Po kilkutygodniowym – nieco tajemniczym – opóźnieniu, we wtorek, 2 kwietnia, do New World w końcu zawita Sezon 5: Sezon Obrońcy.

Chociaż sezon ten związany jest z całkowitą przeróbką systemu walki (przepisano cały kod z tym związany) i dodaje wsparcie kontrolerów, to poza nowymi artefaktami i rajdem na 10-osób, nie wprowadza zbyt wiele nowości. Jednak i tak myślę, że znajdzie się w nim kilka zmian, które pozytywnie zaskoczą graczy.

Jak z pewnością gracze New World wiedzą, developerzy szykują się na czerwiec na wielką zapowiedź, jakich nowości możemy spodziewać się w drugiej połowie roku. To, że gra trafi w końcu na konsole, jest praktycznie pewne, ale poza tym mówi się także o:

  • Otwartej strefie PVP-Free-for-All, co oznacza iż każdy będzie walczył z każdym. Ma być w niej sporo pożądanych surowców, a do tego boss pojawiający się po zabiciu odpowiedniej ilości graczy.
  • Ekspedycje PvP na wiele grup z odradzającymi się bossami.
  • Nowa broń (i nie będą to sztylety)

Oczywiście są to obecnie tylko niepotwierdzone plotki, a jedna pewna rzecz o której wiemy, to ta, iż w tym roku nie będzie płatnego rozszerzenia.

No dobrze, to zerknijmy na nowości w Sezonie 5.

NOWE ARTEFAKTY W SEZON 5

Dodano trzy nowe bronie:

  • Włócznia Jad
    • Zatruty Grot: Atak ciężki wręcz jedną z broni powoduje zatrucie, które zadaje 20% obrażeń od broni przez 5 s.
    • Skąd: Arena Syreny
  • Topór dwuręczny Gniew Burzy
    • Impet: Udane ataki dają 3% premii do szybkości ruchu na 3 s. (Działa na obie bronie, kumuluje się do 10 razy).
    • Niekończący się piruet: Wir nie musi już trafiać w cele, aby kontynuować wirowanie, i może obrócić się nawet 12 razy.
    • Skąd: rajd Kuźnia Zimowej Runy
  • Siekierka Grzech
    • Skażenie: Negatywne efekty trwają 25% dłużej. (Działa na obie bronie).
    • Splugawienie: Zadaje 2% więcej obrażeń za każdy negatywny efekt (maks. 5).
    • Skąd: Kolos Memnon na Wielkim Murze

Dodano pięć nowych elementów pancerza:

  • Gniew natury – średni napierśnik
    • Błogosławieństwo natury: Nasączenie mocą wygasa natychmiast, ale postać zadaje 20% więcej obrażeń.
    • Skąd: Arena Zygorameta w Rajskim Gaju
  • Rękawice grawitacyjne Gilliego – ciężkie rękawice
    • Naładowanie: Za każdym razem, gdy postać odnosi obrażenia, zyskuje ładunek, która zwiększa obrażenia następnego ataku o 3%. (Maksymalnie 10 ładunków).
    • Skąd: Arena Obrońcy w Wieczny Staw
  • Żelazne serce – ciężkie spodnie
    • Niezachwiane fundamenty: Bez ciężkiego wyposażenia postać zyskuje 20% do maksymalnego zdrowia.
    • Skąd: Ścieżka PvP
  • Buty Kreda – lekkie obuwie
    • Zasadzka: Zadawaj 15% więcej obrażeń i otrzymaj premię 25% do szansy na trafienie krytyczne, gdy nie trafiono żadnego celu przez ostatnie 20 s.
    • Skąd: Przepustka sezonowa, poziom 20
  • Feniks – amulet
    • Gdy otrzymasz śmiertelne obrażenia, unikniesz śmierci i odzyskasz 100% maksymalnego zdrowia. Następnie otrzymasz efekt Zemsty, który zmniejszy leczenie o 200% i sprawia, że otrzymuje się obrażenia równe 20% maksymalnego zdrowia co sekundę aż do śmierci lub zabójstwa. (Czas odnowienia: 180 s).
    • Skąd: Przepustka sezonowa, poziom 80

NOWY RAJD: KUŹNIA ZIMOWEJ RUNY

Nowa próba na maksymalnie 10 osób na minimum 65 poziomie, z falami coraz mocniejszych przeciwników i zagadkami.

Niestety, nagrody będzie można otrzymać tylko 2 x na tydzień…

ZMIENIONY SYSTEM WALKI I ANIMACJI

System walki i animacji w New World został przepisany i zmodernizowany, tak aby zwiększyć wydajność na obszarach o dużym ruchu i z dużą liczbą graczy, takich jak wojny i napad na posterunek. Nowy system ułatwi developerom także ulepszanie walki w kolejnych aktualizacjach.

ZMIANY W PROFESJI GOTOWANIE

Zapowiedziane przez developerów zmiany w systemie gotowania wzbudziły sporo kontrowersji, ale wydaje mi się, iż jest to coś, czego potrzebujemy.

By wędkarstwo znów stało się atrakcyjne, pożywienie wytwarzane z legendarnych ryb zostało ulepszone i obecnie otrzymamy z niego największą liczbę punktów atrybutu – 48.

Przepisy z Piaskobrzegów dają 40 punktów atrybutów, jednak czas ich trwania skrócono do 40 min. Dodatkowo wszystkie przepisy dające 40 punktów atrybutów będzie można używać już od poziomu postaci 45.

Przepisy z bananów (z rozszerzenia Powstanie Wściekłej Ziemi) będzie od teraz dawało 44 punktów atrybutów.

Posiłki z podzielonymi statystykami zostały usunięte o zamienione zostaną na ten związany z główną statystyką.

ZMIANY W WYPOSAŻENIU

Kolejna próba balansu negatywnych i pozytywnych aspektów pancerzy.

  • Lekkie wyposażenie
    • +15% do zadawanych obrażeń
    • +30% do wielkości leczenia
    • -15% do stabilności blokowania
    • +10% do czasu trwania efektów kontrolujących
  • Średnie wyposażenie (bazowe)
    • 0 do zadawanych obrażeń
    • 0 do leczenia
    • 0 do stabilności blokowania
    • 0 do trwania efektów kontrolujących
  • Ciężki pancerz
    • -15% do zadawanych obrażeń
    • -30% do leczenia
    • +15% do stabilności blokowania
    • -20% do czasu trwania efektów kontrolujących (uziemienie, oszołomienie, itd)

ZMIANY W PVP

Nagrody w ścieżce PvP zostały ulepszone z większą szansą na wystąpienie artefaktów i zmniejszoną ilością kul gipsowych. Poza tym dodano

  • więcej mrocznej materii,
  • modyfikatory do rzemiosła,
  • elementy do wytwarzania szkieł runicznych,
  • nowe przedmioty nazwane,
  • barwniki,
  • meble.

Jeśli chodzi i tryb Napad na Posterunek 20vs20, to osłabiono nieszczęsne drzwi i włączono możliwość użycia wierzchowców.

ULEPSZENIE JAKOŚCI ROZGRYWKI

  • Punkty spotęgowania można przydzielić do wybranej statystyki
  • Zmniejszono koszt zmiany atrybutów z 200g na 50g
  • Zwiększono górną granicę złota na 1.000.000
  • W końcu przerzucono węgiel drzewny do hutnictwa!
  • Powrót bossa rzucającego kapelusz Zbrojmistrza
  • Dodano „pity roll” na otrzymanie artefaktów – im dłużej nie dostajemy, tym mamy większą szansę, że wypadnie.
  • Zwiększono ilość questów na artefakty na 10
  • Przepisy z materii z niższego poziomu przerzucono z Klina na odpowiednie stoły rzemieślnicze.
  • 300 punktów premii do siły będzie mieć także zastosowanie do obrażeń zadawanych umiejętnościami dystansowymi.

FABUŁA GŁÓWNA

Uaktualniono i dodano zakończenie fabuły głównej związanej ze skażeniem i Isabellą z podstawowej wersji gry. Niestety, usunięto przy tym powtarzalną misję z katedry do Serca Burzy.

Poprzedni artykułWszystko co musicie wiedzieć o rozszerzeniu New World: Rise of the Angry Earth
Następny artykułAmazon ogłasza New World: Aeternum – i NIE jest to nowa gra