Jak poinformował Rothgar jakiś czas tamu, już niedługo  (pewnie w GU53) zobaczymy zmianę systemu „osiągnięć” w EQ2.

Otóż zostanie dodany systeme osiągnięć, podobny do istniejących już w innych grach mmo, jak chociażby w Warhammerze. Częściowo to już go mamy w EQ2, bo gdy na przykład zabijemy ileś tam mobków danego rodzaju to dostajemy tytuł Master Killer czy jakiś inny. To właśnie ten system będzie rozszerzony i udoskonalony. Za niektóre osiągnięcia będzie można dostać tytuły, a za inne jakieś nagrody. W momencie gdy uzyskamy dane osiągnięcie to pojawi się komunikat u nas na ekranie, jak również najbliżej znajdujący się gracze zostaną o tym wydarzeniu poinformowani. Osiągnięcia w nowym systemie będzie można uzyskać za zabijanie, umieranie, harvest (np. wykopanie 1000 rare), tradeskill (zrobienie np. 100 stołów) czy też inne różne rzeczy. Co ważne, to po zinspektowaniu gracza zobaczymy spis wszystkich jego osiągnięć. Developerzy zdecydowali, że to właśnie ten system będzie nosił miano Achievment System.

Dotychczasowy Achievement System, na który i tak wszyscy mówili AA, a który pozwalał nam na zbieranie punktów i ulepszanie naszej postaci, będzie nosił nazwę taką jak w EQ1, czyli: Alternate Advancement System. W sumie to nic się w nazwie nie zmieni, nadal zostaje AA… 🙂