FNO, czyli Friday Night Ops to cykliczny piątkowy program prowadzony przez developerów Margaret „Luperza” Krohn oraz Jimmy „rage[ad]” Whisenhunt (dev odpowiedzialny za bronie). Jednakże we wczorajszym odcinku zobaczyliśmy Adama „Arclegger” Clegga, Level Designer w Planestide 2. Clegg jest developerem odpowiedzialnym miedzy innymi za projektowanie baz, na przykład Bio Lab na Hossin, o którym wspominałam parę dni temu.
W czasie trwania tego programu prowadzący pokazują nam nowe rzeczy, które testowane są na ich serwerze wewnętrznym, przeprowadzają wywiady z innymi osobami pracującymi przy Planetside 2 oraz przedstawiają jeden z wielu istniejących w grze Outfitów. FNO trwa zazwyczaj około trzech godzin, a więc tutaj znajdziecie jego podsumowanie z odnośnikami czasowymi, gdybyście chcieli dokładniej posłuchać o konkretnym temacie.
Program rozpoczął się od wywiadu z Chrisem Padenem, szefem testerów w Planestide 2 (0:06:30 – 0:22:30 ). Paden odpowiedział na wiele pytań zadanych mu przez graczy, np.: jak opisywać bugi, jakie były najbardziej irytujące bugi jakie mieli, czy są jakieś bugi, których nie potrafią do końca wytropić (są, wiedzą o takich ale nie mogą znaleźć przyczyny).
Następnie przedstawiono Outfit TR – The HoneyBadgers z Matherson (0:24:50 – 1:30:00)
No i w końcu ta część, która mnie osobiście najbardziej interesuje – Nowości.
FNO dostało pozowlenie od szefostwa na zaprezentowanie graczom nowego terenu treningowego, który to zobaczymy w GU04 – VR Training (Virtual Reality Training). Niestety, ale kilka minut przed rozpoczęciem programu serwer wewnętrzny z ostatnia wersją tego terenu wysiadł i mimo usilnych prób przywrócenia go do życia, nie dano rady. Dlatego też, aby nie zawieść graczy pokazano nam wersję sprzed kilku dni, która trochę się różni, ale mogliśmy zobaczyć ogólne założenia i zasady tam panujące. Prezentacji zony dokonał developer, który był za nią odpowiedzialny – David „Malorn” Bennett (1:36:45 – 2:12:00).
Więc od początku i przypominam, że to co zostało zaprezentowane graczom jest ciągle w fazie testów, więc wersja ostateczna może ulec zmianie.
Aby dostać się do VR Training, należy użyć w naszym Warpgate dokładnie tej samej konsoli jaką używamy aby zmienić kontynent i wybrać opcję VR Training (od 1:43:00).
VR Training to teren wielkości 2 x 2 km więc nie jest taka mała, jeśli porównamy ją do map kontynetów, które mają rozmiar 8 x 8 km. W zaprezentowanej nam wersji widzieliśmy niebo, podczas gdy obecnie jest to już siatka, tak aby przypominać nam, że nie jesteśmy na otwartym kontynencie. Teren VR jest specyficzne dla każdej frakcji, a więc nie zobaczymy tam żołnierzy wrogiej frakcji… no może prócz manekinów na których możemy ćwiczyć nasze strzelanie.
Będąc w tej zonie nie dostajemy punktów doświadczenia (XP), ani Cert punktów czy też medali za zabicie wroga.
Po przezonowaniu znajdziemy się w wielkiej bazie, trochę podobnej do bazy w naszym Warpgate, gdzie będziemy mieć wszystkie dostępne konsole. W VR Training będziemy miec dostępne WSZYSTKIE bronie i wszystkie możliwe ulepszenia. Będziemy mogli przetestować sobie każdą kombinację. Testowanie broni w VR Training nie będzie miało wpływu na 30 minutowe testowanie broni we właściwych walkach, do jakich mamy dostęp w tej chwili. A więc spokojnie będzie można przetestować broń w VR Training ze wszystkimi ulepszeniami, po czym udać się na któryś z kontynentów i potestować jeszcze raz na żołnierzach wrogiej frakcji.
Zarówno w samej bazie, jak i na okolicznym terenie znajdziemy mnóstwo wrogich celów do niszczenia z prawdziwymi statystykami. Zgodnie z informacja podana przez Benetta, wszystkie manekiny żołnierzy domyślnie wyposażone są Nanowave Armor level 5. Podejrzewam, że podobnie będzie z innymi pojazdami przeznaczonymi na nasze cele treningowe, które być może będą miały na sobie maksymalne ulepszenia.
Zaraz przy konsolach z bronią, znajdują się strzelnice treningowe (obecnie jest ich 3, być może dodana zostanie jeszcze jedna), na których pojawiają się i znikają manekiny różnych frakcji na których możemy ćwiczyć nasze umiejętności.
Strzelnica ma długość 50 metrów i tam gdzie obecnie widzimy niebieskie ściany, będzie wyznacznik odległości. Na strzelnicy pojawiają się również manekiny reprezentujące żołnierzy naszej frakcji i tak samo jak i w normalnej walce, gdy do nich strzelimy dostaniemy ostrzeżenie.
Jeśli chodzi o strzelanie do innych żołnierzy z naszej frakcji przebywających obecnie na na tym terenie treningowym, to nie będziemy mogli nikogo zabić, ale ostrzeżenia będą działać.
Prócz broni przetestować będziemy mogli wszystkie pojazdy i samoloty z dostępnymi broniami oraz ulepszeniami, i to bez konieczności płacenia za nie surowcami. Jeśli zniszczymy nasz pojazd, nie będziemy musieli czekać, tylko możemy go ponownie przywołać.
W VR Training gracze znajdą małe placówki, wieżę, różnego rodzaju formacje skalne, mosty, wszytko co może nam być pomocne w nauce prowadzenia pojazdów jak i latania.
W VR Training przetestowac będziemy mogli wszelkie zdolności dostępne dla naszej postaci, czyli na przykład Jump Packi, ale… Domyślnie zdolności będą ustawione na maksymalny poziom, a więc nie będziemy mogli przetestować różnic jakie są pomiędzy poziomami ulepszenia.
Ale to nie koniec dobroci i nowości jakie zobaczyliśmy… Latając Scythe, Benett zabił się niechcąco i dzięki temu mogliśmy zobaczyć jak będzie wyglądać nasz nowy ekran odrodzenia. Niestety FNO nie dostało pozwolenia na pokazanie zmian, więc mam nadzieję, że Maggie nie będzie mieć problemów z tego powodu…
Oczywiście nie jest to jeszcze wersja ostateczna, ale jak widać zmiana będzie olbrzymia.
I taka mała ciekawostka, która z pewnością zadowoli tych co lubią jeździć i ścigać się na pojazdach Flash… Przypatrzcie się powyższemu screenshotowi, na którym widać mapę VR Training. Widzicie wąska drogę prowadzącą dookoła mapy, którą gdzieniegdzie zaznaczyłam żółtym kolorem? To „Quad Track” czyli droga stworzona specjalnie dla Flashy, po której będzie można się ścigać i testować swoje umiejętności. Znajdziecie na tej trasie również przeszkody, przez które trzeba będzie przeskoczyć (1:56:10)…
Kolejna nowość – klawisz przypisany do przycisku Redeploy. Obecnie jeśli chcemy użyć przycisku Redeploy to musimy otworzyć mapę. Od GU04 domyślnym przyciskiem będzie Delete.
(Ten napis UIPressKeyToCancel – to bug, którego nie powinno być.)
Oto czego nie zobaczymy w VR Training przynajmniej na początku:
- ruchomych celów;
- nie będziemy mogli zabijać innych graczy;
- nie zobaczymy celi w powietrzu bo obecnie jest to niemożliwe,
- na razie nie będzie można przymierzać kamuflaży.
Z czasem przewidziane jest dodanie specjalnego wprowadzenia dla nowych graczy, ale na obecna chwilę nie będą się oni tam pojawiać automatycznie po stworzeniu postaci.
No i jak Wam się podobają te nowości?
P.S. Tutaj znajdziecie screenshoty z najnowszej wersji VR Training, zaprezentowane przez Maggie kilka dni później.
No dobra… jestem rozczarowana, że jeszcze nikt nie skomentował nowego terenu treningowego oraz … trasy dla quadów! A myślałam, że trasa ta wzbudzi ogólny entuzjazm i planowanie wyścigów…
Lancer – jedyna rzecz która z ostatnich dni mnie interesuje 🙂
Trasa dla Flashy? W bezpiecznej strefie…. łeeee…. Może dla innych frakcji takie bezpieczne rozwiązania są dobre.
NC ściga się wśród pocisków i wybuchów. Nie każdy ma to szczęście dotrzeć do mety. I to jest Hardcore! Ale rozumiem, że jedni lubią offroad a drudzy parki i alejki…
A tak serio to może być fajnie jak zrobią jakieś hopki, rowy z wodą itp. Będziemy robić czasówki, ghosty a nawet sztafety. Wyścigi między frakcjami? To by było coś.
Co do reszty, pogramy, popatrzymy. Mnie podoba się całkowicie darmowe testowanie sprzętu. Strzelnica jest fajnym pomysłem. No i może nauczę się latać w stopniu zasadniczym…
nadal oplakuje prowlera xd taki żarcik co do strefy trochę ma to sens a trochę nie bo mogli zwiększyć czas testu do 1h i dać nam opcje w tym czasie wybrania ustawień co by dało nam szanse przetestowania broni w boju ^^ ale i tak plus za tą strefę będzie można sobie postrzelać bez ograniczeń 😀 ale nic przy tym nie mając