Miscreated, to taka mała gierka survivalowa, która w ostatnim roku podbiła serca sporej ilości graczy. Nawet mnie ona skusiła, ale cóż było zrobić – świat prezentuje się dość ciekawie i jest co zwiedzać.
W związku z rozpoczęciem roku 2017, w krótkim komunikacie ekipa Entrada Intearctive podsumowała ubiegły rok prac nad grą i podzieliła się planami na ten nadchodzący.
Zacznijmy od tego, że na tą chwilę grę ta zakupiło ponad 600.000 osób, a ilość aktywnych graczy znacznie wzrosła w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To naprawdę wspaniała wiadomość dla Miscreated!
Na początku 2016 roku, projektanci z Entrada Interactive rozpoczęli współpracę z Moon Collider, aby wprowadzić do gry Kythera AI system. Zgodnie z ich słowami, domyślny system AI silnika CryEngine ma olbrzymie ograniczenia i jedynym rozsądnym rozwiązaniem była jego wymiana.
Wraz z wymianą tego systemu, wdrożono również własny system optymalizujący zwierzęta oraz zmodyfikowano Kytherę, aby także go używała. System ten całkowicie zastąpił standardową wersje CryEngine, dzięki czemu jest on o wiele szybszy i bardziej efektywny.
Na tą chwilę tylko mutanty nie są jeszcze przeniesione na nowy system AI, ale ma to się stać na początku 2017 roku, po naprawieniu kilku błędów jakie się pojawiły.
Niestety, CryEngine ma także spore ograniczenia związane z rozwiązaniami sieciowymi. O ile ekipa Entrada Interactive wprowadziła do tego systemu wiele poprawek, to i tak dużo jeszcze przed nią pracy. Obecnie trwają dyskusje, czy czasem nie wymienić systemu sieciowego na jakiś inny, jako że domyślny kod jest zgodnie ze słowami projektantów tej gry „antyczny”.
A może ekipa Entrada Interactive powinna zrobić tak jak Star Citizen i zmienić silnik na Lumberyard Amazona, który zbudowany został właśnie na bazie CryEngine?
W ubiegłym roku projektanci spędzili także sporo czasu nad poprawą animacji jakie obecne są w grze. Dzięki wprowadzeniu własnego systemu animacji, mogli rozpocząć także prace nad takimi rzeczami jak emotki, możliwość wiązania postaci innych graczy oraz nad czołganiem.
W pierwszym kwartale 2017 roku w Miscreated pojawią się także postacie żeńskie. Model został już stworzony i działa, ale w tej chwili trwają prace nad ubiorem jaki dostępny jest w grze, tak aby działał on zarówno na modelu męskim, jak i żeńskim.
Wielbicieli systemu budowania baz w Miscreated, z pewnością ucieszy informacja, że do gry w niedługim czasie trafią niewielkie zmiany oraz poprawki. Dodane zostaną także nowe elementy, takie jak chociażby skrzynki do przechowywania rzeczy.
W styczniu rozpoczną się także prace związane z ulepszeniem dźwięku w grze, wliczając w to odgłosy natury oraz zmiany w ich brzemieniu w zależności od tego gdzie znajduje się postać. Poza tym poprawione zostaną dźwięki broni, a część dźwięków zostanie całkowicie wymieniona.
Jeśli chodzi o pojazdy, to w 2016 dodano do gry kilka interesujących, takich jak rower, czy autobus oraz 5-tonowa ciężarówka. Jeśli chodzi o rower, to zostanie on poprawiony, ale wpierw musi zostać dopracowana fizyka modeli dwu-kołowych. Jedyny pojazd, jaki planują dodać do gry w 2017 roku devsi, to motocykl crossowy. Z czasem pojawi się także możliwość zmiany wyglądu pojazdów.
Aspekt survivalowy Miscreated nadal nie jest do końca dopracowany i w tym roku devsi planują się tym zająć. Prócz istniejących już zwierząt i materiałów, w grze pojawią się bardziej rozbudowane systemy związane ze zwierzętami, ogniskami czy też suszeniem mięsa. Prócz tego spodziewać się można pułapek oraz nasion.
Zgodnie ze słowami projektantów gry, ich celem jest aby Miscreated stał się prawdziwą walką o przetrwanie.
Niestety, w planach developerów na 2017 rok pojawił się także jeden punkt, który nie przypadł mi do gustu – wprowadzenie trybu Battle Royale.
O ile ekipa Entrada Interactive nie wykonała jeszcze żadnych prac związanych z wprowadzeniem tego trybu, to jednak plan jest taki, aby rozpocząć nad nim prace po poprawkach związanych z aspektem survivalowym tej gry.
Powiem Wam, że nie wiem czy jest to dobry pomysł. Według mnie ekipa Miscreated powinna skupić się na powiększaniu mapy oraz na wprowadzeniu większej różnorodności przeciwników w grze. Jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, które mogłyby zostać dodane do gry i z których z pewnością ucieszyliby się fani tego tytułu.
Jakby nie patrzeć, trzeba powiedzieć, że Miscreated ładnie się rozrasta, zważywszy na to, że gra ta powstała jako projekt tworzony przez fanów DayZ. Widać także, że gra zdobywa coraz większe uznanie, a serwery oficjalne są dość mocno zapełnione.
No to jak – podekscytowani rzeczami, jakie trafia do Miscreated w tym roku?
Gdy gra była w wersji alfa ludzie przyrównywali ją do The infestation ponieważ była bardzo podobna, po kilku miesiącach gra zmieniła się nie do poznania. Tak powinno być z samym DayZ a nie „znikome” zmiany co jakiś czas
DayZ to martwy byt. Nigdy nie wyjdzie z alfy bo sami twórcy nie wiedzą czego chcą i im się nie chce. Miscreated został stworzony przez fanów DayZ na Armie którzy rozczarowali się poczynaniami Bohemia Interactive Studio.
A jak wyjdzie z alfy to co? ugryziesz się w język? 😛 To że prace nad DayZ trwają długo i że rozwija się wolniej niż Miscreated wcale nie znaczy że gra jest skazana na porażkę. Obydwie produkcje mają swoich fanów. Osobiście widzę kilka rzeczy w Miscreated które przydałyby się w DayZ i na odwrót. W 2017 walka między tymi dwoma grami będzie zacięta.
Też tak myślę, obie gry mogłyby się wiele „nauczyć” od siebie nawzajem.
>dayz
>zacięta walka(?)
Miscreated już dawno pobiło DayZ, a zważywszy na to w jakim tempie się rozrasta to nie wiem czy DayZ kiedykolwiek dogoni Msc, bo bez zmian w kadrze Bohemii i rozpoczęciem prac „na poważnie” to sie nigdy nie stanie. (no bo wiecie, bohemia zamiast wydawac nowe patche do gry woli sie chwalic na devlogu ze stworzyli nowe modele samolotow, które nawet jezeli jakimś cudem dodane to nigdy nie będą działać)
A jak będą latać to ugryziesz się w język, jak kolega dwie wypowiedzi wyżej ? 😛 bo widzę że tu sami eksperci od tworzenia gier co to wiedzą kiedy i kto ciężko pracuje a kto się obija i co będzie działać a co nie, jakbyście mieli wejściówki VIP za kulisy i patrzyli się wszystkim z za pleców co robią.
oby dodali również tryb singleplayer wtedy ludzie przerzucili by się na tryb singleplayer i by było mniejsze obciąrzenie serwerów
Gościu leże Dayz jest Martwee ! Sami twórcy mają je w dupie tak naprawdę nie oszukujmy się:P Te 30 FPS w Mieście w dayz nigdy sie nie zmieni masa bugów też 😛 Dayzi zostanie bardziej dobite po wyjściu escape from tarkov! Pozdro !
Hahah gościu tryb single w grze online ? leże ! 😛
Życzę ci aby Escape from Tarkov przyniosło ci tak dużo frajdy jak duży jest twój hype na tą grę. Ja do tego tytułu jestem sceptycznie nastawiony (podobnie jak ty do DayZ). Wygląda ładnie i ma dużo fajnych smaczków ale mam obawy co do wielkości świata i samej rozgrywki, po za tym jest to gra która stawia bardziej na (realistyczną) rozgrywkę FPS niż na survival, pod tym względem bliżej jej do Army niż do DayZ, a przynajmniej takie jest moje zdanie.
Mapa Escape From Tarkova ma być duża obecnie są póki co dostępne tylko poszczególne miejsca 😛 które i tak są duże! Rozgrywka będzie prawdziwym wyzwaniem i bardzo realistyczna więc to jest + Survival będzie tez w miarę duży Z tego co wiadomo będą choroby infekcje itp jak w normalnym survivalu 😛 I optymalizacja mówi swoje w EFT!