Pamiętacie zapowiedzi Smedleya o tym, iż mapa w H1Z1 będzie mieć rozmiar 128km na 128km? No cóż, możecie o tym zapomnieć…

We wczorajszym liście producenta H1Z1, Steve George ujawnił, iż developerzy zmieniają swoje podejście względem planów rozwojowych tej gry, włączając w to mapę.

Devin Lafonteine w swoim poście zamieszczonym na Reddit wyjaśnia czego gracze nie zobaczą i jak zmieni się przyszła mapa H1Z1, zwana w skrócie Z2.

Chciałbym rozpocząć ten wyjaśniając jakie konkretnie zmiany zobaczycie. Jest wiele błędnych informacji, które chcielibyśmy wyjaśnić.

Wiele z naszych planów są sprzeczne z tym, co powiedziano Wam w przeszłości i nie mam zamiaru tego ukrywać. uwierzcie jednak kiedy mówię, że prezentując Wam nasz plan dotyczący mapy nie staramy się nic ukryć bądź zatuszować.

Wpierw zajmijmy się dużymi i niewygodnymi tematami:

  • Nowe miasto nad którym pracowaliśmy przestało istnieć i nie zostanie wprowadzone w tym miesiącu. Prace jakie włożyliśmy w to miejsce nie zostaną wyrzucone i zamierzamy je wprowadzić na mapie Z2.
  • Często omawiana mapa o wielkości 16.000 km kwadratowych także została skreślona z najbliższej przyszłości. Uważamy, że najlepiej jest zakończyć tworzenie obecnej mapy zanim stworzymy coś 1000x większe. Można spokojnie powiedzieć, że przez jakiś czas nie usłyszycie o tej wielkiej mapie. Czujemy, że najlepsze dla H1Z1 jest zakończenie tego co zaczęliśmy.
  • Ekspansja mapy także nie nastąpi w najbliższej przyszłości. Mamy zamiar dać Wam jedną, zabawną, dobrze działającą mapę ze zróżnicowanymi strefami. Potem będziemy dyskutować jak ja powiększyć. Wewnątrz zespołu mamy kilka pomysłów. W tej chwili jednak skupiamy się na mapie Z2.

Dlaczego wyrzucamy te wszystkie plany? Najprostsza odpowiedź jest taka, że skupiamy się na dopracowaniu funkcji obecnych w grze. Mapa jest równie ważna jak walka lub fizyka ciał i nie jest kompletna.

Porozmawiajmy o tym co zobaczycie na mapie Z2. Najlepiej myśleć o tej nowej mapie jako skończonej wersji, a ta do której macie dostęp obecnie jest po prostu szkicem. Oto lista:

  • Zamierzamy ukończyć prace nad istniejącymi lasami. Możecie oczekiwać lasów liściastych oraz odpowiedniej murawy. Koniec z polami jeżyn i samotnymi drzewami. W naszym planie były 3 różne biomy i teraz możemy popracować nad dwoma pozostałymi.
  • Góry i tereny będą wyglądać ładniej. Koniec z wypłowiałymi zielonymi wzgórzami i brązowymi górami. Powinniśmy być w stanie nadać im trochę charakteru, tak abyście mogli użyć wyglądu gór do określenia miejsca gdzie się znajdujecie.
  • Wszystkie trzy miasta zostaną ze skalowane do góry – niektóre bardziej, tak aby było czuć zabudowę miejską. Spodziewajcie się siatki ulic, alejek między budynkami i mnóstwo zakamarków.
  • Wszystkie punkty zainteresowań na mapie, takie jak przedmieścia i inne, zostaną zmienione z użyciem nowych shaderów, które opracowaliśmy dla strefy miejskiej. Oznacza to, że gra będzie lepiej wyglądać i działać.
  • Układ mapy jako całości będzie wyglądał lepiej. Jak wielu z Was w ogóle odwiedza Ranchito Taquito? Jest ono w dziwnym miejscu i je przeniesiemy, tak aby poprawić dynamikę pomiędzy trzema miastami.
  • Wykorzystując wspomniane shadery będziemy w stanie zrobić wszędzie odpowiednie znaki drogowe. Teraz będziecie w stanie powiedzieć znajomym, że spotkacie się na roku Ulicy 5-tej i Broadway.

Zgodnie z zapewnieniem Devina Lafonteina ekipa H1Z1 jest podekscytowana tymi zmianami i nie może się doczekać kiedy nowa mapa trafi na serwery Live. Owszem ekipa H1Z1 ma nadzieję, że kiedyś w przyszłości mapa zostanie powiększona, ale na ta chwilę nie ma z tym żadnych planów.

Ekipa artystyczna zniknie na jakiś czas, ale kiedy powróci zobaczycie kapitalna nową mapę. Dopiero po tym zaczniemy się zastanawiać co dalej.

Niestety nie wiadomo kiedy konkretnie nowa mapa wprowadzona zostanie na serwery H1Z1.

Poprzedni artykułTurniej Battle Royale z nagrodą fundowaną przez graczy
Następny artykułDominacja Blizzarda na Gamescom 2015
6 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
kapitan_laweta

juz dawno pogrzebalem tytul i widze, ze slusznie, biadolenie zero konkretow wycofywanie sie z obietnic, granie na zwłoke.

proponuje zorganizowac kolejny dzien psa i zrobic pare glupich fotek zamiast zabrac sie za prace nad gra.

PleaseNo

Szkoda że nie ma możliwości odzyskania kasy za tą grę.

kapitan_laweta

ja zlozylem wniosek do steam, niestety gre kupilem kilka miechow temu nic to nie da, ale wyslalem request dla zasady.

RachitynowyJoe

ta firma!!! grrr. Ona poprostu wkurza! Ciekawe kiedy devsi planetside’a będą się wycofywać z v2.0 bo już za chwile powinna wychodzić

kapitan_laweta

moze niech kazdy na steamie zglasza sie o zwrot kasy to zareaguja 🙂

Quarku

Dlatego właśnie ja zdecydowałem, że przechodzę do ARK. Jeśli ktoś jest zainteresowany to mamy prywatny serwer.