Jakie zmiany nas czekają?

  • DPS cap zniesiony,
  • Haste zostanie zamienione we Flurry,
  • więcej skilla Focus pozwoli magom i  lekarzom na castowanie spelli biegając,
  • Defense i Parry zostaną połączone,
  • w tej chwili zarówno magowie jaki lekarze aby zwiększyć swój dps, muszą używać autoatak między spellami – będzie to zmienione – pojawi się spell autoatak
  • oprócz Spell autoatak będą również odpowiedniki innych skilli dla klas castujacych, tj.: DPS, Flurry, Multi Attack, Haste, AE Autoattack,
  • zmieniane efekty Focus na klasowym armorze rajdowym w GU61,
  • Reforging będzie działał również na przedmioty ze statami PvP.

Z pozostałych zmian:

  • darmowy / przymusowy AA respec wraz z GU 61 dla wszystkich klas (już niedługo nowe AA na serwerze testowym),
  • w planach jest zrobienie hotbarów dopasowanych do AA, tzn – zmieniasz ustawienia AA z leczącego na dps i zmieniają się automatycznie hotbary,
  • w zmienionym drzewku klasowym możliwość wyboru skilla „end line” po wydanych 20 pkt (podobne do drzewka Shadow),
  • jeśli developerzy zdążą, to w GU61 zobaczymy zmiany w cechach rasowych – jest to w planach, ale nie pilnych,
  • prawdopodobnie zobaczymy coś a’la przenośne lustro AA wbudowane w Knowledge Book ( ale nie w GU61),
  • usunięte okno potwierdzenia wyboru przy wydawaniu punktów AA, być może z czasem możliwość usuwania pojedyńczych punktów a nie całkowitego resetu drzewka jak dotychczas,
  • od GU60 bossowie zon rajdowych z Drunder w wersji hard-mode, rzucać będą najlepsze bronie w grze – nowe Mythicale
  • w niedługiej przyszłości zobaczymy nowe bronie wypadające z zon grupowych z procami. Według developerów, usunięcie wszystkich proców może jednak nie było najlepszym pomysłem, dlatego proce znów powoli bedą się pojawiać na broniach,
  • deagro scoutów „Evade ” ulegnie zmianie, ale jeszcze konkretnie nie wiadomo kiedy – zmiana ta będzie szerszych zmian dotyczących taunt-ów i detaunt-ów,
  • zmiany w działaniu trucizn dla scoutów, ale jeszcze nie wiadomo kiedy,
  • w dalekiej przyszłości jest również możliwość zmiany wyglądu petów dla conjurora i szamana,
  • developerzy rozmawiają również o możliwości zmian w sprzedaży tzw. „loot rights” rzeczy Heirloom, być może w niektórych zonach nie będzie można tego robić. Chodzi głównie o handel przedmiotami za platyny,
  • public quest w Commonlands – możliwość mentorowania, więc każdy będzie mógł brać udział

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=hzd52cZFsJo

5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Wichura

System zmiany AA podobny do tego z rolami z Rifta jak najbardziej, ale nie podobają mi się zmiany w mechanice magów.

Pikiel

To nie bedzie system zmiany AA jak w Rifcie. Na to SOE nie pojdzie. Bedzie to raczej takie same lustro do AA tylko wezma je i wbuduja w Knownledge book-a.

Robienie systemu rol jak w Rifcie nie ma sensu w EQ2, dopoki AA nie pozwola na odpowiednia specjalizacje – np. dla lekarzy leczenie i dps. Na ta chwile to AA co mamy przeklada sie na tak nieznaczne roznice w statach ze nie ma o czym mowic.

Natomiast, na ktoryms panelu przebakiwali o szerszym przebudowaniu AA, tak zeby zamiast dodatkowych skilli dawaly pasywne buffy. Tak zeby ograniczyc ilosc skilli, ktora na ta chwile potrafi byc lekko przytlaczajaca, szczegolnie dla nowych graczy. Juz slysze tych ktorzy krzycza o easy play itd. Ale, IMO jesli zrobia to z glowa, pozwoli to na robienie specjalistycznych buildow gdzie system ale Rift bedzie mial sens.

Wichura

Jeżeli hotbary będą się zmieniać w zależności od tego jaki masz profil AA i profil AA będziesz mógł zamienić w każdej chwili ponieważ będzie w knowledge book to dokładnie jest od strony mechaniki rozwiązanie takie jak zmiana roli w Rifcie i tylko o to mi chodziło. Klasy w EQ2 na pewno nagle zyskają aż takiej elastyczności jak archetypy w Rifcie, ale widać, że SOE jak te zmieniające się hotbary podpatruje u konkurencji. I jeszcze ten drobny szczegół z rozdzielaniem AA, bez potwierdzania każdego punktu i możliwością cofania zanim zatwierdzisz całość, też wygląda jak ten w Rifcie.

Pikiel

To ostatnie jest dosyc proste do zrobienia i szkoda ze wczesniej SOE na to nie wpadlo. W sumie nic dziwnego, skoro oni wszystko robia z zerowa jakoscia i zerowym usability. Ale to SOE i ich kochamy 🙂