Dzisiejsza mini-aktualizacja w Black Desert Online była kolejną, która szykuje tą grę na wielką morską aktualizację zapowiedzianą na przyszły tydzień.

Do gry trafiło jedynie kilka zmian, takich jak usunięcie mechaniki imperialnego handlu dla gildii, czy też wprowadzenie tajemniczej biżuterii jaką można zakupić od kowala. No może prócz 3.5 GB danych jakie trzeba ściągnąć, a które z pewnością się tym tajemniczym i obecnie niedostępnym morzem, które to gracze Black Desert Online będą mogli zwiedzać już w przyszłym tygodniu.

Oto co nowego wprowadzi do gry Morze Magoria

A teraz wracając do bardziej przyziemnych spraw, czy też „życiowych”. Czy kiedyś zastanawialiście się w jaki sposób devsi Pearl Abyss stworzyli profesje (life skill), jakie dostępne w są obecnie w grze? Jeśli chcielibyście się dowiedzieć nieco więcej o procesie tworzenia, to opowiedziała o nim Rei Sewgobind – producentka Black Desert Online w Pearl Abyss.

Tworzenie profesji było łatwe.

Najpierw zapytaliśmy samych siebie: „Czy nie byłoby fajnie, gdyby było to w grze?” A potem zadaliśmy sobie pytanie: „Jeśli w prowadzimy to w taki sposób, to czy będzie to zabawne?”

Sami jesteśmy graczami, więc wdrożyliśmy nasze wyobrażenia w Black Desert Online tak naturalnie, jak to było możliwe. Umiejętności jakie może opanować postać nie kończą się na zbieraniu. Jest drwalstwo, górnictwo, zbieranie, kolekcjonowanie, wędkarstwo, gotowanie, polowanie, przetwarzanie, handel, alchemia, trenowanie koni oraz hodowla. Jesteśmy dumni, że wdrożyliśmy aż tyle profesji.

Naszym głównym celem było „Jak sprawić aby było to zabawne?””Jak sprawić aby było warto?”.

Mieliśmy liczne spotkania z naszym zespołem, na których omawialiśmy nasze życiowe doświadczenia. Ta właśnie dyskusja pomogła w stworzeniu wielu rodzajów umiejętności.

Kolejna część naszej dyskusji była o nagrodach. Jeśli byłyby one za wysokie, to mielibyśmy konflikt z innymi częściami gry. Z drugiej strony, jeśli byłby zbyt niskie, to nikt by nie korzystał z tych umiejętności.

W globalnej wersji gry mamy dziewięć umiejętności. W wersji koreańskiej dodaliśmy kolejną – żeglarstwo.

W miarę rozwoju gry dodamy więcej umiejętności. Nie nałożyliśmy ograniczeń na ten rodzaj zawartości.

Nie sądzę abyśmy zapomnieli o jakichś umiejętnościach, chociaż łowiectwo i hodowla nie były w nich ujęte z początku. Polowanie z wykorzystaniem muszkietu było częścią misji, a hodowla zaliczała się do zbieractwa. Ale w trakcie grania zdecydowaliśmy, że możemy opracować materiały dla tych umiejętności i dodać je jako kolejne elementy.

Znaczna część zawartości w grach online może być monotonna i nudna. Aby zmniejszyć to w Black Desert Online, zrobiliśmy je bardziej realistyczne i wprowadziliśmy wiele mini-gierek. Na przykład dla wędkarzy czas oczekiwania na załapanie ryby na haczyk zależy od dostępności zasobów ryb, czas związany ze złapaniem danej ryby oraz mini-grą. Staramy się minimalizować żmudne aspekty gry i staramy się aby uczynić je oddzielną grą.

Muszę powiedzieć, że bardzo podobają mi się te profesje w Black Desert Online, chociaż… misje na nie są potwornie powtarzalne, więc jeśli chcieli uniknąć tego devsi Pearl Abyss, to raczej się im nie udało 🙂