, by ułatwić wejście do pirackiej armaty.
  • Zwiększono promień wybuchu kul armatnich i wystrzelonych graczy z 200 do 250 jedn.
  • Zmniejszono siłę odrzutu armaty przy wystrzeliwaniu kuli armatniej podczas jazdy lub wystrzeliwania gracza. Zmiana ta nie obowiązuje podczas przesuwania armaty.

Dostosowano czas wyposażania epickiej/legendarnej pompki, by odpowiadał on wersji niepospolitej/rzadkiej.

Rozgrywka

  • Pingu znacznika można teraz używać w stanie powalenia.
  • Dodano unikatowy komunikat likwidacji po likwidacji przez lawę.
  • Zwiększono odległość stosowności graczy zdolnych do zauważenia eksplozji.
  • To nie wszystko! Zwiększono czas trwania nieustającego dabowania w lobby z 13 do 14 godzin.

Wydarzenia

Nowy tryb gry: Arena (solo i pary)

  • Weźcie udział w dowolnej chwili i zbierzcie „Rozgłos”, dzięki któremu awansujecie do wyższych lig i odblokujecie wyjątkowe turnieje, np. Fortnite World Cup.
  • Każda liga składa się z kilku dywizji, a gracze przechodzą kolejno z dywizji otwartej do profesjonalnej, a potem do mistrzowskiej.
  • Punktacja zmienia się z dywizji na dywizję, a w wyższych dywizjach opłata za bus w każdym kolejnym meczu kosztuje coraz więcej.

Uwaga: Dobieranie graczy w trybie Areny bazuje na wskaźniku Rozgłosu. Z tego powodu gracze w wyższych dywizjach mogą być zmuszeni do dłuższego oczekiwania na znalezienie odpowiedniej gry.

Nowość: Puchar Luxe (30-31 marca) z pulą nagród w wysokości 100 000 USD!

  • Tryb gry w parach
  • Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko gracze, którzy jeszcze przed rozpoczęciem wydarzenia awansowali do ligi profesjonalnej w trybie Areny.
  • Pula nagród zostanie rozdzielona między wszystkie regiony. Więcej informacji i oficjalne zasady ogłosimy jeszcze w tym tygodniu.
  • Format:
  • 30 marca – runda 1.: wszyscy uprawnieni gracze
  • 31 marca – runda 2.: 3000 najlepszych graczy rundy pierwszej

Wydajność

  • Naprawiono błąd powodujący w warunkach pogorszonej wydajności serwera niepożądane efekty u klienta gry, np. niepotrzebne poprawki ruchu.
  • Naprawiono rzadki błąd powodujący zawieszanie się serwera.
  • Dokonano drobnych poprawek wydajności serwerów dotyczących Kulojazdu.
  • Zaktualizowano budżety animacji w celu poprawienia wydajności przy wyższych poziomach skalowania.
  • Poprawiono wydajność przesyłu danych na konsoli PS4. Zmniejszy to częstotliwość opóźnionego wczytywania budowli.
  • Na wszystkich platformach poprawiono wydajność przesyłu danych podczas swobodnego spadku poprzez zmianę priorytetów wczytywanych danych.

Grafika i animacja

  • Poprawiono oświetlenie w Battle Royale.
    • Zwiększono kontrasty oświetlenia w zacienionych obszarach.
    • Poprawiono soczystość kolorów.
  • Naprawiono błąd powodujący w warunkach pogorszonej wydajności serwera niepożądane efekty u klienta gry, np. niepotrzebne poprawki ruchu.
  • Naprawiono rzadki błąd powodujący zawieszanie się serwera.
  • Dokonano drobnych poprawek wydajności serwerów dotyczących Kulojazdu.
  • Zaktualizowano budżety animacji w celu poprawienia wydajności przy wyższych poziomach skalowania.
  • Poprawiono wydajność przesyłu danych na konsoli PS4. Zmniejszy to częstotliwość opóźnionego wczytywania budowli.
  • Na wszystkich platformach poprawiono wydajność przesyłu danych podczas swobodnego spadku poprzez zmianę priorytetów wczytywanych danych.

Interfejs

  • Zmieniono wykres pingu w interfejsie usuwania błędów w sieci.
    • Dodano czerwone linie pionowe, oznaczające raport o utracie pakietów w danej klatce.
  • Dodano możliwość ustalenia, czy postawienie pingu podczas celowania ma od razu stawiać znacznik zagrożenia.
  • Na stronie karnetu bojowego przewijanie kółkiem myszki w dół przesunie zawartość w prawo, a przewijanie kółkiem do góry przesunie obrazki w lewo.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Dedykowane przyciski użycia obsługują teraz zmianę przez przytrzymanie.
  • Przycisk emotki teraz można przytrzymać, co powtórzy ostatnią emotkę.
  • Zaktualizowano ikony przycisków Kulojazdu.
  • Zaktualizowano ikonę baterii – teraz pokazuje ona, czy urządzenie jest ładowane. Ikona odświeża się co 2 sekundy.
  • Dodano przycisk przewijania w lewo do zmieniacza układu interfejsu.
  • Dodano interfejs komunikatów podnoszenia łupów.
    • Jest to część interfejsu monitorująca ilość podnoszonych zasobów i amunicji.
  • Statystyki połączenia sieciowego można teraz przesuwać za pomocą zmieniacza rozkładu interfejsu.
  • Włączono łączność oddziału i przyciski emotki w stanie powalenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here