Wiecie, że PlanetSide 2 ma już cztery lata?? Aż cztery lata! Jak ten czas szybko minął, prawda?

Uczcijmy to w odpowiedni sposób…

No dobrze, to jak już przypomnieliście sobie stare dobre czasy, to czas aby podsumować piątkowy stream rocznicowy, na którym to omówiono kilka zmian mogących Was zainteresować.

Zacznijmy od problemów z serwerami. Niestety gracze doświadczają w ostatnim czasie lagi lub też lekkich zawieszeń związanych z wprowadzonymi w ostatnim czasie do gry nowościami, takimi jak chociażby elementy konstrukcyjne. Piątkowy hotfix powinien nieco to poprawić. Zgodnie ze słowami dyrektora technicznego, problemy te leżą głównie po stronie silnika gry i miejmy nadzieję, że niedługo zostaną naprawione. Jakby nie patrzeć, ekipa PlanetSide 2 monitoruje sytuację.

20161119_planetside2-stream-rocznicowy-lagi

Nie wiem czy wiecie, ale ekipa PlanetSide 2 ponownie się rozrasta. W czasie streamu przedstawiono graczom nowego producenta gry – Nicka „ps_nicto” Sillva, który dołączył do ekipy miesiąc temu. Fanów Vanu z pewnością ucieszy informacja, że jest on fanem spandexu 😀

Wersja PlanetSide 2 na PS4 doczekała się w końcu aktualizacji. Do niedawna była to jednak aktualizacja na dwa miesiące, ale w ostatnim miesiącu do gry trafiły już dwie, a trzecia czeka na zatwierdzenie przez Sony. Niedługo powinny rozpocząć się beta testy systemu konstrukcji na tej platformie.

Wróćmy jednak do wersji na PC i do nowości nad jakimi pracuje ekipa PlanetSide 2.

Na serwerze testowym można już wypróbować osłony, które będą stawiane przez inżyniera. Osłonę tą będzie można postawić co 20 sekund i inżynier będzie dostawać za nią punkty XP. Dodatkowo, jeśli osoba, która zadaje obrażenie osłonie zginie, to część tego XP trafi do inżyniera. Osłony te maja kilka błędów na serwerze testowym, które oczywiście zostaną naprawione, jak na przykład możliwość postawienia osłony w oknie.

201611_ps2-wrel-oslona-1

Och te Implanty. Sposób w jaki one funkcjonują nie cieszy one powodzeniem wśród graczy PlanetSide 2 i dlatego też będzie on zmieniony. Po raz kolejny. Oto czego możecie się spodziewać:

  • energia zostanie usunięta
  • bezpośredni system levelowania implantów – owszem nadal będzie niewielka losowość, ale niewielka i pozwalająca na zdobycie wymarzonej wersji;
  • dwa sloty na implanty;
  • system ten ma stać się częścią gry, a nie czymś pobocznym;
  • osoby, które mają zebrane sporo energii oraz implantów otrzymają rekompensatę, ale na tan moment nie wiadomo jeszcze jaką;
  • na serwer testowy nowy system trafi jeszcze w grudniu!

Jeśli testy wypadną pomyślnie, to nowy system implantów trafi na serwery Live na początku przyszłego roku.

Mniej więcej w tym samym czasie na serwery Live trafia w końcu uderzenia orbitalne oraz pancerze zaprojektowane przez Doku – niestety tylko dla TR. Dobra wiadomość jest tak, że już niedługo ekipa PlanetSide 2 zacznie akceptować pancerze tworzone przez graczy, więc zobaczymy więcej tego rodzaju prac.

No i czas na Lattice 2.0.

Nie – niestety Lattice nie zniknie.

Nowa wersja Lattice, czy też ulepszenie tego systemu nazywać się będzie Dynamic Region System. Chodzi tutaj głównie o to, że przy małej populacji lub też zaraz po odblokowaniu kontynentu, część pobocznych baz zostanie zablokowana, przez co znacznie zmniejszy się ilość baz w których toczyć się będą walki. Utworzone zostaną nowe połączenia, które prowadzić będą do środka mapy.

Ten nowy przepływ walk zostanie dopiero stworzony przez developerów z podziałem na ilość graczy znajdujących się na mapie. W przypadku Hossin i niskiej ilości graczy może to wyglądać następująco (czerwone linie):

20161119_planetside2-stream-rocznicowy-drs

Powyższe linie zostały narysowane przeze mnie na podstawie tego, co mówił Wrel. Wersja ostateczna może wyglądać inaczej.

W momencie gdy populacja graczy na danym kontynencie wzrośnie, włączy się obecnie znany nam przepływ walk.

Wprowadzenie systemu DRS przewidziano na przyszły rok.

No i co myślicie o pomyśle na ulepszenie systemu Implantów oraz Przepływu Walk?