Cały panel dotyczy kilku gier SOE, a my skupimy się oczywiście na Everqueście. Panel został nagrany i możecie go obejrzeć na TwitchTV. Uwaga: dużo screenshotów.

Podobno nie ma lepszej osoby, która mogłaby przedstawić EverQuesta jak Dave „Smokejumper” Georgeson, dyrektor odpowiedzialny za wszystkie tytuły. (0:32:00)

Smokejumper zaprezentował zdjęcie wszystkich osób pracujących na EQ i EQ2 w SOE.

Temat pierwszy: Everquest (0:41 – czas nagrania)

Po takiej krótkiej prezentacji na scenę zaproszony został Thom Terrazas, producent EverQuest, rozpoczynając swoje przemówienie słowami: ” co 1,8 sekundy ktoś umiera w Everqueście i najczęściej jest to ranger”.

Oto rzeczy, które zmienią się w Everquest wraz z dodatkiem 'Rain of Fear':

  • zmieniony broker system – będzie działać, kiedy nie jesteś online;
  • level 100
  • aggro meter
  • kolekcje
  • nagrody za zabicie 50, 100, 500, itd mobów

Prezentacja Everquesta trwała około 15 minut, po czym na scenę wrócił Smokejumper i przechodzimy w końcu do poważnych rozmów 🙂

Temat drugi: KRONO. (0:55)

Krono to przedmiot, który kupuje się za gotówkę (dolary) i który można sprzedać w grze na przykład poprzez brokera za platyny. Można go również podarować komuś.

Świetną wiadomością jest to, że po jego użyciu do konta (nie postaci) dodawane są 30 dni gold subskrypcji. (Wydaje mi się w takim razie, że cena Krono będzie podobna do ceny subskrypcji, to po prostu substytut subskrypcji za Station Cash)

Wprowadzenie Krono z pewnością zlikwiduje naciągaczy na karty Station Cash (pamiętacie te przypadki, gdy dawało się pieniądze, a otrzymywało się fałszywy kod?).

Temat trzeci: EVERQUEST 2 (0:59)

Na scenę poproszona został Holly „Windstalker” Longdale, producentka Eveqruest 2.

W przyszłym miesiącu Everquest 2 będzie miał rocznicę 8 lat istnienia. W ostatnim roku Everquest 2 dostał o wiele więcej zon niż w latach poprzednich.

  • Freeport i Qeynos zostały zmienione.
  • Zobaczyliśmy Skyshrine, Whithered Lands, Sleeper’s Tomb.
  • Halas oraz Darklight Woods zostały zmienione i całkowicie nowe przedmioty na level 1-20 zostały dodane.
  • PvP zostało zmienione i dodano nowy armor.
  • Do gry dodano instancje tworzone przez graczy oraz SOEmote.
  • Zobaczyliśmy bronie i charmy Ethereal, które to są częścią Lore, bo każdy z tych przedmiotów opowiada jakąś historię.
  • Przywrócono Avatary, a konkretnie 3: rodzinę Zek. (W nadchodzącym dodatku zobaczymy więcej Avatarów)

Ekipa skupiła się na opowiedzeniu graczom konkretnych historii, a nie tylko na tworzeniu zon. (Tutaj pokazano film Dozekara lecącego w Underdepths i mówiącego tym swoim sexy głosem jak to on niszczy światy.)

Och i mamy pierwszy okruch informacji z nowego dodatku. Film pokazujący nowego bossa, Ballon (?), lizardmena, który jest pod wpływem boga Cazic-Thule (1:06:10). Animacja całkiem ciekawa muszę powiedzieć. Bossa tego zobaczymy w instancji solo i grupowej.

I tak przeszliśmy do informacji o najnowszym dodatku 🙂

Jeśli zrobiliście questy dodane wraz ze Sleeper’s Tomb, to zapewne wiecie, że Firiona Vie umiera. Mieszkańcy Norrath opłakują swoją bohaterkę w specjalnej zonie (1:08:18), którą już niedługo zobaczymy Live.

Mieszkańcy Norrath zauważają, że śmierć zabiera coraz więcej ludzi, i proszą nas, dzielnych bohaterów, abyśmy udali się do świata „po śmierci” gdzie rządzi bóg Drinal.

Dodatek przyniesie nam level 95 zarówno adventure, tradeskill i i gildiowy;

Dostaniemy kompletnie nowe zdolności Prestige, niektóre z nich zmieniające całkowicie mechanikę gry. Na przykład nowe spelle: Incremental (rosnące w siłę). Są to spelle, które im częściej używamy tym bardziej się zmieniają. Na przykład skaut im częściej używa tego spella w czasie walki tym więcej nowych zdolności będzie otwierał. Lekarz używający tej zdolności do leczenia będzie powodował, że jego buffy będą coraz mocniejsze a nawet całkowicie się zmienią. Mag po użyciu tego spella ileś tam razy w czasie walki, będzie mieć szanse na dostęp do potężnych spelli zadających jeszcze większe obrażenia.

W końcu crafterzy będą szczęśliwi bo dostaną specjalne zdolności prestige, a tam parę linii do wyboru:

  • Experimentation. Crafter będzie mógł eksperymentować z danym przedmiotem zmieniając jego statystyki, dodając efekty do wyglądu czy tez rożnego rodzaju proce.
  • Mass Production, czyli w końcu crafter będzie mógł zrobić na przykład 10 toreb na raz (w końcu!)
  • Refining i Salvaging o których dowiemy się więcej jutro.

Zobaczymy też przedmioty zwane „Spirit Stones„. Kompletnie nowy rodzaj adornmentów – zielone. Im więcej razy robimy to do czego służy ten adornment tym mocniejszy się on staje. Podano dwa przykłady:

  • Sigil of the Silver Reaper – ten przedmiot rośnie w siłę i dodaje nowych statystyk im więcej leczymy, a na pewnym poziomie dostaniemy kompletnie nowe zdolności pasywne
  • Gravedigger’s Mark – im więcej zabijemy mobów w Ethernere (wymiarze po śmierci), tym większy będziemy miec dostęp do zdolności pasywnych .

I w końcu mamy okazję zobaczyć nowe zony (1:13:15). Obie zony, zarówno Eidolon Jungle jak i Obal Plains, wyglądają na bardzo spokojne gdy się do nich wejdzie. W miarę ich zwiedzania odkrywamy coraz więcej miejsc z których to życie zostało wyssane. To wina heroin horde, stworzeń, które powinny strzec Ethernere, a z czasem niestety zaczynają absorbować życie.

Czas na przedstawienie instancji zamkniętych. W Eidolon Jungle odkryjemy wejście do nowej wersji Cazic Thule. Zona składa się z kilku części, dungeonu i lasu na który duży wpływ wywarł strach, czyli bóg Cazic Thule. I właśnie tam, w ciemnym ponurym lesie spotkamy… Venekora, który to dawno już nie żyje w Norrath, no ale w końcu jesteśmy w Etherenere, krainie po śmierci 😉

Naprawdę warto obejrzeć ten panel rozpoczynając do czasu 1godz 6 min, kiedy to pierwsze film z Chains of Eternity zostaje przedstawiony, a potem to juz jest jeden z drugim 🙂

Na wybrzeżach Ethernere znajdziemy statek Dread Cutter, kiedyś należący do Drinala, teraz zaś opanowany przez wyznawców Zek, którzy to szukają nowych rekrutów. Jeśli się nie zgodzimy na zostanie rekrutem, to… umrzemy.

No i na koniec Heroes End, czyli miasto Drinala. Olbrzymia zona z siedmioma piętrami, kilkoma wieżami i kilkunastoma namedami, gdzie na samym końcu spotkamy samego Drinala.

Ale to nie koniec. Zobaczymy drugą część Sleeper’s Tomb, tym razem wersję contested, a więc loch otwarty dostępny dla wielu osób jednocześnie.

Na początku przyszłego roku zobaczymy ostateczne rozstrzygnięcie historii Kerafyrma, bo to my będziemy z nim walczyć. Koniec. Więcej o Age’s End proroctwie nie będziemy już słyszeć.

Prócz zon w Ethernere, odkryjemy również nowe zony w Norrtah, na przykład Chelsith: The Ancient Vault. W zonie tej zaczniemy będziemy odkrywać co stało się z imperium Shissar, kiedyś praktycznie panującym nad Norrath, po którym to słuch zaginął.

I na końcu, Warmbone Dungeon, kolejna nowa zona, w której to spotkamy zupełnie nowy gatunek mobów: Ashlock. Na te moby należy uważać, gdyż będą mieć one różne zdolności w zależności od tego czy jest to dzień, czy też noc. Zona ta kompletnie nie przypomina instancji, wygląda raczej jak kolejna wielka zona otwarta.

Ten dodatek zdecydowanie nie będzie podobny do Skyshrine, czyli zona na 12 sposobów. Szykowane są kolejne 2 zony: Cobalt Scar, która wygląda na zonę otwartą, oraz Siren’s Grotto. Obie zobaczymy na początku przyszłego roku. Prace nad nimi ciągle trwają.

I kilka screenów Siren’s Grotto, które wydaje się być zoną zamkniętą. Zona ta, jak sama nazwa wskazuje, zamieszkana będzie przez syreny. Co ciekawe, według słów Windstalker, pokazano nam tylko połowę zony, która to zmienia się całkowicie jak odkrywamy historię… (Czyżby coś podobnego do Ascent w Great Divide?)

No i teraz czas na informacje związane z Betą. Open Beta zaczyna się w ten poniedziałek, więc pewnie potrwa kilka dobrych dni zanim uruchomią stronę, ludzie się pozapisują i zaczną zapraszać. Wychodzi na to, że będzie to kompletnie otwarta beta i każdy może w niej wziąć udział.

Ilość filmów przedstawiających nowe zony jest naprawdę zaskakująca. Prawie 20 min pokazujące to co zobaczymy w najbliższym czasie. Te „kilka” screenshotów, które zrobiłam, naprawdę nie oddadzą tego jak wielkie te zony będą.

1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Twardy

Naprawdę świetna robota Kiniu.Moje gratulacje za ten opis.A na dodatek nie mogę się już doczekać