Każda osoba, która zakupi dodatek do EQ2: Chains of Eternity, dostanie przedmiot, który automatycznie zwiększy nam ilość AA do 280 dla naszej postaci. Konkretnie to dostaniemy 2 takie przedmioty na konto, a więc do użycia na 2 postaciach.
Zacznijmy od adornmentów, bo tu sporo się zmieni wraz z dodatkiem 😉
Przede wszystkim to będziemy mieć nowy tier Adornmentów, a więc na level 90+
W końcu będziemy mogli usunąć adornmenty w naszych przedmiotów. Służyć do tego będzie specjalny przedmiot robiony przez Tinkerera. (A to oznacza, że w końcu muszę wylevelować jednego…)
Ciekawostką jest to, że przedmioty wypadające w nowych zonach będą mieć od razu założony żółty lub czerwony adornment.
Zobaczymy zupełnie nowy typ adornmentów, zielone, zwane „Spirit Stones” i oczywiście co jest z tym związane, zielony slot na przedmiotach. Adornmenty te będą rosły w siłę w zależności od tego co robimy na naszej postaci, czyli: zabijamy moby, leczymy, robimy dps, zbieramy xp.
Niektóre z tych adornmentów będą rosnąć w siłę powoli, inne znacznie szybciej ale za to będą mieć limit/ granicę (cap), którego nie przekroczą. W czasie trwania panela dotyczącego Everquest 2, przedstawione zostały dwa przykłady takich adornmentów:
- Sigil of the Silver Reaper – ten przedmiot rośnie w siłę i dodaje nowych statystyk im więcej leczymy, a na pewnym poziomie dostaniemy kompletnie nowe zdolności pasywne
- Gravedigger’s Mark – im więcej zabijemy mobów w Ethernere (wymiarze po śmierci), tym większy będziemy mieć dostęp do zdolności pasywnych .
No i ważna informacja, jeśli chodzi o wyjmowanie zielonych adornmentów ze sprzętu. Otóż nie osłabi to ich zdolności.
Oczywiście każda klasa zobaczy nowe punkty Prestige, a niektóre z nich całkowicie zmienią mechanikę gry. Przede wszystkim zostanie zmieniony wygląd okna z tymi punktami. Będziemy mieć w nim teraz 22 możliwości do wyboru, a tam parę ciekawych nowych rzeczy jak chociażby:
- Incremental Spells, czyli spelle rosnące w siłę w miarę ich używania w czasie walki, które to automatycznie będą nam otwierać nowe możliwości, czyli kolejne spelle lub pasywne buffy.
- Absolute Overrides, czyli możliwość dodatkowego skracania castowania, reuse czy też recovery naszych spelli i combat artów (przykład: mamy obecnie max na reuse 100%, więc wraz z nowymi prestige będziemy mieli możliwość wybrania absolutnego reuse, czyli powiedzmy 150%).
- State Change Monitoring – czyli możliwość monitorowania tego co się dzieje z nasza postacią (na przykład możliwość curowania, gdy mamy stuna).
Inne przykłady punktów Prestige:
- templar w końcu będzie curował tak szybko jak inkwizytor;
- dirge dostaną niebieskie aoe;
- będziemy mogli automatycznie wyszukiwać gracza, który ma największą szansę na śmierć (po to żeby go leczyć?);
- ranger dostanie w końcu buffa dla grupy (!), a konkretnie to proc zadający obrażenia mobom w czasie gdy ranger używa „Focus Aim”.
Crafterzy również będą zadowoleni z tego dodatku. Sporo nowych rzeczy dla nich, jak chociażby punkty Prestige, które oczywiście dostaje się w miarę zwiększania levelu w crafcie. Do wyboru będzie między innymi specjalizacje:
- Experimentation. Crafter będzie mógł eksperymentować z danym przedmiotem zmieniając jego statystyki, dodając efekty do wyglądu czy tez rożnego rodzaju proce. Jednakże, za każdym razem gdy będzie my eksperymentować z danym przedmiotem zwiększamy szansę niepowodzenia, co może doprowadzić do eksplozji! Poza tym, będziemy ograniczeni ile razy będziemy mogli eksperymentowac na danym przedmiocie (na przykład 9 razy);
- Mass Production, czyli w końcu crafter będzie mógł zrobić na przykład 10 toreb na raz (w końcu!);
- Refining, czyli oczyszczanie rzadkich itemów do craftowania, czyli tworzenie jeszcze lepszych przedmiotów z których będziemy crafcić i które dadzą nam jeszcze lepsze statystyki;
- Salvaging, czyli odzyskiwanie rzeczy z których zrobiony został dany przedmiot (na przykład rare)
Inne ciekawe rzeczy czekające na crafterów to:
- Tinkerer będzie mógł tworzyć zielone adornmenty oraz przedmiot do usuwania adornmntów ze sprzętu;
- Lustro do AA, będzie tworzone w specjalnym „opakowaniu” i dzięki temu będzie mogło być sprzedawane poprzez brokera;
- Aby wydać AA w drzewku crafterskim, nie będziemy już więcej korzystać z tych samych punktów AA, które wydajemy w pozostałych drzewkach (czyli nowa ilość punktów AA przeznaczona tylko dla craftu);
- Gathering Goblin, stworzonko podobne do kucyka, którego wysyłamy na harvest, z tym że Goblin będzie mieć szansę na znalezienie rare;
- stoły crafterskie, które możemy ze sobą nosić;
W dodatku tym crafterzy z pewnością nie zobaczą nowych Tradeskill Apprentice’ów ani recatantów, co wcale nie oznacza, że nie będzie nowych przepisów.
Poza zmianami w adornmntach, punktach prestige oraz crafcie, czeka nas także parę innych, jak chociażby:
- w końcu zmieniono ilość zdobywanego XP gdy jesteśmy w grupie – konkretnie to chodziło o coś co gracze nazywali „karą za grupowanie się”. Walka na forum aby to zmienić trwała już od jakiegoś czasu. W skrócie chodzi o to, że obecnie będziemy dostawać taką samą ilość XP za zabicie moba bez względu na to ile osób jest w grupie, a nie jak dotychczas, ilość ta była odpowiednio zmniejszana;
- niestety zmiany w zdobywaniu XP nie dotyczą Mercenary, tu nadal XP będzie odpowiednio zmniejszany;
- system mentoringu zostanie zmieniony – wiele osób skarżyło się, że wysokolevelowe postacie na niskich levelach są zbyt mocne i teraz ma to się zmienić;
- można powiedzieć, wydano walkę power-levelingowi – po dodatku, aby dostać XP z zabicia moba, trzeba autentycznie być na hate liście, chociaż 1 punkt, trzeba będzie rzucić chociaż jakis heal debuff, albo uderzyć moba… Oczywiście na forum już zaczyna się płacz i zgrzytanie zębów, bo to oznacza, że ludzie nie będą mogli biegać z postaciami „na follow” ale trzeba będzie autentycznie grupować się. Mnie osobiście pomysł bardzo się podoba i mam nadzieję, że tak zostanie jak developerzy zaplanowali 🙂
- nowy sprzęt PvP na lelvl 95;
- solowanie, questy i grupowanie da o wiele więcej XP niż wyprawa do Chelsith aby wylewelować naszą postać na 95.
Poza tym zona rajdowa Planes of War przejdzie kolejną zmianę sprzętu i nadal będzie warto ją ukończyć. Po dodatku gracze nie powinni już wracać do Drunder HM dla sprzętu. Zobaczymy także 3 kompletnie nowe Avatary, a te które mamy obecnie w Norrath (Zek) zostaną znacznie wzmocnione (prawdopodobnie podniesiony level).
Dostaniemy również parę nowych rzeczy do Guild Halli:
- chronomagów;
- więcej flag do wyboru z różnego rodzaju bufami (od Standard Bearer);
- gildiowe ołtarze bogów.
Czeka nas jeszcze jeden panel, tym razem całkowiecie poświęcony EQ2: Chains of Eternity więc miejmy nadzieję, że co niektóre rzeczy będą bardziej wyjaśnione 😉
■templar w końcu będzie curował tak szybko jak inkwizytor;
Err tak nie było nigdy.Problem w tym że kilka profesji lakarskich ,konkretnie templar i defiler mają jako jedyni tylko jeden group cure z 12s recastem (dla max recast speeda).Co w oczywisty spsób sprawa że te profesje nie nadają się do leczenia solo groupy na rajdzie.Jako że wardy są OP i chyba zawsze będa wiec dla defa to nie problem dostaje inqs do grupy i nie dotyka się curów wogule ale temp przez to wypada nawet z grupy mt,bo po co hiler który dubluje lecznie ( wardy i tak je zmniejszają do minimum) i zmusza defa do koordynowania curowania grupowego?
ej moment, mistyk tez ma jeden group cure i nie narzekam! 😛
Poza tym na niektórych walkach nie obedzie się bez templara w grupie MT, nie ma mowy. 1 templar w rajdzie musi być.