Fani The Repopulation z pewnością pamiętają początek listopada, kiedy to studio Above & Beyond oznajmiło, że problemy właściciela Hero Engine wpłynęły na opóźnienia w pracach nad grą.

Niestety, problemy finansowe Idea Fabrik spowodowały, że w grudniu ekipa The Repopulation zdecydowała się tymczasowe zawieszenie prac nad gra oraz zamknięcie serwerów.

To jednak nie koniec historii, gdyż kilka dni temu przedstawiciel Idea Fabrik postanowił przedstawić publice w jaki sposób działa ich firma i co się stało. W długim poście możemy przeczytać, że jedna firm korzystająca z Hero Engine, odmówiła płacenia należnych tantiem, skutkiem czego postanowiono zamknąć serwery tej firmy. Z postu tego można wywnioskować, iż chodzi tutaj o studio Above & Beyond – twórców The Repopulation.

Począwszy od września 2015, jeden z naszych klientów odmówił płacenia tantiemów w wysokości 30% swoich przychodów. Idea Fabrik jest małą firmą i nasze finansowanie opiera się głównie  na należnościach licencyjnych.

Po dwóch miesiącach, stanęliśmy w obliczu trudnych decyzji. Po kolejnych dwóch miesiącach, w czasie których nie znaleźliśmy rozwiązania, postanowiliśmy zamknąć ich serwery.

Po takim oświadczeniu, nie trzeba było długo czekać na wyjaśnienia ze strony ekipy The Repopulation. J.C. Smith, jeden z założycieli studia, że kłopoty finansowe Idea Fabrik rozpoczęły się gdy inny podmiot wycofał się z finansowania tamtej firmy. Co ciekawe, osoba, która wycofała się, próbowała później namówić studio Above & Beyond na wspólna umowę między Idea Fabrik, a twórcami The Repopulation, co wydało się im podejrzane.

Problem jest taki, że umowa negocjowana była z tą sama osobą, która odmówiła dalszego finansowania Idea Fabrik, co odczuliśmy jako pewnego rodzaju wymuszenie. Z naszego punktu widzenia, w tamtym momencie musieliśmy zgodzić się na umowę przed północą, jeśli chcielibyśmy wystartować z grą tak jak planowaliśmy. Po starannych przemyśleniach, podjęliśmy decyzję, że oferta ta jest nie do przyjęcia, głównie ze względu na listę rzeczy które musielibyśmy spełnić, takich jak podpisanie umowy na serwery na dwa lata, opłacenie tantiem na pięć miesięcy z góry, a przede wszystkim rozpoczęcie roku z długiem w wysokości 1.2 miliona $. Nasze należności licencyjne nie zostały zmniejszone, a do tego nie mieliśmy gwarancji co stałoby się po tych pięciu miesiącach. Odrzuciliśmy tą umowę. To wszystko działo się w momencie, kiedy pojawiły się pierwsze publiczne informacje o kłopotach Idea Fabrik. W tamtym momencie czuliśmy, że był to blef, po to aby spróbować zapędzić nas w kozi róg. Okazało się, że to nie był blef i osoba ich finansująca rzeczywiście wycofała się.

Według Smitha, problemy Idea Fabrik nawarstwiły się, co koniec końców odbiło się na wyłączeniu serwerów The Repopulation.

A miałam tak wielkie nadzieje, jeśli chodzi o tę grę 🙁