Długo oczekiwane GU02 w Planetside 2 spodziewane jest w dniu dzisiejszym (sobota) i zgodnie z komunikatem serwery zostaną wyłączone o godzinie 13 czasu polskiego na 4 godziny (oczywiście może się to wydłużyć, bo to w końcu SOE).
Lista zmienianych rzeczy jest naprawdę imponująca, co z pewnością tłumaczy dlaczego patch ma ponad 4GB plików do ściągnięcia (można uruchomić launcher wcześniej, by ściągał pliki). Oto część z tych zmian:
– Zmiany w punktach doświadczenia (XP) jakie dostajemy:
- za zabicie gracza, który właśnie się odrodził i żył krócej jak 10 sekund i nie zarobił więcej jak 5XP – dostaniemy 25 XP (Spawn kill);
- za zabicie gracza, który żył dłużej jak 10 sekund lub zarobił więcej jak 5 XP ale mniej jak 1000 XP – dostaniemy 100 XP (Normal kill);
- za zabicie gracza, który zarobił więcej jak 1000 XP ale mniej jak 2000 XP – dostaniemy 150 XP(High Threat kill);
- za zabicie gracza, który zarobił więcej jak równowartość 2000 XP lub więcej – dostaniemy 300 XP (Extreme Menance kill);
- gdy gracz nie będąc w samolocie zadaje duże obrażenia samolotom – 20 XP;
- zwiększono punkty XP za zniszczenie Sunderera;
- bonus dla XP i surowców będzie teraz dodawany dla graczy frakcji w mniejszości za populację na danym kontynencie, a nie na serwerze;
- naprawiono bug kiedy właściciel Sunderera z możliwością uzupełniania amunicji dla innych pojazdów (Ammo Dispenser) nie dostawał XP za zaopatrywanie innych graczy nie będących w drużynie.
– Lokacje:
- pokoje odrodzenia (Spawn Room) będą teraz łatwiejsze do obrony;
- zmieniono wieże aby zmniejszyć możliwość „campowania” graczy po odrodzeniu;
- dodano tunele z pokoi odrodzenia do centrum baz w Amp Stacjach i Tech Plantach. Tunele te dostępne są tylko dla żołnierzy broniącej danej bazy;
- we wszystkich Amp Stacjach oraz Saurva i Andvari Bio Lab dodano jump pady dostępne tylko dla frakcji będącej w posiadaniu tychże baz, dzięki temu porusznaie się po tych bazach będzie troszkę trudniejsze dla żołnierzy atakujących;
- zmiana Warpgate – cotygodniowa rotacja dla wszystkich frakcji;
- zmiany na lądowiskach w Bio Labach.
– Dostrzeganie wroga (Spotting – Q):
- nadmierne używanie Q bez widocznego celu spowoduje, że ponowne użycie naszej zdolność dostrzegania wroga będzie możliwe po określonym czasie (cooldown);
- dostrzeganie wroga z odległości większej jak 30 metrów musi być teraz bardziej precyzyjne;
- musimy być teraz bliżej wroga by móc zobaczyć jego nazwę.
– Ulepszenia dla piechoty:
- dodano krótką „nietykalność„ dla nowo odrodzonych graczy, która znika jeśli postać ruszy się lub wykona jakąkolwiek inną czynność;
- dodano „automatyczny bieg” dla piechoty – przycisk =, który może być zmieniony w naszych opcjach (keybinding settings);
- Ctrl-F11 wyłączy widoczność naszej broni i ramion na naszym monitorze. Mając tę opcje włączoną nie można strzelać ani korzystać z terminali (przypomnienie: Ctrl-F10 wyłącza UI);
- Cert punkty ulepszające paczki z amunicją będą teraz oddziaływały także na wieżyczki inżyniera (ACE Tool);
- zmieniono niektóre bronie dla piechoty: pistolety VS, Shotguny, Jackhammer, TX2 Emperor, Underbarrel Grenade Launcher, granaty.
– Zmiany w pojazdach:
- gracze w pojazdach nie mogą przejmować punktów kontrolnych (A,B,C, itd);
- zoptymalizowano ruch wieżyczek w pojazdach za pomocą myszki (być może gracze będą musieli dopasować suwak czułości);
- zmieniono poślizg dla pojazdów naziemnych (?), jednakże maksymalne przechylnie (podjazd pod szczyt górki?) nadal może powodować przesuwanie się pojazdów;
połączenie ataku oraz szybkości dla Magriderów nie ułatwia już im wspinania się pod górę(wycofano się z tej zmiany);- zmiany w niektórych broniach dla samolotów ESF (Empire Specific Fighters): działka obrotowe (na forum PS2 znajdziecie dokładne dane dotyczące tychże zmian), Reaver M20 Mustang, Saron Laser Cannon;
- zmiany dla czołgów frakcyjnych MBT (Main Battle Tank) oraz niektórych dział;
– Zmiany w „Hot Spot” i „Instant Action” (ten punkt znajduje się w oficjalnych notkach o GU02 w Zmianach UI, ale uważam, że jest to na tyle istotna zmiana iż należy o niej wspomnieć w osobnym paragrafie):
- zmieniono zasady działania Hot Spotów, które są teraz bardziej zależne od precyzyjnych informacji dotyczących aktywności graczy w danym rejonie;
- kolor przycisków „Hot Spot” zależny jest od koloru imperium, które jest w przewadze w danym rejonie;
- „Instant Action„ przycisk zabierze nas teraz w miejsce dużej bitwy, gdzie jest duża ilość naszych sojuszników;
- „Hot Spot” to wizualna wskazówka na mapie gdzie obecnie toczy się walka, ale niekoniecznie muszą tam znajdować się nasi sojusznicy.
– Zmiany w UI (jest ich tak dużo, że wspomnę tylko o kilku według mnie najważniejszych):
- obok znaku Cert punktów na naszym UI dodano mały pasek pokazujący ile XP nam brakuje do kolejnego Cert punktu;
- gracze mają teraz możliwość spersonalizowania kolorów frakcji (Settings – General);
- bonusy do XP sa teraz widoczne na interfejsie użytkownika powyżej mini-mapy;
- można teraz segregować członków za pomocą kolumn w interfejsie Outfitu;
- nowe okno raportowania – wpisanie /report <nazwa> w czacie przywoła nowy ulepszony interfejs raportowania;
- kliknięcie w czacie na nazwie gracza nawiasami [ ] przywoła nowe ulepszone menu z opcjami wysyłania wiadomości, dodania i usunięcia przyjaciela, dodania i usunięcia z drużyny i outfitu oraz raportowania;
- można skopiować teks z czatu;
- dodano listę graczy ignorowanych do strony Voice i Chat w naszym interfejsie uzytkownika;
- dodatkowe oznaczenia graczy z danej drużyny i plutonu – liderzy mają gwiazdkę obok swojej nazwy, a członkowie drużyny zielone kółko z oznaczeniem drużyny;
- zmieniono kolor drużyny Delta w plutonie na czarny (w końcu inny kolor!);
- ekran postaci, leaderboard, strona statystyk oraz punktów zostały zmienione tak by pokazywać level żołnierza (Battle Rank) i zmniejszyć wagę statystyki K/D (Kill/Death);
- zmieniono interfejs uzbrojenia (Loadout) dla postaci i pojazdów, m.in.: przycisk dodatków (Attachments) do danych broni powinien zawsze być widoczny na stronie wyposażenia, prócz tego będą widoczne wszystkie zakładki z ulepszeniami do danej broni/pojazdu bez względu na to czy gracz posiada już takowe czy jeszcze nie;
- przesunięcie myszką w lewym górnym rogu czatu otworzy Menu czatu;
- dodano sporo nowych dźwięków, między innymi do przycisków „Hot Spot” i „Redeploy„, odblokowywanych przedmiotów oraz medali;
- naprawiono wiele dźwięków, np. unikalne dźwięki dla karabinów SMG
- suwak „Render Distance” dodany do ustawień grafiki;
- znaczna poprawa wydajności UI.
– Nowe rzeczy w sklepie Depot:
- nowe „klasyczne” Decale;
- nowe kontynentalne Camo;
- nowe bronie dla każdej z frakcji (SMG):
– TR: SMG-46 Armistice
– VS: Eridani SX5
– NC: AF-4 Cyclone
A oprócz tego poprawiono wydajność oraz stabilność gry…
To teraz się zastawiam, skoro tyle rzeczy naprawili i ulepszyli, to co będzie zepsute? 😀
Przepraszam, jeśli zrobiłam jakiś błąd w tłumaczeniu i proszę o komentarz z wyjaśnieniem. Niestety jest to moja pierwsza w życiu gra typu „strzelanka” więc nie jestem obeznana z co niektórymi wyrażeniami. Dziękuje za wyrozumiałość… Jeśli ktoś chciałby przetłumaczyć, bądź wyjaśnić na forum zmiany techniczne wprowadzane w broniach, pojazdach i samolotach, to byłabym wdzięczna. Pewnie też bym się z nich co nieco nauczyła, co ułatwiłoby mi ewentualne tłumaczenia w przyszłości 😉
Rotacja jest! ;P i Vanguard’y dostają bufa, oraz mniej kampienia a więcej uczciwych opcji na gruby exp. Popieram zmiany „obiema rencoma”.
Fajnie, że chciało Ci się przetłumaczyć. Po swojemu jakoś przyjemniej się czyta. 🙂
Zmiany w naliczaniu XP i zmiany w konfiguracji UI to jest to. Często za cholerę nie wiem, czy mam strzelać, czy nie, czy terminal został shackowany, czy nie…itd.
Tylko dlaczego hamburgerojady zawsze muszą robić update w prime time dla EU?
Tak było przez kilka lat dla Everquest 2, później to rozdzielili, i teraz serwery europejskie dostają update następnego dnia wcześnie rano. Mam nadzieję, że z czasem zmienia to także w Planetside 2 😉
Ano pamiętam. Może z PS2 też pójdą po rozum do głowy.
Patch już jest, ale mam transfer 100kB/s :/
Dzień wolny, człowiek by się odstresował, a tu tyle czekać każą. To nieludzkie.
Pobrać to pobrało (4gb), jednak podłączyć się nadal nie można…