Jak już pewnie doskonale o tym wiecie, dwa dni temu na serwery testowe obu gier H1Z1 trafiły aktualizacje, które wprowadziły sporo zmian i nowości.

Ekipa H1Z1: King of the Kill zamieściła oficjalne informacje dotyczące tych zmian i oto lista:

Pojazdy

  • Poprawiono prowadzenie pojazdów oraz są mnie podatne na przewracanie;
  • Wydajność pojazdów została zmieniona w celu lepszego ich odróżnienia:
    • Samochód policyjny jest najszybszy
    • Samochód terenowy jest najstabilniejszy
    • Pasażerowie na tyle półciężarówki mogą stawać i strzelać w przód
  • Przewrócone pojazdy można odwrócić poprzez interakcję
  • Zmieniono dźwięki pojazdów: silniki, pisk opon oraz hamowanie
  • Pojazdy nie powinny już niespodziewanie wybuchać z powodu dziwnych interakcji z otoczeniem
  • Klaksony [J]

Nowy system uruchamiania pojazdów: klucze oraz „na zwarcie”

Wprowadzono kilka zmian dotyczących wyposażenia pojazdu. Pojazdy pojawiają się teraz wraz z kluczem oraz częściami. Klucz znajdować się będzie w bagażniku, razem z biopaliwem i może zostać podniesiony. Pojazd uruchomi się natychmiast jeśli jest w nim klucz lub też gdy kierowca lub pasażer mają klucz.

Dodatkowo, gdy nie ma klucza, pojazdy można uruchomić „na zwarcie” klikając prawym przyciskiem myszy. Ten sposób uruchamiania samochodu zajmuje jednak trochę czasu (ok, 30 sek) i sprawia, że wydawany hałas może ostrzec innych graczy znajdujących się w pobliżu.

Oprócz tego usunięcie części (turbo, reflektory, akumulator, świece) z pojazdu zajmuje 30 sekund.

Toksyczny gaz

Dynamiczna wielkość gazu

W zależności od ilość pozostałych przy życiu graczy, wielkość okręgu wolnego od gazu będzie ulegać zmianie. Oznacza to, że im mniej graczy, tym mniejszy okręg. Ma to na celu zmniejszenie oczekiwania, jakie pojawia się pod koniec rozgrywki.

Toksyczność

Toksyczność to nowa pula zasobów postaci, która wypełnia się w czasie gdy gracz przebywa wewnątrz gazu (obecie trwa to od o do 100% w 3 minuty). Gdy gracz osiągnie maksymalną toksyczność to otrzymywać będzie zwiększone obrażenia przebywając w gazie. Głównym celem wprowadzenia tej statystyki jest utrudnienie długoterminowego pozostawania w gazie, a jednocześnie nie karanie graczy za chwilowe utknięcie w gazie.

Na tą chwilę jednak obrażenia zadawane przy 100% toksyczności na serwerze testowym można spokojnie wyleczyć. Zgodnie ze słowami devsów jest to wstępne wdrożenie tego systemu i z pewnością wartości będą zmieniane.

Zrzuty samolotowe

  • Usunięto zrzuty pod koniec gry, ponieważ bombardowanie odbywające się w tym samym czasie może być nieco uciążliwe.
  • Zrzuty nie będą już lądować na stromym terenie uniemożliwiającym dostanie się do nich.
  • Samoloty nie będą lecieć tylko z północno-wschodniego rogu mapy a do tego będa opadać i wznosić się, co wskaże czy ich ładunek został już zrzucony
  • Bomby będzie można usłyszeć z dalszego dystansu.

Spadochron

Wprowadzonych zostało kilka zmian w spadochronie – dodano uchwyty i liny oraz ulepszono animację podczas lotu, jak i lądowoania. Zmiany te sprawią, że moment opadania będzie odczuwać się nieco inaczej, ale nie powinno to znacząco zmienić mechaniki.

Gracz nie będzie otrzymywał już obrażeń podczas odłączania ze spadochronu.

Fair Play

Jedyne co wiadomo, że detale dotyczące tego zagadnienie pojawią się w najbliższym liście producenckim.

W wymienionych notkach nie wspomniano o kilku innych ważnych rzeczach jakie trafiły na serwer testowy: blokadzie broni gdy postać znajduje się zbyt blisko przeszkody, podświetlaniu się kontenerów/ mebli w których może coś być oraz zmianie w ustawieniu menu na przedmiotach, które jednak już naprawiono i Shred ponownie jest na początku listy.

I co myślicie o tych zmianach?

20160801_h1z1-js_bron

P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB.  Im więcej komentarzy zostawiacie tutaj na stronie, tym większa szansa na rozdawnictwa na blogu