Jeśli lubicie taktyczne strzelanki, jesteście fanami survivali i podobało się Wam Ghost Recon Wildlands, to kolejna produkcja Ubisoftu z pewnością przypadnie Wam do gustu.
Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint to rozgrywająca się w zróżnicowanym, nieprzyjaznym i tajemniczym otwartym świecie wojskowa strzelanka, w którą można będzie grać solo lub z maksymalnie trzema innymi osobami w trybie współpracy.
Akcja gry rozgrywa się na odizolowanym archipelagu Auroa położonym na Pacyfiku, pełnym zróżnicowanych biomów: od wysokich fiordów i zaśnieżonych szczytów po głębokie bagna oraz jeziora lawy. W związku z tym, że wszelki kontakt z Auroą i Skell Technology niedawno się urwał, dowództwo wysyła na wyspę swoich agentów – Duchy, ale ich helikopter zostaje zestrzelony.
Wiadomo, że wyspa trafiła w niepowołane ręce. Gracze będą musieli stawić czoła swoim najgroźniejszym jak dotąd przeciwnikom – Wilkom, śmiercionośnej jednostce będącej niegdyś częścią armii USA, teraz zaś działającej samodzielnie pod dowództwem twojego byłego towarzysza broni, pułkownika Cole’a D. Walkera, którego poznać mogliśmy w Operacji Oracle. Żołnierze ci są tak samo wyszkoleni i doświadczeni jak Duchy, a do tego mają do dyspozycji najbardziej zaawansowane drony bojowe na świecie.
I chociaż na pierwszy rzut oka rozgrywka w Ghost Recon Breakpoint przypomina tą znaną nam z Wildlands, to kolejna odsłona serii zaoferuje kilka nowych i unikalnych funkcji.
Zbyt dużo otrzymanych obrażeń wiązać się będzie z urazami postaci, które będą ją spowalniać i zmniejszać skuteczność w walce, a powrót do pełnej sprawności bojowej wymagać będzie dodatkowego nakładu czasu. Co ciekawe, to urazów będzie można nabawić się także podczas eksploracji poprzez upadek, czy też ześlizg po zbyt stromych zboczach.
Zamiast opatrywać w trakcie walki powalonego, wymagającego pomocy sojusznika, gracze mogą go przerzucić sobie przez ramię i wycofać się w bezpieczne miejsce, aby tam postawić go z powrotem na nogi.
Agenci zmuszeni będą do zakładania obozowisk, które służyć będą jako improwizowane schronienie, miejsce regeneracji i leczenia urazów, zmiany klasy (cztery oferowane na starcie) oraz ekwipunku swojej postaci.
Jeśli wolicie bardziej taktyczne podejście w strzelankach Ghost Recon, to ta produkcja zaoferuje Wam możliwość stopienia się z otoczeniem. Dzięki tej umiejętności, będzie można uniknąć wykrycia wykorzystując błoto, listowie, czy też śnieg.
Ghost Recon Breakpoint zaoferuje także graczom więcej pojazdów wojskowych, nowe typy przeciwników w postaci dronów – zarówno latających, jak i naziemnych, rozgałęzione opcje dialogowe podczas fabuły oraz łupy na różnych poziomach. Podobnie jak i w innych grach tego typu, także i tutaj będzie można znaleźć w świecie skrzynie wypełnione nowym ekwipunkiem oraz przedmiotami kosmetycznymi.
Na starcie gry do dyspozycji graczy oddana zostanie fabuła, a także tryby PvE oraz PvP w otwartym świecie. Po premierze twórcy planują wprowadzać kolejne rozszerzenia obejmujące między innymi rajdy.
Premiera zapowiedziana została na 4 października 2019, a już teraz Ghost Recon Breakpoint można zakupić w przedsprzedaży na PS4, Xbox One, Uplay i Epic Games Store.
WIldlands odrzuciło mnie masą powtarzalnych elementów rozgrywki. Pewnie dlatego, że grałem solo, w ekipie byłoby na pewno dużo ciekawiej ale jakoś wolałem zawsze sam wszystko robić, lecz Breakpoint zapowiada się znacznie ciekawiej, skarbonka już się zapełnia 😀 do października może uda się uzbierać. A tak poza tym to świetnie napisany artykuł.