Najnowsza zabawka SOE doczekała się w końcu swojego Webcastu: Spotlight on Player Studio. Linda „Brasse” Carlsson do programu zaprosiła dyrektora artystycznego, Joe Schoopacka oraz osobę odpowiedzialną w SOE za e-handel Ricka Reynoldsa.

Program Player Studio został ogłoszony przez SOE na początku września i od tego czasu mieliśmy ciszę na jego temat. Czwartkowy Webcast z pewnościa odpowiedział na parę pytań, ale i tak na większość z nich trzeba poczekać do SOELive w Las Vegas.

Program ten jako pierwszy wystartuje w czterech grach SOE:

  • Everquest 2 – strona jest już gotowa i zgodnie z informacją z Webcastu, SOE otrzymało już sporo plików od graczy z wymyślonymi przez nich przedmiotami, które oczywiście zostana pokazana na SOELive.
  • Everquest – strona równiez już działa i mozna przesyłać swoje prace.
  • Free Realms – strona ma być uruchomiona w przyszłym tygodniu.
  • Vanguard: Saga of Heroes – program ma wystartować w przeciągu następnych kilku tygodni.

Do każdej z tych gier, mozna projektowac inne rzeczy, oczywiście bez żadnych statystyk. I tak:

  • do Everquest 2 można przesyłać pliki tylko z projektami wyposażenia domów oraz płaszcze;
  • do Everquest można przesyłać pliki z zaprojektowanymi rzeczami do domów oraz brońmi i tarczami.

Oczywiście ilośc przedmiotów może się zmienić, z czasem developerzy moga dodać kolejne jak na przykład mounty.

Twórca dostaje od SOE 40% czystego zysku, czyli 40% tego co zostanie po potrąceniu wszystkich kosztów jak na przykład podatek Vat i inne. Mogłoby się wydawać, że nie jest to dużo, ale w sumie dla kogoś kto zajmuje się grafiką 3D bo lubi, może to być możliwość na zarobienie dodatkowych pieniędzy.

Player Studio jest z pewnością podobne nieco w działaniu do Workshop działającego na portalu Steam firmy Valve. Ciekawostką jest fakt stwierdzony przez Richa Reynoldsa, iż osoby korzystajace z Player Studio i których przedmioty zostaną wybrane do opublikowania, dostana więcej pieniędzy niż oferuje firma Valve.

To, że dana osoba, której przedmiot zostanie wybrany przez ekipę SOE i umieszczony w MarketPlace dostanie 40% zysku, to nie wszystko. Na przedmiotach stworzonych przez graczy zobaczymy nowy tag „Created by…” oraz twórca dostanie jeden taki przedmiot gratis dla swojej postaci.

Osoba tworzącaprzedmiot, musi nie tylko posiadać konto w SOE (Station Account) ale też przesłać wypełniony formularz, w którym to musi podać w jaki sposób chce być przedstawiana na przedmiotach i nie może to być prawdziwe imię i nazwisko, ale pseudonim.

Od momentu przesłania przedmiotu do SOE, do momentu pojawienia się go na Marketplace może minąć nawet parę miesięcy. Twórcy przesyłają tylko projekt, natomiast developerzy, muszą go później „obrobić” poprzez dodanie efektów opisanych przez twórcę (np. błękitny płomień, blask, efekty) i dodać ten przedmiot do gry. Proces ten niestety może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy, więc należy cierpliwie poczekać.

Niestety, ale z programu tego mogą korzystać obecnie tylko osoby mieszkające w Stanach Zjednoczonych. SOE planuje udostępnić go dla graczy zagranicznych, jak chociażby z Europy, ale w związku z różnymi prawami działającymi w poszczególnych krajach (np.: podatki), jest to proces długotrwały. Plan jest taki aby z czasem zacząć dodawać poszczególne kraje, ale z pewnością potrzeba na to czasu.

Webcast o Player Studio można obejrzeć w całości na na Twitch TV.