Od paru miesięcy czekamy na GU51. Miało ono wprowadzić wiele zmian w sposobie tankowania jaki i również podzielić fighter’ów na solo albo grupowych tanków. Na obecną chwilę cały ten revamp, który był testowany od kilku miesięcy, po burzliwiej dyskusji i fali krytyki jaka można było przeczytać na forum, został cofnięty przez SOE.

Więc co nam zostanie w najbliższym GU, które to jest wyczekiwane juz tak długo przez wszystkich graczy?

Po pierwsze to z pewnością (potwierdzone przez dev’sów) czekają nas zmiany w Lavastorm. Dodanie będzie obszar na levele 78+.  Powiększone zostaną plaże a dla ochrony niższych levelem postaci wprowadzone zostanie oznakowanie , które pozwoli odróżnić i oznaczy granicę pomiędzy 40-50 lvl a wysokim:

oznakowanie-lavastorm

Zostanie dodanych 20 nowych questów na levele 45-55, kilka z nich powtarzalnych, które pozwolą nam budować frakcję z goblinami.

Aby ułatwic porusznia po zonie zarówno dla niższych postaci jak i wyższych dodano konie:

podroz-w-lava

Dodano również 8 nowych kolekcji w Lavastorm gdzie nagrodami są itemy do domu.

Oczywiście większość z nas nie może doczekać się nowej zony rajdowej x 4 oraz x2 „The Ward of Elements”, która również będzie dodana w tym GU. Wraz z nia pojawi sie armor tzw.: T3. Od merchantów w dokach Moors of Ykesha można zakupic armor T1 i T2. Sam system zdobywania armoru T3 jest dość prosty. W zonie rajdowej będą padac z namedów kamyki służące do wyrobu patterna. Każdy taki kamień (mold) będzie można wymienic na pattern u merchanta z Lavastorm.

Będzie dwóch merchantów:

  • Assilus Poisonbolt <Elemental Pattern Quartermaster>
  • Borden Chargehammer <Elite Void Shard Armor Quartermaster>

I tak kamień i odpowiednią ilosć shardów dajmy dla Assilus’a i dostajemy odpowiedni pattern i tym pattrenem oraz naszym armorem T2 idziemy do Borden’a. który wymieni nam to na armor T3

8 Void Shard’ów + Mold na głowę + T2 nakrycie głowy -> T3 nakrycie głowy
10 Void Shard’ów + Mold na chest+ T2 chest -> T3 chest
12 Void Shard’ów + Mold na ramiona + T2 ramiona-> T3 ramiona
5 Void Shard’ów +  Mold na ręce + T2 rękawice -> T3 rękawice
8 Void Shard’ów + Mold na nogi + T2 nogi -> T3 nogi
5 Void Shard’ów +  Mold na buty + T2 buty -> T3 buty

Jeśli chodzi o forearm’sy, to będzie je dropował boss w zonie x2.

Więcej na temat armoru T3 można poczytac na forum SOE oraz TUTAJ

Również w crafcie będą wprowadzone nowości. Przede wszystkim wszystkie craftowane symbole, shield’y oraz bucklery zostaną zmienione. Stare nie znikna z gry ale nie będzie ich można juz craftować. Taki mały przykład:

blessed_buckler

Jak widac mitigation zostaje ta sama, ale zmienione zostaja staty oraz efekty dodatkowe.

Dodana zostanie crafterska frakcja z Goblinami, od których to będzie można zakupić przepisy na Sootfoot Magma armor tylko do apperance slotów oraz kamienie potrzebne do produkcji tegoż armor’u. Przepisy te będą dostępne po ukończeniu linii questów.

sootfootmagma1

Tak dla informacji: jeśli ktoś chce ten cały set do wyglądu to tak naprawdę nie potrzebuje butów oraz forearm’sów, gdyż inne itemy przykrywaja te miejsca. I UWAGA: ten armor może byc craftowany tylko przy Sootfoot Forge w Lavastorm (czyli podobnie jak Magmatic Armor w Deep Forge), ale nie ma co sie martwic na zapas gdyż…

…dla crafterów noszących Earring of The Soltice pojawią sie 2 nowe czerwone kolekcje (jedna w lavastorm a druga w Zek) i jedna z nagród to właśnie domowa wersja Sootfoot Forge, na której będziemy w stanie też zrobić ten armor 🙂

No i kolejna ważna sprawa.  Zostanie dodany nowy przepis dla crafterów do zakupienia od Merchanta w „miejskim towarzystwie crafciarskim” jeśli crafter posiada frakcje z tymże towarzystwem na poziomie minimum 40tys. Będzie to przepis na craftowanie kolumn pod trofea które pojawią sie również w nadchodzącym GU.

Niektóre epiki będą dawać (po zabiciu) część swojego ciała jako trofeum. Niestety samo w sobie jest ono bezużyteczne gdyz jest w postaci charm’u, dopiero po połączeniu z kolumną (jeśli jest ona u nas w inventory) da nam to trofeum, które przykładowo będzie wyglądać tak:

lady-vox-trofeum

No i jeszcze jedna rzecz, zostanie dodana nowa instancja crafterska w Moors, gdzie tym razem prócz crafcenia bedzie trzeba zebrać armor z ciał poległych dzielnych podróżników, zebrać mięso z trupów zwierząt, poharvestowac kamyki oraz biegać za slimakami by uzyskac materiał crafterski od nich… Hmm… to będzie ciekawe 😀