… od Fan Faire, a nadal najbardziej gorącym tematem są MERCENARIES, czyli najemni NPC, którzy pojawią się w grze wraz z nowym dodatkiem.
Bardzo gorąca dyskusja na forum zakończyła się zamknięciem tematu przez moderatora. Ale pojawił się nowy temat, w którym jak na razie nie ma off-topic’ów przez co developerzy podzielili się częścią informacji na temat tych NPC’ów.
Przede wszystkim założeniem developerów jest, by najemnicy byli lepsi od gracza na follow i nic poza tym. Gracze przede wszystkim obawiają się tego, iż developerzy pozwolą na używanie jednocześnie więcej jak jednego najemnika na raz, co może zrujnować grę. Niektórzy mają ciekawe pomysły, na przykład, że najemnik mógłby zachowywać się jak prawdziwy gracz, czyli zbyt dużo śmierci oznacza, że mógłby on w złości opuścić grupę, bądź tez NPC lekarz mógłby popełniać błędy przy leczeniu…
A oto jakie założenia względem najemników, maja obecnie developerzy (może to się jeszcze zmienić):
- jeden najemnik na gracza,
- developerzy chcą dać nam możliwość przywołania dowolnego najemnika, bez konieczności wracania do miasta za każdym razem kiedy chcemy go zmienić,
- najemnicy będą dostosowywać się do naszego levelu, co ułatwi życie szczególnie podczas biegania na mentorze z maluchami,
- najemnicy mają być rozwiązaniem kiedy brakuje nam graczy do osiągniecia celu, przy czym najemnik będzie bardziej przypominał zwykłego peta niż postać gracza – zarówno pod kątem mechaniki, zdolności jak i efektywności,
- przywołany najemnik będzie normalnym członkiem Twojej grupy,
- najemni NPC z racji podobieństwa do petów, nie będą także wiedzieli, kiedy joustować, chować się czy też klikać coś w czasie walki, jeśli tego wymaga skrypt,
- klasy z petami (np. necro) będą mogły używać najemnika bez konieczności wyłączania swojego peta,
- nadal nie wiadomo czy używanie najemników będzie możliwe podczas rajdów,
- jeśli Twój pomocnik zginie w czasie walki, to ponowne przyzwanie będzie znów nas kosztować odpowiednią ilość pieniędzy,
- także pomiędzy śmiercią NPC’a, a możliwością ponownego przywołania, będzie wymuszone opóźnienie,
- nie będzie możliwości zmiany rodzaju najemnika w czasie walki,
- najemnicy będą zabierać % pieniędzy oraz xp z grupy – w końcu to najemnicy,
- na obecną chwilę, przewidziane jest, że będziemy mogli ubierać naszych najemników, ale tylko w rzeczy do wyglądu,
- rzeczy założone na najemnika nie będą attunowane, więc będziemy mogli je zabrać.
A gdybyście chcieli więcej informacjo o najnowszym dodatku do EQ2: Age of Destiny oraz o pozostałych grach SOE, to zapraszam na forum, gdzie umieściłam parę ciekawych filmów 🙂