W Everquest 2 prócz wielkich zon otwartych, mamy wiele instancji zamkniętych, dostępnych dla jednej grupy bądź wielu. Wiele pytań od graczy brzmi: „gdzie teraz mam iść? co mam robić? co zwiedzić?”, więc dlatego dziś lista chyba wszystkich zon wraz z podpowiedziami,  którą znalazłam na forum SOE.

Zielony = Instancje łatwe i popularne, dobre miejsca na zbieranie doświadczenia, jak i AA;

Niebieski = zony średniej trudności;

Żółty = zony trudne do których ciężko znaleźć grupę, bądź są trudno dostępne;

Pomarańczowy = odpowiednie wyzwanie na odpowiedni level! To zony trudniejsze, ale warte tego naszego potu …

Czerwony = Najtrudniejsze z trudnych!!

A więc, instancje publiczne (tzn. że kilka grup jednocześnie może w nich przebywać) to:

  • Wailing Caves (Commonlandy level 11-19)
  • Blackburrow (Antonica level 13-20)
  • Fallen Gate (Commonlandy level 17-28 )
  • Stormhold (Antonica level 13-30)
  • Crushbone Keep (Greater Faydark level 19-35)
  • The Ruins of Varsoon (Thundering Steppes level 28-33)
  • Runnyeye (Enchanted Lands level 33-43)
  • Tower of the Drafling (Rivervale level 40-47)
  • The Obelisk of Lost Souls (Feerott level 43-50)
  • Permafrost (Everfrost level 47-55)
  • Solusek’s Eye (Lavastorm 47-55)
  • Klak’Anon (Steamfont 50-60)
  • Sanctum of the Scaleborn (Tenebrous Tangle level 63-70)
  • Palace of Awakening (Barren Sky level 66-70)
  • Mistmoore Catacombs (Loping Plains level 63-70)
  • Castle Mistmoore (Loping Plains level 67-80 –loot z T7)
  • Karnor’s Castle (Kylong Plains level 72-80)
  • Sebilis (Kunzar Jungle 74-80)
  • Chardok (Kylong Plains 76-80)

Instancje zamknięte (bez instancji z dodatku TSO)

  • The Nest of the Great Egg (Barren Sky level 63-70)
  • The Vaults of El Arad (Barren Sky level 66-70)
  • The Den of the Devourer (Bonemire level 63-70)
  • The Acadechism (Greater Faydark 63-70)
  • Blackscale Sepulcher (Bonemire 67-70)
  • The Halls of Fate (Bonemire 67-75) T7
  • The Obelisk of Blight (Lesser Faydark 66-70)
  • Crypt of Valdoon (Loping Plains 67-70)
  • The Court of Korocust (Chardok, 70-80)
  • The Crypt of Agony (Kunzar Jungle 72-80)
  • Vault of Eternal Sleep (Jarsath Wastes 74-80)
  • Maiden’s Chamber (Jarsath Wastes 77-80)
  • Chelsith (Jarsath Wastes 77-80)
  • Runnyeye 2 (Enchanted Lands 77-80 + epik x 2)

Desert of Flame (Sinking Sands oraz Pillars of Flame) ma 5 instancji na jedną grupę na levelach 50-60:

  • Scornfeather Roost
  • Hidden Cache
  • Vault of Dust
  • Cazel’s Mesa
  • Ancient’s Table

Następnie zony bądź ich część, które można uznać za coś w rodzaju instancji:

  • Splitpaw (Thundering Steppes – zona skalowana od 20 do 50 level’u)
  • Rivervale (Enchanted Lands 37-45)
  • The Temple of Cazic Thule (Feerott 44-50)
  • Clefts of Rujark (Sinking Sands 52-60)
  • City of Mist (Kunzar Jungle 76-80)

Zony z tzw. „scenariuszem”, czyli należy robić je w pewnej kolejności by móc przejść dalej:

  • The Tombs of Night / Crypt of Thaen (Nektulos 30-40)
  • Nektropos Castle (Nektulos 33-38)
  • Deathfyst Citadel (Zek 35-40)
  • Poet’s Palace (Pillars of Flame 57-60)
  • The Estate of Unrest (Butcherblock 67-70)
  • The Shard of Fear (Feerott 67-80 loot z T7)

Zony hybrydowe, czyli zawierające otwarte i zamknięte instancje:

  • Shimmering Citadel (publiczna) > Poet’s Palace (Pillars of Flame 57-60)
  • Living Tombs (publiczna) > Silent City (x2 / x4 zona rajdowa) (Sinking Sands 55-60)
  • Forgotten City (publiczna) > Nizara (bardzo trudna zona na grupę w której są epiki x2) (Mystic Lake 67-80)

Instancje z dodatku The Shadow Odyssey (stworzone na level 80):

Miragul’s Phylactery:  (Everfrost- skaluje się od levelu 50 do 80) 

  • Scion of Ice
  • The Anathema
  • The Crucible

Najena’s Tower: (Lavastorm – skaluje się od levelu 50 do 80) 

  • The Hollow
  • The Deep Forge

Befallen: (Commonlandy – skaluje się od levelu 50 do 80)

  • Cavern of the Afflicted
  • Halls of the Forsaken
  • Necrotic Asylum

Mistmoore: (Loping Plains – skaluje się od levelu 70 do 80)

  • Evernight Abbey
  • Mistmyr Manor
  • Ravenscale Repository

Pozostałości ludu z Sebilis: (Fens of Nathsar)

  • Veksar (pod wodą)
  • Nu’Roga ( w kopalniach goblinów)
  • Atrebe’s Laboratory: The Fabled City of Korsha – można dolecieć sokokarem z Omen’s Call (nie mylić z zoną rajdową The Temple of Korsha)

Guk: (Moors of Ykesha)

  • Halls of the Fallen / Upper Guk
  • Lower Corridors / Lower Guk
  • Ykesha’s Outer Stronghold

The Void:

  • Obelisk of Akzhul
  • Anchor of Bazzul
  • Palace of Ferzhul

A teraz zony z TSO z podziałem na trudność:

Łatwe:

  • Najena’s Tower: The Deep Forge
  • Mistmoore: Evernight Abbey
  • Befallen: Cavern of the Afflicted
  • Phylactery: Scion of Ice
  • Void: Obelisk of Akzhul

Średnie:

  • Fens: Nu’Roga
  • Mistmoore: Mistmyr Manor
  • Fens: Veksar
  • Phylactery: The Anathema
  • Najena’s Tower: The Hollow
  • Fens: Kurn’s Tower – Breaching The Void (GU53)

Średnio-trudne:

  • Guk: Halls of the Fallen
  • Befallen:  Halls of the Forsaken
  • Phylactery: The Crucible
  • Void: Anchor of Bazzul
  • Jarstah Waste: Emperor’s Atheneum (GU53)

Trudne:

  • Befallen: Necrotic Asylum
  • Mistmoore: Ravenscale Repository
  • Atrebe’s Laboratory: The Fabled City of Korsha
  • Guk: Lower Corridors

Bardzo trudne:

  • Void: Palace of Ferzhul
  • Guk: Ykesha’s Outer Stronghold

Mam nadzieję, że lista ta ułatwi wszystkim poszukiwanie przygód w świecie Norrath..

A na koniec rzut oka na Shard of Fear, gdzie z finalnego nameda wypada niepokonany do tej pory Choker, który znacznie zwiększa nasz damage:

httpv://www.youtube.com/watch?v=HH5aEyrllqs

Poprzedni artykułRasy versus klasy, czyli czy warto być barbarzyńskim magiem…
Następny artykułZagadkowe HO…
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Władca Smrodu

” A na koniec rzut oka na Shard of Fear, gdzie z finalnego nameda wypada niepokonany do tej pory Choker, który znacznie zwiększa nasz damage ”
Słowo „wypada” jest tu mocno przereklamowane … 🙂