Trzeba powiedzieć, że minęło zaledwie parę dni kiedy rozpoczął się rok 2014, a na forum PlanetSide 2 sporo się dzieje. Kevmo, jeden z developerów odpowiedzialnych za prace nad zmianami w rozgrywce ESF, podzielił się z graczami informacjami o planowanych zmianach.

ESF w Planetside 2 baner

Oto pokrótce co zostało już zmienione w ESF od momentu premiery PlanetSide 2:

Co pozostało jeszcze do zrobienia? Poniżej lista rzeczy nad którą pracują developerzy. Niektóre zmiany są takie jak były zaplanowane, inne zostały skorygowane.

  • Stworzenie lepszej rozgrywki w walkach powietrznych (A2A) – ogólnym celem jest stworzenie jeszcze lepszej rozgrywki w powietrzu, począwszy od ESF. Na podstawie komentarzy graczy dokonanych zostanie wiele zmian począwszy od pomocy nowym graczom aż do stworzenie wyraźniejszych roli dla ESF. Zmiany w zbiornikach paliwa oraz nowe bronie są przeznaczone aby nadać większej przejrzystości w wyborach dla ESF. Po ESF przyjdzie czas na podobne zmiany w Liberatorze i Galaxy.
  • Certyfikacja zbiorników paliwa – ta zmiana dopiero zostanie wprowadzona, ale zamiast zwiększać maksymalna szybkość, przyspieszać ona będzie regenerację oraz pojemność zbiorników.
  • Zmiany w dopalaczach – w związku ze zmianami w certyfikacji zbiorników paliwa, developerzy wprowadza również kilka zmian w dopalaczach. Regeneracja zostanie obniżona o około 15%, a więc wydłużona o ok. 2 sec – pierwsza ranga w certyfikacji neguje ta zmianą. Aktywowanie dopalaczy w trakcie unoszenia się (hover) będzie mieć większy początkowy koszt paliwa niż włączenie ich w trakcie lotu – koszt ten będzie jednorazowy w momencie włączenie i będzie on równowartością zużywanego paliwa przez 0,5 sek.
  • Wyświetlanie śledzącego pocisku na mini-mapie – ta zmiana jest w planach. Bedzie to mały czerwony punkt widoczny na mini-mapie i widoczny dla namierzanego pilota dla każdego pocisku jaki został w niego wystrzelony. developerzy pracują również nad wyświetlaniem szczegółów dotyczących tychże pocisków, np. jaki jest to rodzaj pocisku i ilu wrogów próbuje namierzyć danego pilota.
  • Działka Locust – developerzy zmienili je aby były działami nosowymi z większym magazynkiem, ale zadające mniej obrażeń.
  • Rakiety Coyote – nadal będą rakietami o zadającymi niskie obrażenia, ale developerzy pracują nad innym stylem ich namierzania. Zamiast namierzania będą one podążać za ciepłem (heat-seeking) i namierzą samolot jeśli przeleci w ich okolicy. W planach maja one być dodatkiem do działek nosowych krótkiego zasięgu.
  • Mass Drivers – developerzy wstrzymują się z pracami nad tymi brońmi, ze względu na pewne obawy techniczne i balansowe.

ESF_Mass Drivers

  • Pociski naprowadzane (guided missile) – zamiast Mass Drivers, developerzy są w trakcie prac nad pociskami naprowadzanymi. Te pociski działać będa jak obecne pociski A2A, ale wymagać aby pilot zachował swój cel w celowniku aż trafią. Będą one również zdolne do namierzania celi naziemnych. Pociski te będą zadawać większe obrażenia niż rocket pods ale maja kilka minusów: nie mogą być wykorzystane przeciwko piechocie, działają na nie race i stealth, nie mogą być wystrzelone od razu ponieważ wymagają wpierw namierzenia.
  • Engagement Radar – nowa linia certyfikacji dla slotu Utility lub Defense. Ten radar powoduje, że pewna ilość przeciwników zostanie oznaczona na HUD przez co będzie łatwiejsza do wytropienia po ucieczce. Główna intencją tej linii certyfikacji jest pomoc nowym pilotom w orientowaniu się w powietrzu. Koszt tej certyfikacji będzie niski. Na obecna chwilę developerzy zastanawiaja się, czy cele z aktywnym Stealth powinny wyświetlać się na tym radarze.
  • Pociski A2A – Zmiany pocisków w czasie PU02 nie były zamierzone i zostaną naprawione.

No i co wy myślicie o tych zmianach? Uwagami możecie podzielić się w komentarzach na blogu lub też na naszym zupełnie nowym forum 🙂