Długo oczekiwane GU02 w Planetside 2 spodziewane jest w dniu dzisiejszym (sobota) i zgodnie z komunikatem serwery zostaną wyłączone o godzinie 13 czasu polskiego na 4 godziny (oczywiście może się to wydłużyć, bo to w końcu SOE).

Lista zmienianych rzeczy jest naprawdę imponująca, co z pewnością tłumaczy dlaczego patch ma ponad 4GB plików do ściągnięcia (można uruchomić launcher wcześniej, by ściągał pliki). Oto część z tych zmian:

Zmiany w punktach doświadczenia (XP) jakie dostajemy:

  • za zabicie gracza, który właśnie się odrodził i żył krócej jak 10 sekund i nie zarobił więcej jak 5XP – dostaniemy 25 XP (Spawn kill);
  • za zabicie gracza, który żył dłużej jak 10 sekund lub zarobił więcej jak 5 XP ale mniej jak 1000 XP – dostaniemy 100 XP (Normal kill);
  • za zabicie gracza, który zarobił więcej jak 1000 XP ale mniej jak 2000 XP – dostaniemy 150 XP(High Threat kill);
  • za zabicie gracza, który zarobił więcej jak równowartość 2000 XP lub więcej – dostaniemy 300 XP (Extreme Menance kill);
  • gdy gracz nie będąc w samolocie zadaje duże obrażenia samolotom – 20 XP;
  • zwiększono punkty XP za zniszczenie Sunderera;
  • bonus dla XP i surowców będzie teraz dodawany dla graczy frakcji w mniejszości za populację na danym kontynencie, a nie na serwerze;
  • naprawiono bug kiedy właściciel Sunderera z możliwością uzupełniania amunicji dla innych pojazdów (Ammo Dispenser) nie dostawał XP za zaopatrywanie innych graczy nie będących w drużynie.

Lokacje:

  • pokoje odrodzenia (Spawn Room) będą teraz łatwiejsze do obrony;
  • zmieniono wieże aby zmniejszyć możliwość „campowania” graczy po odrodzeniu;
  • dodano tunele z pokoi odrodzenia do centrum baz w Amp Stacjach i Tech Plantach. Tunele te dostępne są tylko dla żołnierzy broniącej danej bazy;
  • we wszystkich Amp Stacjach oraz Saurva i Andvari Bio Lab dodano jump pady dostępne tylko dla frakcji będącej w posiadaniu tychże  baz, dzięki temu porusznaie się po tych bazach będzie troszkę trudniejsze dla żołnierzy atakujących;
  • zmiana Warpgate – cotygodniowa rotacja dla wszystkich frakcji;
  • zmiany na lądowiskach w Bio Labach.

Dostrzeganie wroga (Spotting – Q):

  • nadmierne używanie Q bez widocznego celu spowoduje, że ponowne użycie naszej zdolność dostrzegania wroga będzie możliwe po określonym czasie (cooldown);
  • dostrzeganie wroga z odległości większej jak 30 metrów musi być teraz bardziej precyzyjne;
  • musimy być teraz bliżej wroga by móc zobaczyć jego nazwę.

Ulepszenia dla piechoty:

  • dodano krótką „nietykalność dla nowo odrodzonych graczy, która znika jeśli postać ruszy się lub wykona jakąkolwiek  inną czynność;
  • dodano „automatyczny bieg” dla piechoty – przycisk =, który może być zmieniony w naszych opcjach (keybinding settings);
  • Ctrl-F11 wyłączy widoczność naszej broni i ramion na naszym monitorze. Mając tę opcje włączoną nie można strzelać ani korzystać z terminali (przypomnienie: Ctrl-F10 wyłącza UI);
  • Cert punkty ulepszające paczki z amunicją będą teraz oddziaływały także na wieżyczki inżyniera (ACE Tool);
  • zmieniono niektóre bronie dla piechoty: pistolety VS, Shotguny, Jackhammer, TX2 Emperor, Underbarrel Grenade Launcher, granaty.

Zmiany w pojazdach:

Zmiany w „Hot Spot” i „Instant Action” (ten punkt znajduje się w oficjalnych notkach o GU02 w Zmianach UI, ale uważam, że jest to na tyle istotna zmiana iż należy o niej wspomnieć w osobnym paragrafie):

  • zmieniono zasady działania Hot Spotów, które są teraz bardziej zależne od precyzyjnych informacji dotyczących aktywności graczy w danym rejonie;
  • kolor przycisków „Hot Spot” zależny jest od koloru imperium, które jest w przewadze w danym rejonie;
  • „Instant Action przycisk zabierze nas teraz w miejsce dużej bitwy, gdzie jest duża ilość naszych sojuszników;
  • Hot Spot” to wizualna wskazówka na mapie gdzie obecnie toczy się walka, ale niekoniecznie muszą tam znajdować się nasi sojusznicy.

Zmiany w UI (jest ich tak dużo, że wspomnę tylko o kilku według mnie najważniejszych):

  • obok znaku Cert punktów na naszym UI dodano mały pasek pokazujący ile XP nam brakuje do kolejnego Cert punktu;
  • gracze mają teraz możliwość spersonalizowania kolorów frakcji (Settings – General);
  • bonusy do XP sa teraz widoczne na interfejsie użytkownika powyżej mini-mapy;
  • można teraz segregować członków za pomocą kolumn w interfejsie Outfitu;
  • nowe okno raportowania – wpisanie /report <nazwa> w czacie przywoła nowy ulepszony interfejs raportowania;
  • kliknięcie w czacie na nazwie gracza nawiasami [ ] przywoła nowe ulepszone menu z opcjami wysyłania wiadomości, dodania i usunięcia przyjaciela, dodania i usunięcia z drużyny i outfitu oraz raportowania;
  • można skopiować teks z czatu;
  • dodano listę graczy ignorowanych do strony Voice i Chat w naszym interfejsie uzytkownika;
  • dodatkowe oznaczenia graczy z danej drużyny i plutonu – liderzy mają gwiazdkę obok swojej nazwy, a członkowie drużyny zielone kółko z oznaczeniem drużyny;
  • zmieniono kolor drużyny Delta w plutonie na czarny (w końcu inny kolor!);
  • ekran postaci, leaderboard, strona statystyk oraz punktów zostały zmienione tak by pokazywać level żołnierza (Battle Rank) i zmniejszyć wagę statystyki K/D (Kill/Death);
  • zmieniono interfejs uzbrojenia (Loadout) dla postaci i pojazdów, m.in.: przycisk dodatków (Attachments) do danych broni powinien zawsze być widoczny na stronie wyposażenia, prócz tego będą widoczne wszystkie zakładki z ulepszeniami do danej broni/pojazdu bez względu na to czy gracz posiada już takowe czy jeszcze nie;
  • przesunięcie myszką w lewym górnym rogu czatu otworzy Menu czatu;
  • dodano sporo nowych dźwięków, między innymi do przycisków „Hot Spot” i „Redeploy„, odblokowywanych przedmiotów oraz medali;
  • naprawiono wiele dźwięków, np. unikalne dźwięki dla karabinów SMG
  • suwak „Render Distance” dodany do ustawień grafiki;
  • znaczna poprawa wydajności UI.

Nowe rzeczy w sklepie Depot:

A oprócz tego poprawiono wydajność oraz stabilność gry…

To teraz się zastawiam, skoro tyle rzeczy naprawili i ulepszyli, to co będzie zepsute? 😀

Przepraszam, jeśli zrobiłam jakiś błąd w tłumaczeniu i proszę o komentarz z wyjaśnieniem. Niestety jest to moja pierwsza w życiu gra typu „strzelanka” więc nie jestem obeznana z co niektórymi wyrażeniami. Dziękuje za wyrozumiałość… Jeśli ktoś chciałby przetłumaczyć, bądź wyjaśnić na forum zmiany techniczne wprowadzane w broniach, pojazdach i samolotach, to byłabym wdzięczna. Pewnie też bym się z nich co nieco nauczyła, co ułatwiłoby mi ewentualne tłumaczenia w przyszłości 😉

Poprzedni artykuł[EQ2] Cichaczem nadchodzi…
Następny artykuł[EQ2] Początek lutego…
5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Luteina

Rotacja jest! ;P i Vanguard’y dostają bufa, oraz mniej kampienia a więcej uczciwych opcji na gruby exp. Popieram zmiany „obiema rencoma”.

Psyborg

Fajnie, że chciało Ci się przetłumaczyć. Po swojemu jakoś przyjemniej się czyta. 🙂

Zmiany w naliczaniu XP i zmiany w konfiguracji UI to jest to. Często za cholerę nie wiem, czy mam strzelać, czy nie, czy terminal został shackowany, czy nie…itd.

Tylko dlaczego hamburgerojady zawsze muszą robić update w prime time dla EU?

Psyborg

Ano pamiętam. Może z PS2 też pójdą po rozum do głowy.

Patch już jest, ale mam transfer 100kB/s :/
Dzień wolny, człowiek by się odstresował, a tu tyle czekać każą. To nieludzkie.

Lda77

Pobrać to pobrało (4gb), jednak podłączyć się nadal nie można…