Ostatni tydzień był dość burzliwym okresem w PlanetSide 2 głównie ze względu na niewypał związany z implantami, które to teraz są ujęte we wrześniowych planach developerów. Prawdopodobnie aby odwrócić uwagę od Implantów developerzy przedstawili swoje plany związane z blokada kontynentów oraz zmianami w surowcach. Pamiętacie mapkę połączeń pomiędzy kontynentami jaką zrobiłam na początku lipca?
Okazuje się, że nie pomyliłam w swoich rozważaniach i zgadywaniach na temat blokad kontynentów i połączeń pomiędzy nimi. Oto mapa przedstawiona w dniu wczorajszym przez ekipę Planetside 2:
Indar, Esamir oraz Amerish jako kontynenty domowe każdego z Imperium, gdzie będzie można zająć dwa Warpgate oraz Hossin, kontynent, który będzie można w całości opanować poprzez zajęcie trzech Warpgate. A do tego wyspy bitewne, które również będzie można w całości zdobyć.
To na razie tyle jeśli chodzi o blokady kontynentów, które przewidziane są obecnie w RoadMap na listopad. Czyżby listopad był także miesiącem kiedy zobaczymy w końcu Hossin?
Poza przedstawieniem wizji dotyczącej blokady kontynentów, developerzy przedstawili także plany związane z surowcami oraz sposobem ich funkcjonowania:
– Surowce zostaną połączone w jedną walutę oraz czas do następnego przywołania pojazdu zostanie zlikwidowany (acquisition timer);
– Miejsce na rzeczy konsumpcyjne dla piechoty (chyba chodzi inventory w ilości 40 szt. na granaty, miny, itd) zostanie usunięte i forma zostanie zmieniona na „płacisz jak użyjesz”, czyli nie masz surowców nie możesz postawić miny;
– Bazy będą uzupełniać surowce u graczy znajdujących się na ich terenie:
- bazy będą mieć odpowiedni poziom surowców, który będzie się opróżniał w zależności od tego ilu graczy z frakcji, która posiada bazę znajduje się na jej terenie i jak dużo surowców zużywają;
- dodana zostanie pasywna regeneracja surowców tak aby odbudować surowce gdy nie toczą się żadne walki na terenie bazy oraz aby starczyło to na pokrycie zapotrzebowania w czasie małych potyczek;
- baza, która ma w pełni naładowany poziom surowców będzie dostarczała ich więcej graczom niż taka, gdzie poziom surowców jest niski;
- im więcej graczy pobiera surowce z danej bazy tym szybciej obniża się ich poziom, aż do całkowitego opróżnienia zasobów;
– Dodane zostaną Auraxium Kryształy oraz Kopalnie jako źródło surowców:
- są to miejsca gdzie będzie można uzupełniać surowce;
- pojazdy wyposażone w odpowiedni sprzęt będą mogły załadować surowce i przetransportować je do baz aby ręcznie uzupełnić zapas;
Kiedy poziom surowców w bazie spadnie do zera, gracze z frakcji, która jest w posiadaniu bazy nie będą w stanie zarabiać surowców o ile znajdują się w pobliżu tejże bazy. To pozwoli atakującej armii na odcięcie bazy od surowców, o ile będą w stanie także powstrzymać pojazdy dostarczające surowce do bazy.
Ten plan to nic innego jak system surowców w PlanetSide 1 z tym że tam był jeden specjalistyczny pojazd, który mógł dostarczać surowce do baz zwany w skrócie ANT, podczas gdy w Planetside 2 myślę, że będziemy mieć dodaną linię certyfikacyjną dla pojazdów Sunderer, Harasser i być może Flash. Oczywiście są to tylko moje przypuszczenia…
P.S. Pamiętajcie, że jeśli posiadacie konto na Facebook, to możecie być na bieżąco z wiadomościami z bloga. Wystarczy polubić stronę Babagra.pl na Facebook.
Nie grałem w Planetside 1, więc nie wiem, ale mam nadzieję, że dowożenie surowców będzie nagradzane odpowiednią ilością expa…
Na pewno będzie za to XP 🙂
http://www.pl13.pl/thread-277.html prosze pojazdy z planetside 1
czegoś takiego właśnie brakowało w tej grze z niecierpliwością czekam na to a te kryształy od początku było wiadomo jakie jest ich przeznaczenie sam też nie grałem w PS 1 ale pomysł bardzo dobry. Zastanawia mnie jedna rzecz czy tam gdzie są kryształy nie będą w pobliżu kopalnie które będą je wydobywać pamiętam 1 trailer do planetside 2, była tam przedstawiona walka o taki dość podobny obiekt przypominający rafinerie
Ja mam tylko nadzieję, że Ani Sunderer, ani Harrasser, Ani Flash nie będą służyły do dowożenia surowców. Do tego powinien być zupełnie osobny pojazd moim zdaniem. Najlepiej coś w rodzaju tych kombajnów co były w serii Command and Conquer chociażby. Duży ciężki i pwoolny pojazd, z jednym działkiem dla ochrony i tyle. Poza tym wszystko to brzmi dość interesująco 😀
Tak, i ktoś cię chronosferą przeteleportuje poza mapę 😀
A co do usunięcia timera: czyli nie będzie nic w stylu „dupek rozjebał mi czołg, bo mnie zgniótł o ścianę i muszę czekać 10 minut na kolejny”? A co z certami, które władowaliśmy w nie?